Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Altså, ikke bare lekekamerater, men venner som det vil være problematisk å flytte vekk fra? Skjønner jo at det er forskjellig, men kom gjerne med erfaringer! Anonymkode: 6df98...ca1
Nyttårs barn Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Virkelige venner får de i skolealder. (selv om barnehagebarn også har venner så klart )Rundt 10 års-alderen er det gjerne knyttet sterke bånd til andre barn, og det er nok ikke så enkelt å starte helt på nytt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Vi flyttet når han var 5 år å det tok han tungt. Han likte ikke å flytte fra vennene å snakket ofte om at han savnet de. Han hadde to venner han alltid lekte med å de storkoste seg sammen Dessverre ble vi nødt til å flytte. Anonymkode: 7e24c...f89
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi flyttet når han var 5 år å det tok han tungt. Han likte ikke å flytte fra vennene å snakket ofte om at han savnet de. Han hadde to venner han alltid lekte med å de storkoste seg sammen Dessverre ble vi nødt til å flytte. Anonymkode: 7e24c...f89 Uff, så trist for gutten deres! Vi ser på mulighet for flytting når vår er mellom 5 og 6 her, men har en frøken som er veldig sjenert av seg og bruker lang tid på å tilpasse seg nye situasjoner. Bekymrer meg litt for å ta fra henne vennene hun har nå, og om hun i det hele tatt vil finne seg tilrette på det nye stedet som både er et mye mindre sted og dermed litt annen kultur enn her, og hvor de også har en helt annen dialekt. Har gutten deres funnet seg tilrette? Tok det lang tid før han "glemte" de gamle vennene sine? Anonymkode: 6df98...ca1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 Vi flyttet da eldste skulle begynne på skolen. Han hadde gode venner i barnehagen og jeg ser absolutt fordelen med at han kunne ha fortsatt å knytte bånd til dem opp gjennom skoletiden. Men det var ingen problem å flytte og møte nye venner da han begynte på skolen. Jeg tenker at jo eldre de blir, jo verre blir det. Når man kommer opp i 5 - 7 klasse har man nok knyttet veldig sterke vennskapsbånd. Anonymkode: e5d71...692
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Barnet vårt på 5 år savner venninnen som flyttet. De var bare 2 1/2 . Hun var lei seg i lang lang tid. Da hun var 4 år, spurte hun plutselig om venninnen var død! Vi har snakket om at hun hat flyttet. Av og til begynner hun å snakke om venninenn sin. Jeg hadde nesten glemt henne. Anonymkode: 74f34...dd4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Vår gutt på litt over fire år savner kjæresten sin som flyttet da han var 2 år og 10 mnd. Han snakker ofte om henne, og at han savner henne sånn. Det er utrolig trist og rart å være vitne til... Anonymkode: ef29c...5a0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Min 5åring sin beste kompis og nabo flyttet nylig, og det har fulgt med savn og sorg. Ser at det ikke kun er pga det vante og kjente, men vennskapet. Vi ser på bilder, prater om, og planlegger besøk (de har sett hverandre etter flyttingen, og vi skal holde kontakten.) det hjelper. Han kan forresten fortsatt nevne en kompis han hadde i bhg som også flyttet. De lekte mye sammen når de var 2-3år. Han lette rundt etter han en stund i bhg etter at han flyttet, det var litt hjerteskjærende Anonymkode: 8d765...1ac
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Jeg jobber på småbarnsavdeling (0-2 år) i bhg, og noen av barna knytter sterke vennskap allerede der Anonymkode: 82922...c1d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 fra 2 årsalderen Anonymkode: 38683...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå