Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Gir dere ekstra penger til veldedighet når dere får en sms-forespørsel om ekstra hjelp. Fikk akkurat sms fra røde kors som samler inn ekstra penger i forbindelse med krisen i Syria. Har tidligere et par ganger fått forespørsel fra unicef om å øke mnd.beløpet (den gangen ringte dei forresten), eller ekstra bidrag når det er noke spesielt. Har ofte vore raust. Økt bidraget og gitt ekstra på oppfordring. Lurer på å gjøre det denne gang også. Gir dere ekstra utenom det faste trekket? Anonymkode: 3e8bb...29d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Ja. Når jeg får sms fra seriøse aktører som røde kors, leger uten grenser osv så gjør jeg det. Jeg gir også ekstra hvis jeg brått ser en tvreklame mens jeg har mobilen fremfor meg. Gir fast til leger uten grenser, røde kors og amnesty utenom. Anonymkode: de4f9...9f4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Ja, det skjer. Fikk også den sms-en nå nettopp, og vurderer det. Anonymkode: 031b7...77d
Lovemychild Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Jeg fikk SMS nå fra Røde Kors og ga 200,-
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Nei, gir definitivt ikke det. Gir hvis det er er godt formål på døra, men utover det gir jeg kun i kirka på julaften. Spam på SMS og mail aksepteres ikke. Anonymkode: 658f1...a71
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Ja, er plan-fadder og støtter TV-aksjoner. I tillegg gir jeg fast til kirkens bymisjon som går til middag for de i gatemiljøet hver mnd + julemiddag i desember. Hvis jeg leser om sykehistorier/ innsamlingsaksjoner i mediene så gir jeg ofte. Og av og til til hjelp oss å hjelpe og. Anonymkode: bd6ed...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Har et fadderbarn og gir alltid når det er innsamlingsaksjoner og ved sms fra seriøse aktører. Gir også fast til barnekreftforeningen og ekstra når det passer. Anonymkode: 1956b...4ed
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Jeg pleier som regel å gjøre det, hvis jeg har nok penger på konto. Jeg fikk også sms derfra i dag. Har litt lite på konto nå, men ville gjerne gi litt likevel. Jeg sendte "MAT" i stedet for "SYRIA". Kostet meg 120 kr i stedet for 200. så det ble en mellomting. Går til samme formålet Anonymkode: df0b7...c73
Gjest Darwinia:-) Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Nei, ikke på sms. Jeg har ikke gitt noen tillatelse til å sende slike meldinger til telefonen min og synes det er litt dumt at man tar seg til rette, selv om det er til en god sak. Ellers gir jeg alltid ved dørene, støtter tv-aksjonen og facebook-aksjoner, putter vekslepenger på bøsser i butikkene, er planfadder og støtter "leger uten grenser" og CARE. Så det er ikke det at jeg ikke ønsker å støtte, det er bare fremgangsmåten med å sende sms, uten at mottaker har akseptert det, jeg ikke liker. Endret 23. februar 2018 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 Nei, ikke på sms. Jeg lurer alltid på hvordan de finner nummeret mitt, siden det er reservert mot nummeropplysning. Så jeg blir irritert av sånne sms'er Anonymkode: 42919...818
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 Nei pleier ikke det, jeg er SOS fadder og gir en fast sum til Unicef hver måned. Jeg er enslig mor, på laveste sats AAP, så har bare ikke råd til å gi noe mer. Anonymkode: e9ded...6f3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 Regner med røde kors har tlf.nr. mitt etter at eg har gitt penger via mobil i forbindelse med tv-aksjoner og slikt. Anonymkode: 3e8bb...29d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke på sms. Jeg lurer alltid på hvordan de finner nummeret mitt, siden det er reservert mot nummeropplysning. Så jeg blir irritert av sånne sms'er Anonymkode: 42919...818 Slike reservasjonen gjelder ikke om du allerede står i "kunderegisteret", så om du har gitt før eller gir på fast basis er du allerede kunde og med det gitt tillatelse til at de kontakter deg. Anonymkode: fad40...1f3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 29 minutter siden, Darwinia:-) skrev: Nei, ikke på sms. Jeg har ikke gitt noen tillatelse til å sende slike meldinger til telefonen min og synes det er litt dumt at man tar seg til rette, selv om det er til en god sak. Ellers gir jeg alltid ved dørene, støtter tv-aksjonen og facebook-aksjoner, putter vekslepenger på bøsser i butikkene, er planfadder og støtter "leger uten grenser" og CARE. Så det er ikke det at jeg ikke ønsker å støtte, det er bare fremgangsmåten med å sende sms, uten at mottaker har akseptert det, jeg ikke liker. Du kan jo stoppe SMS’ ene Anonymkode: 4f989...a90
Gjest Darwinia:-) Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo stoppe SMS’ ene Anonymkode: 4f989...a90 Jeg vet det😊 Det var ikke det som poenget. Poenget var at jeg foretrekker å støtte dem når de ikke tar kontakt gjennom kanaler jeg ikke har takket ja til å bli kontaktet på. Jeg gir derfor ikke på sms, men velger andre metoder å støtte på.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Slike reservasjonen gjelder ikke om du allerede står i "kunderegisteret", så om du har gitt før eller gir på fast basis er du allerede kunde og med det gitt tillatelse til at de kontakter deg. Anonymkode: fad40...1f3 Jeg har aldri gitt tidligere, har aldri vært kunde, og har heller aldri gitt de nummeret mitt så de kan kontakte meg. Anonymkode: 42919...818
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #19 Skrevet 24. februar 2018 Nei, fordi jeg har mobil gjennom jobb og det er noe herk å fjerne enkeltkostnader fra regningen (som jobben ellers dekker). Men vi gir fast hver mnd: 500 til Leger uten grenser, 300 til SOS barnebyer og litt til Amnesty. De gjør en kjempejobb. Anonymkode: 37d5f...fb9
sug lut Skrevet 24. februar 2018 #20 Skrevet 24. februar 2018 Nei. Da havner de på blokkert-lista på telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå