Gå til innhold

Kan man bli gravid når man har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er sjansene? Om man har 28-30 dagers syklus?

Anonymkode: 09ea5...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten sjanse å bli gravid under mensen. Lite trolig å ha eggløsning samtidig. Uansett kan man bli gravid rett etter mensen. Flere har eggløsning allerede på dag 8 og utover og har man en langvarig mensen på f.eks 5-6 dager så kan det treffe eggløsning om sæden har ligget på vent i 3-5 dager.

Min konklusjon er at det er aldri 100% trygt. 

Anonymkode: cbc58...4ee

Skrevet

Spørs jo når du har el det, og ikke hvor lang syklus nødvendigvis...

Jeg har hatt el på dag 7-8 de siste 10årene, og mens i 6-7 dager. (Sykluslengde fra 25-30 dager, men el konstant dag 7-8). De to barna jeg har ble «laget» på dag 5-9 (måtte jo bare ha sex under mens vi 🤷🏻‍♀️😂). 

...Uansett, om du så har el senere så kan fortsatt spermier leve opptil 7 dager inni deg. Så muligheten er der, absolutt.

Anonymkode: ade4c...8fe

Gjest Marge Simpson
Skrevet (endret)

Hadde ikke blødninger lenger og følte oss trygge på å ha sex på dag 7. Det ble det barn av! 

Endret av Marge Simpson
Skrevet

Ja det kan du noen slipper ett ekstra egg under eller rett før mensen.

Skrevet
44 minutter siden, Marge Simpson skrev:

Hadde ikke blødninger lenger og følte oss trygge på å ha sex på dag 7. Det ble det barn av! 

Dag 7 og ingen blødning er ikke sex under mensen. Og sier seg selv at det ikke er en sikker periode med tanke på at sædceller kan leve opptil 7 dager 

Anonymkode: 52dc8...6d3

Skrevet

Fullt mulig, HI. Det kommer an på når eggløsningen din kommer, som flere har kommentert. Jeg vet om tre som har blitt gravid etter sex under mensen (mens de fremdeles hadde blødninger). Den ene hadde el på dag 7 og hadde blødninger i 8-9 dager. Så for å bli gravid måtte de ha sex under mensen. Så har du det at selv om du har noenlunde stabile sykluser så kan du plutselig få en syklus som er anderledes. Og så har du det morsomme at el kan fremskyndes av å ha sex.

Som andre også har skrevet, sædceller kan leve i 7 dager inni deg.

Anonymkode: 5147f...422

Skrevet

Hadde sex siste blødningsdag en gang, vi tenkte det var trygt- vips 9 mnd senere kom vår eldste til verden 🙈

Anonymkode: de86b...d1f

Skrevet

Ikke stor sjanse, men likevel fullt mulig 

Anonymkode: cc674...b2d

Skrevet

Jeg har 30-31 dagers syklus. Blør i 8 dager. Jeg ble gravid på dag 8. Altså siste dag i mens. Trodde jeg var helt safe siden jeg vanligvis har EL på dag 16-17. (Testet med eltester). Jeg ble flyttet nærmere 2 uker på ul, så spermen har nok ligget å ventet på EL...

Anonymkode: 70ef0...4e7

Skrevet

News flash.... Man kan bli gravid når man har sex........

Anonymkode: 4e4e8...be2

Skrevet

Noen ganger har man mellomblødninger, man kan tro at det er mensen. Men det er mellomblødning. Og da er det umulig å vite når man har eggløsning. 

Så ja. Du kan bli gravid hvis du har sex

Anonymkode: 62cd2...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...