Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Da min sønn ble 12 år her for 2 uker siden inviterte han sine 3 venner fra klassen hjem til bursdag. Tilfeldigvis inviterte en annen gutt til bursdag samme dag og en foreldre til et av barna vi hadde invitert sa fra om at vår sønn hadde invitert til bursdag. Når har moren til det andre barnet klagd til skolen som har refset oss angående dette. De er 14 gutter i klassen så det er ikke fordi et barn har blitt utelatt. Vi har ellers alle årene invitert hele klassen, men de siste 2 gangene har det endt med at min sønn har blitt lei seg da noen har "ødelagt" feiringen. Er det helt galt av oss å invitere hjem kun 3 av klassekammeratene? Og har skolen noe med vår private bursdagsfeiring? Vi har invitert via sms så ingenting har gått via skolen. Når er barna store nok til å kunne få lov å invitere de som de faktisk er sammen med frem for alle? Anonymkode: 6714b...693
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Nei, det er helt greit. Be skolen om å slutte å blande seg. Når de er 12 år så får de jammen få lov til å ha bare noen få venner til bursdag. Anonymkode: fd119...89c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Nei, skolen kan ikke legge seg i hva dere gjør på fritiden. De kan oppfordre til inkluderende bursdagsfeiringer og si det ikke er lov å levere innbydelser på skolen, men ellers er det opp til dere. Her vi bor er det vanlig å invitere alle ut barneskolen, men 5.klassingen min går i en storklasse med over 50 elever hvor det da er 32 jenter, og der sluttet de fleste med å invitere alle til 10-års dagen. Anonymkode: 55f33...b8e
KellyTaylor Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Kjære vene! ER det rart unger i dag blir puslete bomullsbarn? Så klart er det helt greit å invitere 3 stykk. Har aldri invitert alle guttene/ jentene etter fyllte 10 år.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Nei, dette har skolen ingenting med. Anonymkode: 46aae...37e
Mostly Harmless Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her vi bor er det vanlig å invitere alle ut barneskolen, men 5.klassingen min går i en storklasse med over 50 elever hvor det da er 32 jenter, og der sluttet de fleste med å invitere alle til 10-års dagen. Anonymkode: 55f33...b8e Hvordan fungerte dette frem til ti år, da? Leide alle lokaler til barnebursdagene? Jeg tenker tredve gjester for de fleste betyr kroken på døra for hjemmefeiring.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Hvordan fungerte dette frem til ti år, da? Leide alle lokaler til barnebursdagene? Jeg tenker tredve gjester for de fleste betyr kroken på døra for hjemmefeiring. Vi har slått sammen, 4-6 stykker har gått sammen om selskap og leid ungdomsklubben, kantina på ungdomsskolen, gymsalen e.l. og bedt alle. Ingen hjemmefeiring nei, og enighet på foreldremøte om at man gir små gaver eller spleiser så det ikke blir så dyrt. Anonymkode: 55f33...b8e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da min sønn ble 12 år her for 2 uker siden inviterte han sine 3 venner fra klassen hjem til bursdag. Tilfeldigvis inviterte en annen gutt til bursdag samme dag og en foreldre til et av barna vi hadde invitert sa fra om at vår sønn hadde invitert til bursdag. Når har moren til det andre barnet klagd til skolen som har refset oss angående dette. De er 14 gutter i klassen så det er ikke fordi et barn har blitt utelatt. Vi har ellers alle årene invitert hele klassen, men de siste 2 gangene har det endt med at min sønn har blitt lei seg da noen har "ødelagt" feiringen. Er det helt galt av oss å invitere hjem kun 3 av klassekammeratene? Og har skolen noe med vår private bursdagsfeiring? Vi har invitert via sms så ingenting har gått via skolen. Når er barna store nok til å kunne få lov å invitere de som de faktisk er sammen med frem for alle? Anonymkode: 6714b...693 Hadde dere invitert alle unntatt en eller to hadde jeg sagt at det er ok at skolen blander seg, men ikke når du inviterer 3 av 14! Anonymkode: b3e7f...91f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Kan det være at forelderen tror at dennes barn var det eneste barnet som ikke var invitert? En misforståelse rett og slett? Anonymkode: 8a440...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Alle kan jo gjøre som de vil men liker ikke de5 at man kun inviterer noen få. Hvis alle gjør det kan det ende med at noen aldri blir invitert Anonymkode: 84638...884
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Skjønner ikke hvorfor de foreldrene tok kontakt med skolen... de burde gått rett til dere om de mente det var et problem. mange skoler har føringer for bursdagafeiringer, bestemt av FAU. Men man kan ikke annet enn å oppfordre til å følge dem. Helt normalt å ikke be alle lenger når man er så stor. Anonymkode: 1ceb2...285
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 Med mindre dette er en misforståelse, så kan jeg rett og slett ikke skjønne hvorfor de andre foreldrene valgte å ta kontakt med skolen. Som lærer selv, hadde jeg ikke tatt denne saken opp videre i det hele tatt. Anonymkode: 3ed9e...12c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 Frem til 10 år inviterte alle de andre i sitt kjønn, etter det valgte en som en ville (så lenge ikke alle utenom en fikk komme), Hun moren får ta seg en bolle Anonymkode: 9dcf4...318
LisK Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 De har ikke noe med det. Barnehagen til frøkna sa når jeg spurte om jeg bare skulle henge invitasjonene til bursdag inne i skapet til barna at så lenge alle blir bedt kan det taes i barnehage(/på skolen) men hvis det er noen som skal bes må det taes privat og de har da ingen ting med det. Dere tok invitasjoner privat ergo har ikke skole noe med det. Mulig det var som et par her nevner bare en misforståelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå