Gå til innhold

Sint når ammer på dagtid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 2 uker som jeg fullammer, de siste dagene har hun vært urolig på dagtid når hun skal amme. Om natten drikker hun fint og om morgen og kvelden, men på dagtid blir hun ofte veldig sint når hun får pupp og hun tar ikke smokken helt. Det er som ofte rett før hun skal sove og vil amme, men jeg merker at melken kommer ut veldig fort og det "spruter" gjerne ofte og da hoster hun og blir enda mer sint. Kan det være at jeg har for mye melk? vil hun bare ha kos? Slitsomt å bruke hele dagen på at hun vil ha pupp men samtidig ikke, hun spytter ofte ut melken også. Blir veldig ofte sint, tenkte det kunne være luft og raper henne ofte men jeg blir så usikker på hva som er problemet her... Må gå rundt med henne mye for å roe henne ned.

Anonymkode: 37cf3...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være alle tingene du nevner. Høres ut som melken kommer for fort, i tillegg til at det er den tynne melka som kommer først, den som ikke gjør henne mett. Kanskje hun merker dette. Håndmelk ut en del først, og se om det hjelper. 

Videre vil jeg si, etter tre barn, så erfarte jeg at jo mer jeg bærte barna inntil meg de første ukene/månedene, jo mer fornøyde og rolige ble de. Vi kom mer i harmoni med hverandre, jeg kunne lese når behov meldte seg, de sov mye bedre inntil meg, og de krevde ikke pupp som kos men ammet mye bedre og lengre når de først var sultne. Ikke hadde de magevondt i det hele tatt heller. Jeg tror tett nærkontakt så og si døgnet rundt er det en baby trenger de første mnd. Så hvis du ikke har elastisk bæresjal eller annet, anbefaler jeg deg å skaffe så fort som mulig. Jeg tror ammingen roer seg med tiden om du dekker nærhetsbehovet gjennom bæring.

Anonymkode: c774b...b63

Skrevet

Les om utviklingssprang. Og om overproduksjon Evt (på ammehjelpen.no)

Anonymkode: 9d7d3...14e

Skrevet

Prøv å amme henne før hun er overtrøtt.

(Og PS: barna DIER, mens mødrene AMMER.)

Anonymkode: 2489f...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...