Gå til innhold

Hva mener dere om spleis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er den rareste spleisen du har sett? 

Har du prøvd spleis selv? 

Jeg skal ikke prøve dette, men ble nysgjerrig da jeg så en diskusjon om spleis på Facebook 

Anonymkode: fcf7b...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være hun på fb som skulle ha spleis til en slankeoperasjon som bare var humbug. Jeg hadde død før jeg hadde prøvd spleis

Anonymkode: 88a4d...eac

Skrevet

Ei som la ut spleis fordi sønnen ønsket seg ny mobil, og stakkaren hadde arvet en fra et annet familiemedlem. 
Så jobber hun fulltid selv. Tror hun hadde råd til ny mobil, ja. 

Anonymkode: b3c88...0cd

Skrevet

Det må være hun som samlet unna penger til ny bil, da hun krasjet og totalvraket bilen noen dager i forveien. "Vi trenger ny bilfor å komme oss på jobb". Vell, bil har de aldri hatt og bilen tilhørte hennes svigerfar som hadde forsikring. Hun opprettet alt mulig på spleis , "penger til ny mobil", "penger til førerkort til typen", penger til dyrlege, mat osv osv.

Anonymkode: eaeb8...4ef

Skrevet

Dette var før Facebook, men en på hjemplassen min fikk hele bygda med på å spleise på en ryggoperasjon og når den var utført bygget de seg en hytte! 

Anonymkode: 228b9...3f9

Skrevet

I min verden er spleis sammenfletning av tau for å forlenge eller lage spesielle funksjoner av det ;)

Eller verbet å spleise, å bidra til å føre noen sammen til å bli et par.

Eller verbet å speise, hvis flere deler på å kjøpe noe. Men det du viser til, HI, det er jo ikke annet enn tigging.

Anonymkode: 77903...349

Skrevet

Det er ren tigging. Like tragisk som tiggerannonser på Finn.

Anonymkode: 72b76...510

Skrevet

Har ei på vennelista som tigger etter en handicapbil ( hun trenger overhode ikke dette og har bil) og innbiller seg at hun skal klare 400.000 på 1 år. Og etter 7 mndr har akkurat nok til Wonderbaum x2. 

Skrevet

Jeg hadde sultet ihjel før jeg hadde opprettet en spleis ;)

Anonymkode: a766c...732

Skrevet

Føler du er litt spesiell om du spleiser til deg selv. Men er jo fint for veldedige organisasjoner og medisiner til barn og lignende. En dame (kjenning av politiet, legevakt og rusomsorgen) lagde spleis for å få depositum til en leilighet. Hun fikk litt, men det var flere som kommenterte at ved å gi,  finansierer dere misbruk. Flaut hele greia. Jeg hadde aldri opprettet uansett hvor i beita jeg var. 

Anonymkode: daf64...f2b

Skrevet

Det er bare flaut! Hadde aldri i verden opprettet noe slikt, og jeg kommer aldri til å gi penger til noen via den.

Anonymkode: eed71...667

Skrevet

Så morsomt å lese at det er flere som meg med samme mening her 😂 

-HI 

Skrevet

Har gitt penger til en ung person som har fått påvist MS og skal til Moskva for stamcelletransplantasjon. Koster 500000. Synes det er helt topp å bruke spleis til det formålet. Det kan  virkelig endre fremtidsutsiktene til denne unge personen. 

Men, forskjell på det og samle inn til ny mobil... 

Anonymkode: 79143...4ae

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gitt penger til en ung person som har fått påvist MS og skal til Moskva for stamcelletransplantasjon. Koster 500000. Synes det er helt topp å bruke spleis til det formålet. Det kan  virkelig endre fremtidsutsiktene til denne unge personen. 

Men, forskjell på det og samle inn til ny mobil... 

Dette er jeg helt enig i! Så klart er det flott når det blir brukt til dette, men nye klær, spise ute og iPad? Det støtter jeg ikke 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er jeg helt enig i! Så klart er det flott når det blir brukt til dette, men nye klær, spise ute og iPad? Det støtter jeg ikke 

-HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

-HI

Enig i det 😉

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min verden er spleis sammenfletning av tau for å forlenge eller lage spesielle funksjoner av det ;)

Eller verbet å spleise, å bidra til å føre noen sammen til å bli et par.

Eller verbet å speise, hvis flere deler på å kjøpe noe. Men det du viser til, HI, det er jo ikke annet enn tigging.

Anonymkode: 77903...349

Hør, hør!

De eksemplene folk beskriver her er jo bare tragisk pinlig betleri!

Anonymkode: 17d82...cfc

Skrevet

Jeg er enig i det flere skriver her, at noen spleiser er gode spleiser. Behandling i utlandet som ikke staten finansierer, oppfylle drømmen til et dødssykt barn og lignende. 

Men flertallet av spleisene er latterlig tragiske. ''Jeg trenger nye pupper'' og ''3 åringen min trenger ipad for alle andre i barnehagen har'' spleiser er så pinlige at det gjør vondt langt inn i ryggmargen. 

Anonymkode: 75e40...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...