Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Ja ja . 3 smittet 2 er barn som ikke er vaksinert, Nå skal AS Norge bruke mye penger på og få de friske for at foreldre ikke vil vaksinere. Anonymkode: 09afa...586
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Det er bare sååååå kult å være uvaksinert 👏🏻👏🏻 Anonymkode: be725...d8e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Det værste er vel ikke at AS Norge må betale masse penger?? Det er da værre for barna, det er jo de som blir skadelidne her! Anonymkode: 7c758...a96
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Barna som nå er smittet kan være under 15mnd, og for unge for MMR vaksinen. (Husk det før dere lynsjer) Men at en helsearbeider er uvaksinert er jo helt tragisk! Jobber i helsevesenet selv, og på min arbeidsplass er det sterk selvjustis på dette selv om det er frivillig å ta vaksinene -ingen bør være så egosentriske at de dropper vaksine. Anonymkode: 4e1be...b7c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Hvis du er så bekymret for hva AS Norge må bruke penger på av ting som egentlig er unødvendig, da burde du heller ta opp det med at det mest normale i dag er å være overvektig og i for lite aktivitet. Det koster nemlig landet mange vanvittige milliarder hvert år. I fjor hadde vi ett eneste tilfelle av meslinger, nå blir det forhåpentligvis ikke særlig flere enn disse tre som er påvist. Det koster ikke all verden. Uten å vite noe om de konkrete tilfellene tenker jeg det er greit å ikke dømme. Jeg er f.eks. fullvaksinert, men har likevel hatt alle barnesykdommene. Anonymkode: c4fb8...0f0
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er så bekymret for hva AS Norge må bruke penger på av ting som egentlig er unødvendig, da burde du heller ta opp det med at det mest normale i dag er å være overvektig og i for lite aktivitet. Det koster nemlig landet mange vanvittige milliarder hvert år. I fjor hadde vi ett eneste tilfelle av meslinger, nå blir det forhåpentligvis ikke særlig flere enn disse tre som er påvist. Det koster ikke all verden. Uten å vite noe om de konkrete tilfellene tenker jeg det er greit å ikke dømme. Jeg er f.eks. fullvaksinert, men har likevel hatt alle barnesykdommene. Anonymkode: c4fb8...0f0 Å hold kjeft. Fins det i det hele tatt en eneste helseråd på dette forumet som kan få lov å handle om noe annet enn overvekt...? Anonymkode: 7b5d7...f61
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er så bekymret for hva AS Norge må bruke penger på av ting som egentlig er unødvendig, da burde du heller ta opp det med at det mest normale i dag er å være overvektig og i for lite aktivitet. Det koster nemlig landet mange vanvittige milliarder hvert år. I fjor hadde vi ett eneste tilfelle av meslinger, nå blir det forhåpentligvis ikke særlig flere enn disse tre som er påvist. Det koster ikke all verden. Uten å vite noe om de konkrete tilfellene tenker jeg det er greit å ikke dømme. Jeg er f.eks. fullvaksinert, men har likevel hatt alle barnesykdommene. Anonymkode: c4fb8...0f0 Ett i fjor, tre i år, ni neste år, 27 i 2020, ca 90 i 2021, 270 i 2022... Da nærmer vi oss 1 000 i 2023, altså om bare fem år. Å drite i vaksinering er hodeløst idiotisk. Anonymkode: 483a6...226
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Innvandring og vaksinenekt... Herlig. Anonymkode: 87eb7...19e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er så bekymret for hva AS Norge må bruke penger på av ting som egentlig er unødvendig, da burde du heller ta opp det med at det mest normale i dag er å være overvektig og i for lite aktivitet. Det koster nemlig landet mange vanvittige milliarder hvert år. I fjor hadde vi ett eneste tilfelle av meslinger, nå blir det forhåpentligvis ikke særlig flere enn disse tre som er påvist. Det koster ikke all verden. Uten å vite noe om de konkrete tilfellene tenker jeg det er greit å ikke dømme. Jeg er f.eks. fullvaksinert, men har likevel hatt alle barnesykdommene. Anonymkode: c4fb8...0f0 Å hellige naivitet Anonymkode: 9e2c9...4ee
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å hellige naivitet Anonymkode: 9e2c9...4ee Enig. Det fins vel knapt noen mer smittsom sykdom enn meslinger. I et uvaksinert miljø eller en "smittelomme" har den vel en rate på ca 17 nye smittede pr. sykdomstilfelle! (I sammenligning har ebola en rate på mellom 2 og 3...) Anonymkode: 7b5d7...f61
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 At en helsearbeider er dum og egoistisk nok til ikke å la seg vaksinere er såvannvittig at jeg ikke klarer å ta det inn over meg. Tenk å utsette syke mennesker, muligens med nedsatt immunforsvar, for fare fordi du (som helsearbeider!) ikke «tror» på evidensbasert medisin🤯 Forutsetter da at vedkommende hadde et valg. Dersom personen av en eller annen grunn ikke kunnet vaksinere seg burde han/hun ikke jobbe med mennesker. Anonymkode: bdb2b...d6e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #12 Skrevet 22. februar 2018 Det hadde vært fint at de om valgte å ikke vaksinere barna sine ikke fikk lov å sende ungene i kommunale/fylke/stat barnehager/skoler slik at de barna da som ikke kan vaksinere seg kan være tryggere. Anonymkode: b4301...0e2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #13 Skrevet 22. februar 2018 Dei som ikkje er vaksinerte burde ikkje få pass. Anonymkode: a461a...cd7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Innvandring og vaksinenekt... Herlig. Anonymkode: 87eb7...19e Det kommer ikke av innvandring men av folk som reiser ut uten å være vaksinert.... Anonymkode: f1320...110
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #15 Skrevet 22. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Innvandring og vaksinenekt... Herlig. Anonymkode: 87eb7...19e Flyktninger blir vaksinert ved ankomst, så ikke legg skylden på disse ! Anonymkode: 3b0c4...595
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #16 Skrevet 22. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Å hold kjeft. Fins det i det hele tatt en eneste helseråd på dette forumet som kan få lov å handle om noe annet enn overvekt...? Anonymkode: 7b5d7...f61 Jøss like hyggelig ute i den virkelig verden ? Trodde ikke voksne sa hold kjeft til andre voksne ?! Hvor feil kan jeg ta Anonymkode: 0619f...3d3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #17 Skrevet 22. februar 2018 Jeg skjønner ikke at vaksinemotstandere tør å reise..... De to barna som er smittet er ikke vaksinert og har blitt smittet i utlandet. En ting er å sitte i ei lita bygd i utkantnorge og være uvaksinsert når resten av bygda er vaksinert, men å droppe vaksiner også reise på ferie verden rund? Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk en klassevenninne meslinger (foreldrene var vaksinemotstandere). Denne jenta fikk ettersykdommer, hjernebetennelse. Var borte fra skolen i nesten 4 mnd, lå på sykehuset lenge, hvor ingen visste hva utfallet ville bli. Det gikk heldigvis bra. Hun har vaksinert sine barn for å si det sånn. Anonymkode: 39c55...683
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #18 Skrevet 22. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke at vaksinemotstandere tør å reise..... De to barna som er smittet er ikke vaksinert og har blitt smittet i utlandet. En ting er å sitte i ei lita bygd i utkantnorge og være uvaksinsert når resten av bygda er vaksinert, men å droppe vaksiner også reise på ferie verden rund? Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk en klassevenninne meslinger (foreldrene var vaksinemotstandere). Denne jenta fikk ettersykdommer, hjernebetennelse. Var borte fra skolen i nesten 4 mnd, lå på sykehuset lenge, hvor ingen visste hva utfallet ville bli. Det gikk heldigvis bra. Hun har vaksinert sine barn for å si det sånn. Anonymkode: 39c55...683 Ja, det er enklere å være motstander når man ikke har opplevd sykdommen i virkeligheten selv. De fleste av de som er småbarnsforeldre nå har vel aldri hatt sykdommen eller opplevd andre som hadde sykdommen. Anonymkode: f1320...110
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #19 Skrevet 22. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er enklere å være motstander når man ikke har opplevd sykdommen i virkeligheten selv. De fleste av de som er småbarnsforeldre nå har vel aldri hatt sykdommen eller opplevd andre som hadde sykdommen. Anonymkode: f1320...110 Det er vel det skumle med at sykdommene nærmest er utryddet i Norge. Jeg er 43 år, så min generasjon var vel av de første som fikk vaksine mot barnesykdommene. Men jeg er gammel nok til å huske at folk fikk sykdommene. Jeg husker at en nabogutt fikk kusma, og det ble snakket om at menn kan bli sterile av den sykdommen. Svigermor har en venninne som er døv, fordi mammaen hennes ble smittet av røde hunder da hun gikk gravid, og det førte til at hørselen til fosteret ikke utviklet seg som den skulle. De som er i 20-årene i dag og i ferd med å stifte familie, de har ingen erfaring med sykdommene og tror de er like uskyldige som vannkopper (og selv vannkopper kan i noen tilfeller være farlig, om man får ettersykdommer, eller blir smittet i første trimester eller rett før fødsel som gravid) Anonymkode: 39c55...683
februarprins2013 Skrevet 22. februar 2018 #20 Skrevet 22. februar 2018 de som velger og ikke vaksinere barna sine burde heller ikke få barnehage plass
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #21 Skrevet 25. februar 2018 På 22.2.2018 den 9.25, Anonym bruker skrev: Flyktninger blir vaksinert ved ankomst, så ikke legg skylden på disse ! Anonymkode: 3b0c4...595 Sa "innvandrere", og to av pasientene var jo faktisk nettopp det. Anonymkode: 87eb7...19e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #22 Skrevet 25. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sa "innvandrere", og to av pasientene var jo faktisk nettopp det. Anonymkode: 87eb7...19e Smittet i utlandet. Anonymkode: 7cf76...a60
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #23 Skrevet 25. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sa "innvandrere", og to av pasientene var jo faktisk nettopp det. Anonymkode: 87eb7...19e De fleste innvandrere har jo vært flyktninger. Jeg hadde meslinger når jeg var 12 mnd. Og jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet Anonymkode: ca7c4...35e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #24 Skrevet 25. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste innvandrere har jo vært flyktninger. Jeg hadde meslinger når jeg var 12 mnd. Og jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet Anonymkode: ca7c4...35e Ikke at det gjør den store forskjell men Norge er full av innvandrere som aldri har vært flyktning. Folk fra hele verden bosetter seg for kortere eller lengre tid i Norge. Selv er jeg fra Danmark. Men slik mange bruker ordet innvandrer mener de bare flyktninger. Vi andre teller de ikke med. Anonymkode: f1320...110
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #25 Skrevet 25. februar 2018 Greit å være obs på for nyvaksinerte. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC228449/ Anonymkode: eb6b0...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå