Gå til innhold

Samlivsbrudd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange års kamp har jeg og mannen idag bestemt oss for at nok er nok. Dette er ikke levelig for noen av oss, og det er på tide å sette strek. 

Vi er ikke uvenner og det er et forholdsvis fredelig brudd. Vi er enige om det meste, men har skjønt vi må komme oss til familievernkontoret. Det må man når man har barn? 

Noen tips og råd på veien fra noen som har ønsker å fortelle? 

Det er en merkelig følelse. Vi har ti år sammen, ett barn på 3,5 og nummer to kommer om ikke så lenge. Det er bare dessverre ikke levelig lenger. 

Anonymkode: a4416...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter mange års kamp har jeg og mannen idag bestemt oss for at nok er nok. Dette er ikke levelig for noen av oss, og det er på tide å sette strek. 

Vi er ikke uvenner og det er et forholdsvis fredelig brudd. Vi er enige om det meste, men har skjønt vi må komme oss til familievernkontoret. Det må man når man har barn? 

Det er en merkelig følelse. Vi har ti år sammen, ett barn på 3,5 og nummer to kommer om ikke så lenge. Det er bare dessverre ikke levelig lenger. 

Har dere prøvd samlivskurs? Samlivsterapi? 

Anonymkode: 326ae...e42

Skrevet

Hvis samlivsbrudd med barn må man i obligatorisk mekling og skrive under på samværsavtale, ja.

Så trist! Og uvanlig avgjørelse under et svangerskap. Håper dere finner ut av det. Er dere enige om barnefordeling?

Anonymkode: 8fe62...94b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere prøvd samlivskurs? Samlivsterapi? 

Nei, men vi har for store forskjeller til å kunne løse. Tror dessverre ikke det er håp. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis samlivsbrudd med barn må man i obligatorisk mekling og skrive under på samværsavtale, ja.

Så trist! Og uvanlig avgjørelse under et svangerskap. Håper dere finner ut av det. Er dere enige om barnefordeling?

Vi er enige om fordeling ja. Det er ikke mange alternativer der med tanke på hans arbeidstid og sted. 

Kan være enig i at det er en uvanlig avgjørelse under t svangerskap, men dette har ligget og ulmet lenge. Barn nummer to var ikke tenkt som en måte å fikse noe på, det handlet om å skape en familie og søsken til barnet vi alt har. 

Skrevet

Du er tøff ❤️  Klarer dere å være enige og skape godt samarbeidsklima er fremtiden lys! Hang in there 🏆🏆🏆

Skrevet
12 minutter siden, Optatium skrev:

Nei, men vi har for store forskjeller til å kunne løse. Tror dessverre ikke det er håp. 

Men de forskjellene så dere ikke for 3,5 år siden?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Hi spør om råd og tips på veien. 

Anonymkode: bf581...84a

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjeller blir gjerne mer uttalte en stund etter barnet er født. Hva er egentlig vitsen ved å komme med slike uttalelser?

Anonymkode: a2be3...190

Skrevet

Dere må på familievernkontoret og få meklingsattest. Den må du vise når du søker om diverse stønader, for eksempel utvidet barnetrygd, overgangsstønad.... Det er bare å ringe og bestille en time, det er gratis. 

Anonymkode: e882d...ac6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er vi i sammesituasjon! Jeg også gravid med nr 2

Anonymkode: 49d67...fe7

Skrevet

Vil bare skyte inn at hormoner får barnas far noen ganger til å fremstå dom den mest idiotiske skapning som har satt sine to bein på jorden.

Jeg reiste fra min mann senere av gode grunner. Men du verden hvor håpløs han var når jeg gikk gravid. 

Anonymkode: dc33f...a6f

Skrevet

Du er tøff ❤️  Klarer dere å være enige og skape godt samarbeidsklima er fremtiden lys! Hang in there 🏆🏆🏆

Takk for det❤️

Skrevet

Selvfølgelig. Men jeg håpte i det lengste de kunne løses. Det kunne de ikke og nå er det ikke mer line å gå på. Takk for tilbakemeldingen...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere må på familievernkontoret og få meklingsattest. Den må du vise når du søker om diverse stønader, for eksempel utvidet barnetrygd, overgangsstønad.... Det er bare å ringe og bestille en time, det er gratis. 

Anonymkode: e882d...ac6

Takk for svar! Har nok ikke rett på overgangsstønad, men det er verdt å sjekke ut👍🏼

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er vi i sammesituasjon! Jeg også gravid med nr 2

Anonymkode: 49d67...fe7

Det var «godt» å høre.. fint å vite man ikke er alene i dumskapen. 

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare skyte inn at hormoner får barnas far noen ganger til å fremstå dom den mest idiotiske skapning som har satt sine to bein på jorden.

Jeg reiste fra min mann senere av gode grunner. Men du verden hvor håpløs han var når jeg gikk gravid. 

Anonymkode: dc33f...a6f

For å si det pent så er det vært verre når jeg ikke var gravid. Det er ikke liv laga og jeg har bare trukket det ut i det lengste dessverre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...