Gå til innhold

Alle som har vært aktive prøvere:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange pp brukte dere før klaff? :) Og hvor gamle var dere?

Hva gjorde dere annerledes den måneden det klaffet? :)

Anonymkode: fb360...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte 4 pp før det klaffet etter å ha sluttet på p piller. Vi gjorde ikke noe annerledes den perioden jeg ble gravid. Sørget bare for å ha sex hver dag i perioden jeg fikk positiv på EL test og til og med dagen etter den ble negativ igjen. Tror bare kroppen måtte stabilisere seg etter p pille slutt før det klaffet. Lutealfasen min økte fra 10 dager til 13 dager i månedene før jeg ble gravid, så det er mulig det kan være det som gjorde utslaget. Jeg kuttet forresten mye ned på koffeininntaket i måneden før jeg ble gravid. Har hørt at mye koffein kan redusere fruktbarheten så kanskje det også hadde en innvirkning på at jeg ble gravid :) 

Skrevet

Gjorde ikke noe spesielt, hadde sex 2-3 ganger i uken og levde ellers som normalt (tok vitaminer da)

Tok tre måneder første gangen, andre gangen ble jeg gravid første måned, og tredje gangen tok det fire måneder. Var 27, 30 og 33 år.

Anonymkode: 5ec34...9ce

Skrevet

Nr1: 3 pp. Var 28år, ikke brukt prevensjon på 8år. Tok el test hver dag i en mnd, fant it at el var på dag 8. Ble gravid.

Nr2: 1pp. Var 34år, ikke brukt prevensjon på 13år. Hadde sex på dag 7 og 8 , ble gravid. 

:) 

Anonymkode: 8376e...92a

Skrevet

Første gang, 24 år og første forsøk. Ante ikke når eggløsning var, bare hadde et normalt sexliv.

Andre gang, 36 år, satt på 4 pp. Mistet tidlig i 2 pp. Uke 25 nå. 

Gjorde ingenting annet enn samleie begge gangene😑

Skrevet

Talte aldri pp, men vår første tok 3,5 år. Hva vi gjorde annerledes? ICSI... 

Barn nr to: prøvde aktivt 9 mnd, inkl spontanabort og et søskenforsøk.

Barn nr 3: ble overraskende og uplanlagt gravid... 

Anonymkode: e9fad...7fe

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

32 år: 5. pp (etter 3. pp kjøpte jeg fertilitetsmonitor og da satt spiren på 2. pp)

35 år: 2. pp

38 år: 1. pp

Skrevet

Gikk på 2. pp her :) 

eneste forskjellen fra første pp var at vi startet litt tidligere, rett etter mensen. Hadde så sex annenhver dag i to uker. Har nok eggløsning tidlig i syklusen, siden jeg har litt kort syklus.

Jeg er 26 år og han er 27 år, er gravid nå. 

Anonymkode: 01cef...bd9

Skrevet

Prøvde i to år, lyktes på første prøverørsforsøk. Nr to kom overraskende.

Mannen har ekstremt dårlig sædkvalitet, kunne ikke bruke vanlig prøverør engang, men jeg er visst veldig fertil.

Anonymkode: 8ff96...3c7

Skrevet
7 timer siden, Milla1986 skrev:

Vi brukte 4 pp før det klaffet etter å ha sluttet på p piller. Vi gjorde ikke noe annerledes den perioden jeg ble gravid. Sørget bare for å ha sex hver dag i perioden jeg fikk positiv på EL test og til og med dagen etter den ble negativ igjen. Tror bare kroppen måtte stabilisere seg etter p pille slutt før det klaffet. Lutealfasen min økte fra 10 dager til 13 dager i månedene før jeg ble gravid, så det er mulig det kan være det som gjorde utslaget. Jeg kuttet forresten mye ned på koffeininntaket i måneden før jeg ble gravid. Har hørt at mye koffein kan redusere fruktbarheten så kanskje det også hadde en innvirkning på at jeg ble gravid :) 

Glemte å skrive at jeg ble gravid noen dager før jeg ble 32 år:) Mannen min er 32. 

Skrevet

Det klaffet for oss på 13 pp, jeg er 35 og mannen 37

den måneden det klaffet for oss hadde jeg gitt opp og ga blaffen i el tester og måle tempen,og fikk oss liten hundevalp, så fokuset mitt var flyttet fra å bli gravid til valpelek! Så for oss hjalp det å flytte fokuset og ikke stresse😍

Skrevet

Nr 1 : første pp var 25 år

Nr 2 :  første pp var 28 år

Nr 3: første pp var 31 år 

Nr 4: gikk på pilla så her var det et uhell 😂 var 35 år.

Blir vist ekstremt lett gravid og nå tar vi ingen sjanser så mannen skal kutte "strengen ' 😁👍

Skrevet

Det tok hhv 7 mnd og 3 år. Under 30 med første og over 30 på nr.2. (Ved hjelp av hormonbehandling)

Anonymkode: d3478...e8b

Skrevet

Nr 1: uplalagt gravid, må ha slurvet litt med kondomet eller at det har vært hull..? Var 19    år. 

Nr 2: uplanlagt gravid på P-plaster. Var 21 år. 

Nr 3: tok ut hormonspiral og testet positivt etter 6 uker, altså første pp. Var 28 år. 

Anonymkode: 2078f...cf8

Skrevet

Takk for alle svar :)

Anonymkode: fb360...afc

Skrevet

På første forsøk :) slutta på mini pilla etter 14 år (men kanskje noen få mnd opphold for noen år sia) gjorde ikke no spesielt, hadde sex 2-4 ganger i uka, stressa ikke. Han 31 jeg 29. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...