Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Den er øverst på låret og er veldig vond! Den kom en eller annen gsng denne uka, på torsdag var den stor og vond, i dag enda større og vondere. Hva kan jeg gjøre? Hva kan hjelpe mot smertene? Fått sånne mange ganger før, men ikke så store og vonde. De går det enten hull på eller forsvinner av seg selv. Denne forsvant først før den kom tilbake etter noen uker. Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Sykepleier el lege på fastlegekontoret. Anonymkode: e3262...02c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sykepleier el lege på fastlegekontoret. Anonymkode: e3262...02c Ja tenker å ringe mandag, men det er en hel helg imellom 😣 Virker som DEN pysa nå, men det gjør dritvondt😆 Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg har hatt en byll i mitt liv. Den var til gjengjeld veldig stor (ca 12 cm i diameter), og utrolig vond. Jeg hulka om dyna kom borti. Etter min erfaring var det ikke stort som hjalp mot smertene. Paracet og ibux tok litt, men den sprengefølelsen ble ikke borte. Det eneste som letta var da den var moden nok og legen stakk hull på den med en skalpell. Dra til lege, og om du ikke orker mer i helga, så be om at den blir vurdert på legevakt. Det er ikke ufarlig med slike byller. Anonymkode: f5ec7...55e
Blondzilla Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Hvor stor er den? Den må kanskje tømmes, og er den stor bør du nok ikke gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 I feel u 😿 jeg hadde en i underlivet 😱😅 klarte ikke sitte, ha stramme bukser på. Den var like stor som ei nøtt! Tørte ikke gå til legen, så la isbit på😳 etter 12 dager gikk det hull på når jeg satt på do. Herregud for en opplevelse når det gikk hull på den! Aldri sett så mye guffe 😱 Anonymkode: 0752d...eef
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #7 Skrevet 24. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: I feel u 😿 jeg hadde en i underlivet 😱😅 klarte ikke sitte, ha stramme bukser på. Den var like stor som ei nøtt! Tørte ikke gå til legen, så la isbit på😳 etter 12 dager gikk det hull på når jeg satt på do. Herregud for en opplevelse når det gikk hull på den! Aldri sett så mye guffe 😱 Anonymkode: 0752d...eef Samme har skjedd med meg :/ hatt noen byller i underlivet . Sist jeg hadde sprengte det så på før det eksploderte mens jeg satt på do. Fy søren hvor mye som kom ut Anonymkode: 35718...690
vhebmaster Skrevet 24. februar 2018 #8 Skrevet 24. februar 2018 Dette er en Kjøyne / eller vi kan si svulst Dette er avfallstoffer kroppen kvitter seg med. Hold såret rent, slik at det ikke blir infeksjon. Blir det infeksjon, oppsøk læge og få penneselilin
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 Gå til legevakten og få den tømt i dag. Det gjorde jeg. Du skal ikke måtte gå med så store smerter hele helgen. Legevakten åpnet, tømte og renset. En stor lettelse! Slike byller kan i verste tilfelle føre til blodforgiftning, det skjedde med venninna mi. Anonymkode: 893f5...dc4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gå til legevakten og få den tømt i dag. Det gjorde jeg. Du skal ikke måtte gå med så store smerter hele helgen. Legevakten åpnet, tømte og renset. En stor lettelse! Slike byller kan i verste tilfelle føre til blodforgiftning, det skjedde med venninna mi. Anonymkode: 893f5...dc4 Shiiit! Hvordan oppdaget hun det og hvor lenge gikk hun med det? Hadde det bare vært å gå til legevakten så. Her er det en busstur på 50 minutter unna. Jeg får bite tenna sammen og ringe mandag. Da åpner legekontoret her og jeg kan sikkert få gjort det der. Ringer legevakt hvis det forverrer seg. Jeg merker vel forverring om det blir blodforgiftning? Talk for svar fra alle foresten :-) Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Shiiit! Hvordan oppdaget hun det og hvor lenge gikk hun med det? Hadde det bare vært å gå til legevakten så. Her er det en busstur på 50 minutter unna. Jeg får bite tenna sammen og ringe mandag. Da åpner legekontoret her og jeg kan sikkert få gjort det der. Ringer legevakt hvis det forverrer seg. Jeg merker vel forverring om det blir blodforgiftning? Talk for svar fra alle foresten :-) Anonymkode: 889cf...97a *TAKK mener jeg 😝 Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 4 timer siden, vhebmaster skrev: Dette er en Kjøyne / eller vi kan si svulst Dette er avfallstoffer kroppen kvitter seg med. Hold såret rent, slik at det ikke blir infeksjon. Blir det infeksjon, oppsøk læge og få penneselilin Slike medisinske råd bør du ikke gi når du åpenbart har et kunnskapsnivå som matcher rettskrivingen din. Anonymkode: 7c193...13a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #13 Skrevet 24. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shiiit! Hvordan oppdaget hun det og hvor lenge gikk hun med det? Hadde det bare vært å gå til legevakten så. Her er det en busstur på 50 minutter unna. Jeg får bite tenna sammen og ringe mandag. Da åpner legekontoret her og jeg kan sikkert få gjort det der. Ringer legevakt hvis det forverrer seg. Jeg merker vel forverring om det blir blodforgiftning? Talk for svar fra alle foresten :-) Anonymkode: 889cf...97a Du bør til lege, ring hvertfall legevakten og få skikkelig råd fra dem. Da blir det også journalført. Vær ekstremt oppmerksom på om den vokser ytterligere, om den endrer seg etc. Og skulle du for eksempel føle deg syk, få feber eller noe så må du raskt til lege. Det er ikke til å spøke med. Hør ikke på den over her som kaller det en svulst. Du kan google abscess, byll, sepsis og blodforgiftning så forstår du alvoret. Anonymkode: 7c193...13a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #14 Skrevet 24. februar 2018 Så lenge den ikke er "moden" er det ikke noe å gjøre annet enn smertelindring. Det er som en stor kvise, og så lenge det ikke er væske inni kan den ikke tømmes. Anonymkode: 17dac...b0f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 Det er ganske vanlig, hatt det flere ganger jeg også http://www.kk.no/helse/far-du-vonde-kviser-rundt-lyske-og-underliv-67735019 Anonymkode: eba23...add
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 Men hvor stor er det snakk om? Er det en byll på flere cm, eller som en ert? Anonymkode: eaddb...934
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #17 Skrevet 24. februar 2018 4 timer siden, vhebmaster skrev: Dette er en Kjøyne / eller vi kan si svulst Dette er avfallstoffer kroppen kvitter seg med. Hold såret rent, slik at det ikke blir infeksjon. Blir det infeksjon, oppsøk læge og få penneselilin Nei, det er ikke en kjøyne eller en svulst. Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #18 Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvor stor er det snakk om? Er det en byll på flere cm, eller som en ert? Anonymkode: eaddb...934 Flere cm...🙈 Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #19 Skrevet 24. februar 2018 Den er blitt mørkelilla. Frister å stikke en nål gjennom🙈 Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #20 Skrevet 24. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Den er blitt mørkelilla. Frister å stikke en nål gjennom🙈 Anonymkode: 889cf...97a Ring legevakta først. De er veldig behjelpelige via telefon. 😊 Anonymkode: eaddb...934
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #21 Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ring legevakta først. De er veldig behjelpelige via telefon. 😊 Anonymkode: eaddb...934 Ja, det kan jeg gjøre :-) Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #22 Skrevet 24. februar 2018 Vask deg i dusjen med Hibiscrub (fås på apotek) for å hindre infeksjon. Du kan også kjøpe fucidin og smøre oppå og holde det tett med plaster. Ikke la deg skremme av blodforgiftning, dette er uhyre sjelden i slike tilfeller, i hvertfall før den sprekker. Da må du være forsiktig slik at det ikke kommer bakterier i åpningen. Dette har jeg hatt mange ganger, skikkelig vondt, men prøv med smertestillende og unngå at det gnikker i det. Dersom det kommer igjen og igjen på samme sted er det kun operasjon som hjelper. Anonymkode: f8a7c...360
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #23 Skrevet 24. februar 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vask deg i dusjen med Hibiscrub (fås på apotek) for å hindre infeksjon. Du kan også kjøpe fucidin og smøre oppå og holde det tett med plaster. Ikke la deg skremme av blodforgiftning, dette er uhyre sjelden i slike tilfeller, i hvertfall før den sprekker. Da må du være forsiktig slik at det ikke kommer bakterier i åpningen. Dette har jeg hatt mange ganger, skikkelig vondt, men prøv med smertestillende og unngå at det gnikker i det. Dersom det kommer igjen og igjen på samme sted er det kun operasjon som hjelper. Anonymkode: f8a7c...360 Skulle ønske jeg ikke bodde i gokk!!! Dessverre langt til nærmeste apotek!:( Men takk for at du sier det med blodforgiftning. At det er sjelden.. ble litt redd da jeg las på nettet (vet det ikke er lurt ;)) Hvis det kommer hull, hjelper det å vaske med pyrisept og plastre? Det gjør mindre vondt i dag faktisk. Sprenger ikke sånn som i går, men da hadde jeg jo vært på jobb og styrt på hele dagen. Den er veldig blå da! Ser ut til den skal eksplodere når som helst! Anonymkode: 889cf...97a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #24 Skrevet 24. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle ønske jeg ikke bodde i gokk!!! Dessverre langt til nærmeste apotek!:( Men takk for at du sier det med blodforgiftning. At det er sjelden.. ble litt redd da jeg las på nettet (vet det ikke er lurt ;)) Hvis det kommer hull, hjelper det å vaske med pyrisept og plastre? Det gjør mindre vondt i dag faktisk. Sprenger ikke sånn som i går, men da hadde jeg jo vært på jobb og styrt på hele dagen. Den er veldig blå da! Ser ut til den skal eksplodere når som helst! Anonymkode: 889cf...97a Du kan trygt vaske med rent vann når den sprekker, eller Pyrisept. Når den sprekker, ha rene hender og press ut så mye du kan og vask etterpå. Legg på plaster som kan samle opp en del væske og pass på at det er mest mulig rent slik at det ikke kommer bakterier inn. Lykke til! Anonymkode: f8a7c...360
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #25 Skrevet 24. februar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan trygt vaske med rent vann når den sprekker, eller Pyrisept. Når den sprekker, ha rene hender og press ut så mye du kan og vask etterpå. Legg på plaster som kan samle opp en del væske og pass på at det er mest mulig rent slik at det ikke kommer bakterier inn. Lykke til! Anonymkode: f8a7c...360 Takk😃 Anonymkode: 889cf...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå