Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Jeg er gravid i uke 34 og det er tungt nok..men nå har samboer ved flere anledninger startet storkrangler med meg..jeg kjenner jeg blir skjelven,kvalm uvel og får mye kynnere når han setter igang! Senest idag startet han en helt unødvendig krangel..begynte først med å klage over hvor jævla rotete det var i huset og ingenting er på stell. Huset var forresten så godt som blåst(ryddig) irriterte seg over barneutstyr som han mener står iveien..(det står inntil veggen på soverommet) og barnevogna kunne jo fan ikke stå i stua...vi har stor luftig stue og den står pent parkert inntil veggen og venter på babyen. Når han "tror jeg" forsto at han ikke kom særlig langt med denne krangelen så fortsatte han med at det måtte ordnes system i skuffer og skap på kjøkkenet..for han var drittlei av å ikke ha system. Sto å brølte til meg at vi måtte samarbeide om å få system! Føler dette er bare trolleri fra hans side da jeg er den som er hjemme å rydder og vasker..gjør lekser og kjører til alle aktiviteter med det andre barnet vårt. Han har en fin stressfri jobb hvor han er borte i flere uker og hjemme i flere uker..han gjør generelt svært lite i hus og hjem når han er hjemme. Jeg blir bare så søkke fortvilt og har faktisk begynt å tenke på om dette kan ende opp i fortidlig fødsel. Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Jeg hadde slått hardt ned på det første gang han ble så urimelig. Nå har han gjort dette mange ganger. Da hadde jeg stilt et ultimatum - hvis han ønsker å beholde familien sin så slutter han umiddelbart med denne urimeligheten OG blir med i parterapi så fort dere får time på familievernkontoret. Ring familievernkontoret i morgen tidlig og få time der, be om hastetime slik at dere kommer i gang før fødselen. Han har tydeligvis et sinnemestringsproblem når han står og brøler til deg. Han sier dere skal samarbeide - med det mener han tydeligvis at DU skal gjøre som HAN VIL. Hvorfor finner du deg i det? Det er jo ikke skadelig bare for deg, men også for ungene deres som må vokse opp med en far som behandler mor så urimelig. Anonymkode: 4cdf3...9bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde slått hardt ned på det første gang han ble så urimelig. Nå har han gjort dette mange ganger. Da hadde jeg stilt et ultimatum - hvis han ønsker å beholde familien sin så slutter han umiddelbart med denne urimeligheten OG blir med i parterapi så fort dere får time på familievernkontoret. Ring familievernkontoret i morgen tidlig og få time der, be om hastetime slik at dere kommer i gang før fødselen. Han har tydeligvis et sinnemestringsproblem når han står og brøler til deg. Han sier dere skal samarbeide - med det mener han tydeligvis at DU skal gjøre som HAN VIL. Hvorfor finner du deg i det? Det er jo ikke skadelig bare for deg, men også for ungene deres som må vokse opp med en far som behandler mor så urimelig. Anonymkode: 4cdf3...9bf Ja han har startet vel 3 krangler nå over en 2 mnd periode..jeg har vært helt fortvilt både sist og nå idag,har faktisk sett etter leilighet å leie til meg og barna og rett og slett bare bli alenemor for dette er jo ikke normal oppførsel! Problemet er at det er helt usannsynlig vanskelig og få tak i leilighet i og rundt byen som vi bor i. Familieværnkontoret var ikke en dårlig ide..men spørs om han ønsker å være med dit Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja han har startet vel 3 krangler nå over en 2 mnd periode..jeg har vært helt fortvilt både sist og nå idag,har faktisk sett etter leilighet å leie til meg og barna og rett og slett bare bli alenemor for dette er jo ikke normal oppførsel! Problemet er at det er helt usannsynlig vanskelig og få tak i leilighet i og rundt byen som vi bor i. Familieværnkontoret var ikke en dårlig ide..men spørs om han ønsker å være med dit Anonymkode: 53b02...745 Hvis han ikke vil være med til fvk så sier han jo også til deg at han ønsker å fortsette å være urimelig mot deg og gjøre din og ungenes tilværelse utrygg. Det er et ganske klart svar det å ikke ville gjøre noe med problemene... Anonymkode: 4cdf3...9bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja han har startet vel 3 krangler nå over en 2 mnd periode..jeg har vært helt fortvilt både sist og nå idag,har faktisk sett etter leilighet å leie til meg og barna og rett og slett bare bli alenemor for dette er jo ikke normal oppførsel! Problemet er at det er helt usannsynlig vanskelig og få tak i leilighet i og rundt byen som vi bor i. Familieværnkontoret var ikke en dårlig ide..men spørs om han ønsker å være med dit Anonymkode: 53b02...745 "Ønsker"? Hvis dere skal skilles, så MÅ han dit. Enten han ønsker det eller ikke. Så han kan like godt begynne nå... Jeg hadde aldri funnet meg i at en person som er borte i ukevis av gangen kommer hjem og begynner å bitche om hvordan ryddingen i hjemmet skal foregå og hva systemene skal være. Og at barnevogna ikke kan stå i stua, hadde jeg bare ledd av!!! Selvsagt skal den stå der! Anonymkode: 886d7...8c7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Ønsker"? Hvis dere skal skilles, så MÅ han dit. Enten han ønsker det eller ikke. Så han kan like godt begynne nå... Jeg hadde aldri funnet meg i at en person som er borte i ukevis av gangen kommer hjem og begynner å bitche om hvordan ryddingen i hjemmet skal foregå og hva systemene skal være. Og at barnevogna ikke kan stå i stua, hadde jeg bare ledd av!!! Selvsagt skal den stå der! Anonymkode: 886d7...8c7 Takk for medlidenheten 😥 tungt dette!! Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Ta med deg ungen og reis hjem til mor eller andre du stoler på. Du trenger avstand fra denne mannen. Anonymkode: 4ddcc...864
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Har ingen å dra til å bo hos! Er det veldig dumt å leie seg noe via airbnb når det ikke er så lenge til fødsel? Står virkelig fint i det her altså..har ikke foreldre lengere, har noen veninner men de bor så langt unna, altså i nabobygder med 2 timer kjøring og har jo ett barn som går på skole her. Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Kanskje du skal kontakte familievernkontoret for din egen del? For å få noen gode råd. Og har du ikke en kollega eller sjef du kan snakke med? Du trenger litt støtte ihvertfall. Anonymkode: 4ddcc...864
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du skal kontakte familievernkontoret for din egen del? For å få noen gode råd. Og har du ikke en kollega eller sjef du kan snakke med? Du trenger litt støtte ihvertfall. Anonymkode: 4ddcc...864 Jeg skal kontakte familievernkontoret, ingen kollegaer her heller 😯 Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Tenker litt på hva familievernkontoret kan gjøre? Kan dem tilby meg og barnet en annen plass å bo? Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 Her tenker jeg at du er litt i overkant hormonell.... Og bittelitt hårsår.. Og så tenker jeg at du overdriver denne krangelen en smule eller to. Anonymkode: 1894e...b6d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her tenker jeg at du er litt i overkant hormonell.... Og bittelitt hårsår.. Og så tenker jeg at du overdriver denne krangelen en smule eller to. Anonymkode: 1894e...b6d Eh nei jeg overdriver ikke og er ikke hormonell. Her snakker vi at samboeren står å brøler til meg og slår handa gjentatte ganger i bordet for å demonstrere..er jo ikke normalt å behandle en høygravid dame slik og heller om jeg ikke hadde vært gravid. Jeg er faktisk bekymret for at denne oppførselen kan føre til prematur fødsel..å her snakker vi om helt banale ting slik som at barnevogna ikke får stå i stua men skal stå ute å mugle..at det ikke er orden inne i kjøkkenskapene..osv osv Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #14 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh nei jeg overdriver ikke og er ikke hormonell. Her snakker vi at samboeren står å brøler til meg og slår handa gjentatte ganger i bordet for å demonstrere..er jo ikke normalt å behandle en høygravid dame slik og heller om jeg ikke hadde vært gravid. Jeg er faktisk bekymret for at denne oppførselen kan føre til prematur fødsel..å her snakker vi om helt banale ting slik som at barnevogna ikke får stå i stua men skal stå ute å mugle..at det ikke er orden inne i kjøkkenskapene..osv osv Anonymkode: 53b02...745 Og 1 ting til er at han nå har klart å lire av seg hele 3 ganger: "det er mitt hus,jeg bestemmer" du må ikke tro at du kan bestemme i mitt hus..er korrekt at han står som eier på papiret ja Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #15 Skrevet 21. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og 1 ting til er at han nå har klart å lire av seg hele 3 ganger: "det er mitt hus,jeg bestemmer" du må ikke tro at du kan bestemme i mitt hus..er korrekt at han står som eier på papiret ja Anonymkode: 53b02...745 Uffda, er dere gift? Familievernkontoret kan ikke hjelpe deg med bolig, men du kan få noen å snakke med, og noen å få råd fra. Du bør nok komme deg vekk fra denne mannen, men står huset på han så du blir stående helt på bar bakke? Anonymkode: 66a39...8cf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #16 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh nei jeg overdriver ikke og er ikke hormonell. Her snakker vi at samboeren står å brøler til meg og slår handa gjentatte ganger i bordet for å demonstrere..er jo ikke normalt å behandle en høygravid dame slik og heller om jeg ikke hadde vært gravid. Jeg er faktisk bekymret for at denne oppførselen kan føre til prematur fødsel..å her snakker vi om helt banale ting slik som at barnevogna ikke får stå i stua men skal stå ute å mugle..at det ikke er orden inne i kjøkkenskapene..osv osv Anonymkode: 53b02...745 Hvorfor er du sammen med en mann som brøler til deg og truer deg? Hvorfor velger du en sånn fyr som far til dine barn? Hva tror du vil skje når barnet kommer? Anonymkode: e344e...918
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #17 Skrevet 21. februar 2018 Det er også slik at en stund etter disse sinneutbruddene så har han "glemt/later som ingenting" og livet bare går videre liksom til neste utbrudd..jeg blir tynnslitt i nærvene av dette. Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #18 Skrevet 21. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uffda, er dere gift? Familievernkontoret kan ikke hjelpe deg med bolig, men du kan få noen å snakke med, og noen å få råd fra. Du bør nok komme deg vekk fra denne mannen, men står huset på han så du blir stående helt på bar bakke? Anonymkode: 66a39...8cf Huset står på han, jeg eier mesteparten av møblene Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #19 Skrevet 21. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du sammen med en mann som brøler til deg og truer deg? Hvorfor velger du en sånn fyr som far til dine barn? Hva tror du vil skje når barnet kommer? Anonymkode: e344e...918 Jeg prøver jo å få råd her..trenger ikke spørsmål om hvorfor jeg er sammen med han. Jeg vil jo flytte men har ingen plass å flytte også er jeg høygravid i tillegg. Han har ikke vært sånn før..denne oppførselen har kommet gradvis iløpet av de 9 mnd jeg har gått gravid. Anonymkode: 53b02...745
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #20 Skrevet 21. februar 2018 Huff, dette har jeg vært med på også, og dessverre var det barnet som var utløsende årsak. Mannen ville egentlig ikke ha barn kom det fram i ettertid, selv om han var veldig gira på forhånd. Når barn nr to kom sprakk det helt for han. Han følte seg helt låst i en situasjon han ikke ønsket å være i. Anonymkode: d3072...8e9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #21 Skrevet 21. februar 2018 Hvor gammelt er barnet dere har fra før, og er dere begge foreldrene til det? Kan virke som han sliter med et eller annet, men det er ikke en god nok grunn til å rope til partneren sin. Jeg ville brukt de neste ukene, kanskje månedene, på å kjenne etter hvordan det er når han er borte på jobb og når han er hjemme. Hvis du har det bedre når han er borte, er saken klar. Bestill time på familievernkontoret i morgen og informer ham om tiden når du får brevet i posten. Om han nekter å bli med, drar du selv og får snakket ut med noen om dette. Anonymkode: 30110...47e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #22 Skrevet 21. februar 2018 Jeg svarte deg i begynnelsen av tråden, HI, og har sett hva du har svart i ettertid. Det du lever med nå er en form for psykisk vold. Og når han står foran deg og ikke bare brøler, men slår knyttneven i bordet foran deg, da har han også bikket over i materiell vold. (Å "slå i bordet" i en ikke-aggressiv setting er det ikke, men i en slik krangel hvor han helt tydelig forsøker å trykke deg ned psykisk så blir det materiell vold.) Når han nå har fått flere og kraftigere utbrudd så synes jeg det er såpass bekymringsfullt at du bør komme deg unna ham. Ta kontakt med familievernkontoret i morgen tidlig. Ring da også nærmeste krisesenter. Om kommunen du bor i ikke kan hjelpe deg med et sted å bo så er det mulig du kvalifiserer for å få bo på krisesenteret en stund til du finner deg egen bolig. Anonymkode: 4cdf3...9bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #23 Skrevet 21. februar 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huset står på han, jeg eier mesteparten av møblene Anonymkode: 53b02...745 Så du eier en del "verdiløse" møbler mens han sitter med verdien av boligen og får verdistigningen på den? Skikkelig konefelle dette.... Anonymkode: 66a39...8cf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #24 Skrevet 21. februar 2018 http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/ Anonymkode: 4cdf3...9bf
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #25 Skrevet 21. februar 2018 Det viktigste nå er å skjerme deg selv og barna. Støtter både familievernkontoret og krisesenter. Det økonomiske kommer absolutt i andre rekke. Anonymkode: 4ddcc...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå