Gå til innhold

Venninne i navnefest eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

I navnefesten til mitt første barn, inviterte jeg min nærmeste venninne. Vi har kjent hverandre siden barndommen, hun har Inge barn selv. Jeg følte jeg måtte invitere henne for noe annet ville vært rart. Min mann inviterte ingen venner og denne venninnen min var eneste.

Men så er vi kanskje ikke så nære som jeg trodde lengre. Hun virker lite interessert i mitt liv og/eller mine barn. Hun spør ikke meg om noe, men forteller masse om sin jobb, sin familie (hun er singel barnløs) og ellers hva som skjer med henne, hennes familiemedlemmer og sine venner. Jeg har noen ganger forsøkt å fortelle noe om meg og mine,  men det vris fra hennes side over på hennes egne igjen.

Jeg føler hun ikke er interessert overhodet i meg og mitt liv. Jeg har gått lenge uten jobb og det hadde vært fint om hun i det minste spør hvordan det går med meg, om hvorfor jeg ikke er i jobb og hva som skjer videre fremover. Hva ungene gjør, hva de er opptattav. Hun forteller masse om sine tantebarn og venners barn så det er sårt at hun viser null interesse for meg og mine.

Nå skal mitt andre barn ha navnefest og jeg kjenner jeg har ikke lyst til å invitere henne. Hun har knapt møtt barnet (2-3 ganger?) og spør ingenting om noe dom helst. Blir det dumt å invitere henne i første barnets navnefest og ikke det andre?

Anonymkode: 9656d...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...