Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Det är en del krangel på jobben med att ikke vilja tillrättalegge arbetet för mig som gravid. Jag ska på möte nästa uke och hoppas på att få börja jobba lite då det är en god stund kvar till bf. Jordmor har skrivit en anbefalning om svangerskapspenger vis det er så att arbetsgiver ikke kan/vill tillrättalägga med start 3/3, sykemeld jag har nå går ut 2/3. Vis det är sån att ab skriver under på papiret med svangerskapspengar så jag kan senda in de till nav, vad gör jag i mellomtia? Bara väntar? Eller ska jag få en ny sykemeld under tiden jag väntar? Tänker om nav ikke godkänner så då står jag där utan någon inkomst. Anbefallningar? Anonymkode: 2a9cb...279
Gjest Marge Simpson Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Ny sykmelding. Søknad om svangerskapspenger kan ta mange uker. Tror det er minst 2 mnd behandlingstid, om jeg ikke husker feil. Hvor jobber du? På min arbeidsplass fikset bedriftsjordmoren alt. Hun skrev papirene og sendte til NAV.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Okej. Bara så jag vet vad jag kan be legen om når jag är där på fredag! Jobbar i en bowlinghall, finns ingen bedriftslege/jordmor. Inte heller ett fagförbund. Är väldigt alena i situationen. Ja, behandlingstiden på svangerskapspengar här är 8 uker, men tänker då om jag får betalt för sykepenger och efterbetalda svangerskapspengar, må jag betala tillbaka. Men det har väl nav koll på iom att de betalar ut sykepengerna mina. Får bara hoppss allt ordnar sig då jag väldigt gärna vill vara i jobb den mån jag kan 😴 Anonymkode: 2a9cb...279
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Egentlig skal du bare vente på pengene. Sykemeldes du blir det kluss. Hvorfor kan det ikke tilrettelegges? Anonymkode: 16ab8...e7c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Okej, så då må jag bara vänta ca 8 uker på att kanske få ett nej? Då går jag ju olönad. Det går ju inte. Jag vet inte ännu, därav mötet till uka. Som jag förstått dt fungerar det ikke i en turnusjobb att bara få tidligvakter för det är orättvist mot de jag jobbar sammen med. Anonymkode: 2a9cb...279
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Vi anbefaler vår ansatt å skaffe en sykemelding som svarer til graden av svangerskapspenger da vi har hatt flere tilfeller hvor ansatt ikke har fått innvilget svangerskapspenger. Om du ikke får innvilget svangerskapspenger og ikke har sykemelding vil du som du sier være uten inntekt. Legen kan på sykemeldingen skriver at du er sykemeldt i den grad det er søkt om svangerskapspenger i påvent av behandling av saken. NAV klarer samordne sykemelding og svangerskapspenger. Anonymkode: 08ada...ade
Fandens Oldemor Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Det stemmer ikke at det bare blir kluss hvis man er sykemeldt mens man venter på at søknaden behandles, jeg har nettopp gjort det selv. Det tok over 2 måneder før den ble behandlet, og det er ingen selvfølge at den i det hele tatt blir innvilget. Sykemeldingsperioden blir omgjort til svangerskapspenger etterpå hvis det går i orden, men bare fra og med den datoen du søker.
Hurrahei Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Jeg fikk avslag på svangerskapspenger fordi jeg var sykemeldt samme periode. Søkte på nytt fra datoen sykemelding gikk ut og ble innvilget.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Men herreminhatt så olika det är. Ni som inte fått inviljat, vad jobbar dere med? Såå tungvint hela greja, blir tokig Anonymkode: 2a9cb...279
Hurrahei Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 Jeg jobber på rusinstitusjon. Var sykemeldt de første ukene av graviditeten, og fikk avslag. Så fort jeg ikke var sykemeldt lenger var det altså ikke noe problem og hadde svangerskapspenger resten av graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, Hurrahei skrev: Jeg jobber på rusinstitusjon. Var sykemeldt de første ukene av graviditeten, og fikk avslag. Så fort jeg ikke var sykemeldt lenger var det altså ikke noe problem og hadde svangerskapspenger resten av graviditeten. Men då nåste du gåtr olönad under behandlingstiden? Är ju de jag är mest rädd för. Att behöva gå utan pengar om jag får avslag för då har jag ju inget. Anonymkode: 2a9cb...279
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2018 #12 Skrevet 22. februar 2018 Hi, jeg har bokstavelig talt nettopp gjort dette. Ring og snakk med NAV, hør hva de mener selv.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #13 Skrevet 22. februar 2018 Jeg har akkurat fått innvilget svangerskapspenger, fikk beskjed hos nav at jeg IKKE måtte være sykemeldt mens jeg søkte om svangerskapspenger. Da ble den avslått med en gang, for da gikk det som om det var jeg som var syk. fikk også beskjed at de ga ikke avslag så lenge arb giver ikke kunne tilrettelegge for deg,og grunnen var «gyldig» altså ikke litt bekkenløsning. Da ble den innvilget hele tiden. jeg fikk det pga blødning ved aktivitet, fysisk tung jobb. hematom i livmoren,bak morkaken. Anonymkode: d63b4...785
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 Gjør som fandens oldemor sier,ring nav😊 Anonymkode: d63b4...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå