Gå til innhold

Paracet tar ikke feberen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 9mnd med 40 i feber, han har hatt feber i 2-3 dager nå. Feberen har bare blitt høyere og høyere. Han har fått stikkpiller, men de har ikke effekt. Noen tips? 

Kjenner jeg er ekstremt sliten dette er 3. natta uten søvn💙 

Anonymkode: fb04f...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber som ikke går ned ved Paracet skal tas alvorlig. Du burde ringe legevakt i kveld!

Anonymkode: 10ee2...8b9

Skrevet

Takk for svar, sjekket feberen nå bare for å se før jeg ringte. Men den var heldigvis gått ned til 38,6 behøver vell ikke ringe da?

Eller burde han bli feberfri av Paracet? Den var jo 40

Skrevet

Ring legevakt og konsulter med en sykepleier. Vi fikk beskjed om å gi Ibux av legen da den ofte var bedre ved høy feber. Men han undersøkte vår datter først da for å utelukke alvorlig sykdom. 

Anonymkode: a4450...f85

Skrevet

Vi har alltid Paracet og Ibux flytende liggende hjemme. Da vi har erfart at Ibux tar feberen. Men ved så høy feber et par dager ringte vi lege/legevakt

Anonymkode: 9c270...971

Skrevet

Han er såpass liten at du bør ringe legevakta. 116117

Anonymkode: 29086...4e3

Skrevet

Ved feber over 3 dager bør man kontakte lege. 

Anonymkode: f9887...bf5

Skrevet

Tusen takk, nå tar jeg å ringer bare for å høre hva de sier😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alltid Paracet og Ibux flytende liggende hjemme. Da vi har erfart at Ibux tar feberen. Men ved så høy feber et par dager ringte vi lege/legevakt

Anonymkode: 9c270...971

Så små skal ikke ha Ibux uten å få beskjed fra lege da. Det er jo helst trygt om man regner ned dosen. Likevel bør det godkjennes av en lege. 

HI, om du skal gi ibux, så spør om nurofen er OK, smaken er bedre og doseringen er noe lavere så det er mindre å få i han. 

I tillegg, er barnet stort for alderen? Det kan være det er aktuelt å gi en større dose Paracet. Det går på alder og vekt. 

Prat med legevakten. De er flinke å gi råd over telefonen også.

Anonymkode: a4450...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...