Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Min mann er derfra. Vi vurderer å flytte fra Oslo og dit (barn nr fire på vei...). Vi har vært der lite og jeg er ikke kjent med stedet. Iallfall ikke folkene, miljøene, barnehagene, skolene, ungdomsmiljø osv. Noen som kan si noe? Trenger reelle og ærlige svar. Vi er begge høyt utdannet og har bodd i Købehavn og Oslo de siste 15 årene. Jeg er fra Oslo. Min familie er dessverre ikke noe å samle på som besteforeldre. Det er hans. Han har også tre søstre med barn som bor nært, hytte, båt, søndagsmiddager og naturopplevelser. Likevel, er det nok, familie altså? Å forlate venner og selvstendig urbant liv til fordel for rolig liv og barnevennlige omgivelser? Klarer ikke å bli enig med meg selv:-) På den ene siden er jeg møkk lei trang leilighet til absurd høy kvadratmeterpris, kaffelatte, asfaltunger og storby, har lenge lengtet til natur og ro og plass. På den andre siden er jeg redd jeg har bodd for lenge i storbyen og har blitt sånn. Avhengig. Av urbane venner, mye kunstnere i omgangskretsen osv, Selvsagt vi som må ta avgjørelsen. Hører likevel på innspill herfra. Noen som har tatt samme dannelsesreise som oss? Anonymkode: 2b38a...e2d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Trur det er mange kultiverte folk i Haugesund. Noen som har flytta fra Oslo til Haugesund pga jobb i oljå, eller i sjøfartsdirektoratet. Eg ville absolutt gjort det sjølv. Eg er sunnmøring, møtte mannen min da vi begge budde i Oslo og blei med han heim til Haugesund. Her har vi alt, butikker og restauranter, festivaler og show, hytte ved sjøen, masse familie og venner. Elsker å bu her. Anonymkode: fade3...fca
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Flyttet fra Oslo til Haugesund og ble i 1 år. Opplevde det som vanskelig å bli kjent med folk og få venner. Flyttet videre til Finnmark og bor her på 7.året. Stortrives😀😀 Anonymkode: 2e4d8...172
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg kommer fra Haugesund, men bor på mannne min sitt hjemsted på Østlandet nå. Selv har jeg sagt at jeg aldri kommer til å flytte hjem igjen, men det er mer fordi jeg ikke har særlig mye kontakt med min familie. Jeg ville anbefalt f.eks. Skåredalen som område 😊 Anonymkode: 3381a...21a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Det regner absolutt hele året... Anonymkode: ea3c2...00b
Tresøtesmå141517 Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Da ville jeg heller satset på Stavanger som ikke er så langt unna. Haugesund er en kommune med dårlig råd, mindre tilbud både for barn og voksne og mange narkomane. Klimaet er regn, regn og atter regn. På den andre siden så er det fin natur og snø er ikke så altfor langt unna. Hvis det viktigste for dere er å bo helt i nærheten av familien, så finnes det sikkert fine plasser der også. Vi vurderte også Haugesund, men vi slo det fra oss 😊 Lykke til med valget. Endret 23. februar 2018 av Tresøtesmå141517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå