Gå til innhold

Anbefalt samvær med 2-3 t reisevei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil en mekler tvinge gjennom at barna (8 og 10) skal kjøre tog i 2,5 t hver annenhver helg, eller blir det ca en gang i mnd og å dele ferier likt, slik det er ved riktig lange avstander? 

Anonymkode: 49537...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er snart 6,9 og 13, de er hos far anhver helg og anhver jul og nyttår + vi deler på alle ferier, far bor på sørlandet og jeg på østlandet, så er ca 5 timer med tog for barna, minsten kan noen ganger bli lengre da han ikke har begynt på skolen ennå, han får velge litt selv. vi betaler halvparten hver

Anonymkode: d24e4...d73

Skrevet

Nå er jo begge barna over 8 år og skal kunne uttale seg om hva de selv vil, noe som jo skal/kan bli lagt vekt på.

Jeg har ikke peiling, men ville tenkt at det er naturlig å prøve å tilrettelegge for at samværshelger kombineres med planleggingsdager på skolen, og ellers 1 gang pr mnd.
Tenker for min egen del at jeg ikke ville giddet å reise 5-6 timer annenhver helg. Det blir 10-12 timers reise pr mnd. Eller var det snakk om 2,5-3 timers reise til sammen? Det er jo ikke veldig langt.

Anonymkode: 7e137...729

Skrevet

Vi bor ca 1,5-2t med bil unna far. Jeg kjører den ene veien annenhver fredag, far kjører opp igjen påfølgende søndag. 

Anonymkode: abd27...cfa

Skrevet

Nevøen min bor 2,5 time unna sin far (broren til mannen). Han var her fra fredag til tirsdag en gang i måneden frem til han begynte på skolen, etter skolestart ble det fredag til søndag en gang i måneden. I tillegg reiser faren og besøker han en ettermiddag eller lørdag i måneden hjemme hos mammaen.

Deler på ferier i tillegg til at far gjerne har han når det er ovale helger, inneklemte dager, planleggingsdag i forbindelse med helg osv.

Hender også han får "skulke" skolen en fredag for å være hos pappa fra torsdag til søndag, det skjer et par-tre ganger i året tenker jeg.

Anonymkode: 18346...923

Skrevet

Her bor far 3 timer unna. Og han har kun ferier og deg er ca annenhver mnd. 

Siden det er skolebarn så blir det kort tid når man kommer etter skolen på en fredag og må gå rimlig tidlig på søndag siden det er skole igjen på mandagen. 

Anonymkode: 6a213...0d2

Skrevet

Hvorfor flytte så langt unna?

Jeg er vokst opp med pappa tre timer unna, og jeg hatet det. 

Han kom og bodde hos oss hver 3. helg. Mamma var da et annet sted. Da jeg var liten var det helt greit, men da jeg ble eldre, sånn 11-12 år hatet jeg det. Jeg følte et enormt press på at jeg måtte være hjemme hele helgen han var hos oss, mens jeg egentlig ville være med venner.  Jeg hadde dårlig samvittighet 3. hver helg.  

Jeg var også hos pappa alle ferier, og syntes også det var skikkelig pes da jeg ble eldre. Jeg hadde så mye dårlig samvittighet for at pappa så meg så lite.

Anonymkode: 510eb...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...