Himmel og hav Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Det er godt mulig at jeg har vært usedvanlig uheldig det meste av mitt liv på denne fronten, men hva er det med møbelforretninger som gjør at det man har kjøpt aldri kommer når de sier? Eller er det møbelprodusentene som har skylda? Har forretninger og/ eller produsenter så lite kontroll på produksjonstid og leveringstid at det de sier til kundene ikke en gang er en kvalifisert gjetting? Nå venter jeg på en madrass. Da jeg kjøpte den sa de "ei uke, kanskje fjorten dager". De forsikret meg om at denne leverandøren var rask, og det var ikke måte på. Fjorten dager har passert, og jeg ringte og spurte hvordan det lå an. Det viser seg at den tidligst kommer en måned etter at jeg bestilte den. Da vi kjøpte sofa sist, så skulle det ta 6 uker. Det tok 10, og i fire av de satt vi på campingstoler i stua, for vi måtte jo kvitte oss med den gamle før den nye skulle komme. Ei seng skulle komme etter tre uker. Det tok 6. Har møbelforretninger et eget språk, litt sånn som eiendomsmeglere, for vi vet jo at "et steinkast" i en boligannonse ikke er 40 meter? Bør man automatisk gå ut fra dobbelt så lang tid som de anslår, eller har jeg vært maksimalt uheldig hver gang.? Endret 23. februar 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Kan jo være at det er noen ganger interne problemer men kan jo aldri vite hvordan sånne bedrifter driver med. Anonymkode: f0da7...3e1
amandine Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Du tropper sporenstreks opp og ber om prisavslag.
Himmel og hav Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2018 54 minutter siden, amandine skrev: Du tropper sporenstreks opp og ber om prisavslag. Ja, det burde jeg sikkert gjort. Kanskje de hadde blitt litt mer etterrettelige i anslagene sine om alle krevde avslag i prisen ved forsinkelser. Sånn det er nå, så lurer jeg på om de sier "fjorten dager", fordi de er redd for å miste kunder om de sier at det tar en måned.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 59 minutter siden, amandine skrev: Du tropper sporenstreks opp og ber om prisavslag. Nope, du ber ikke om prisavslag. Du møter opp i forretningen og forlanger, høyt og tydelig, gjerne på et tidspunkt med flest mulig kunder i butikken, en klekkelig erstatning for manglende levering. Anonymkode: 26474...839
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Tror du har vært uheldig. Selv har jeg klagd og krevd i det vide og brede ved manglende levering, og ved ett tilfelle, da vi satte inn nytt kjøkken, fikk jeg tilslutt 30.000 i erstatning på allerede nedsatt kjøkkeninnredning. Dette var en større kjede som ikke ønsket negativ omtale i media. Klag i vei!! Anonymkode: 7dd0b...f49
Lessismore Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Jeg bestilte et kjøleskap fra Elkjøp som skulle komme en mandag. Jeg måtte ta fri fra jobben for å vente på det. Og gjett hva, det kom ikke. Elkjøp beklaget og sa det skulle komme tirsdag - det gjorde det ikke. Først torsdagen kom det, og da hadde jeg mistet tre fridager. Jeg var arg, krevde prisavslag, og fikk 10%. Helt latterlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå