Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 I fjor så ringte jeg til en psykolog for å få til en time der. Det var selvfølgelig lange ventelister, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente, også skulle psykologen ringe meg opp igjen når det ble noen ledige timer. Dette er vertfall 2-3 måneder siden. Kanskje mer. I dag så kommer samboeren og spørr meg når jeg snakket med psykologen sist, og jeg svarer: «nei, det var før jul en gang, husker ikke dato», jeg spørr også om det var noen spesiell grunn til at HI spurte nå, men fikk et nei som svar. Så spørr HI om nummeret til psykologen, og går ut på pcen og begynner febrilsk å taste på tastaturet.. HI kommer inn igjen og sier: «du har aldri ringt til en psykolog du» og jeg måper og svarer med: «jo, det har jeg»? «Nei, det har du ikke. Jeg har nå sjekket telefonloggen din flere måneder tilbake og jeg finner ikke det nummeret du sier du har ringt». Jeg blir sjokkert og blir automatisk ganske forbanna på HI og sier at jeg husker ikke eksakt dato eller måneden jeg ringte. Men det er godt mulig det var i Oktober-November en gang. (Jeg fikk ny mobil i slutten av November). Logisk at det ikke er registrert noe nummer i noen logg da sier jeg. HI stormer ut av rommet og lukker døra. Overreagerer jeg nå? Jeg vet da vel for guds skyld at jeg har ringt å snakket med en psykolog. At HI ikke skal tro på meg er vel strengt tatt HI sitt problem. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Hvem er HI?? Anonymkode: 00965...485
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvem er HI?? Anonymkode: 00965...485 Samboeren. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samboeren. Anonymkode: ff397...e90 Hans-Ivar? Anonymkode: 00965...485
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hans-Ivar? Anonymkode: 00965...485 Nei. Det er irrelevant. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Jeg skjønner ikke hva han har løyet om? Anonymkode: 15acc...711
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hva han har løyet om? Anonymkode: 15acc...711 Jeg spurte samboeren om hvorfor han lurte på dette. Hvorfor han hadde behov for nummeret, og om HI ikke stolte på meg. Da fikk jeg svaret: «nei, jeg stoler på deg ja. Bare lurer av ren nysgjerrighet». Istedenfor lyger HI meg rett oppi ansiktet og sjekker telefonloggen min bak ryggen min. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 Kanskje du er gal da, å HI ønsker at du prater med en psykolog. Anonymkode: 86a5a...b8c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du er gal da, å HI ønsker at du prater med en psykolog. Anonymkode: 86a5a...b8c Jeg ønsker å prate med en psykolog fordi jeg slet en del i barndommen. Blant annet med en far som voldtok meg. Det har nå «tatt» meg igjen i voksen alder, og jeg har behov for å snakke om det. Men ellers takk for at du er så hyggelig Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Oj, her var det mye som var feil, etter min mening... Har samboeren din noen grunn til å tro at du ikke ønsker å oppsøke psykolog, eller at du har utsatt det? Påvirker psyken din forholdet så mye at samboer er utålmodig etter at du skal komme i behandling? Er det normalt for dere å ha full åpenhet og sjekke hverandres telefonlogger osv.? Anonymkode: 91b6e...765
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Til Hi som er hovedinnlegger. Du har nok rolset litt med dette med Hi men jeg forstod hva og hvem du mente. Du har fått bare stygge svar her. Kanskje lage et nytt innlegg hvor du ikke skriver HI om din samboer? Hi er hovedinnlegger i dette forumet. Hi er kanskje noe annet der du kommer fra? Uansett, lykke til, synes som sagt at de svarene du har mottatt er mindre begavet. Anonymkode: b48b1...675
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Oj, her var det mye som var feil, etter min mening... Har samboeren din noen grunn til å tro at du ikke ønsker å oppsøke psykolog, eller at du har utsatt det? Påvirker psyken din forholdet så mye at samboer er utålmodig etter at du skal komme i behandling? Er det normalt for dere å ha full åpenhet og sjekke hverandres telefonlogger osv.? Anonymkode: 91b6e...765 1. Nei. Dette har vi snakket om lenge, og vi har blitt enige om at det er fullt og helt opp til meg hvordan jeg gjør det, og når. Så lenge jeg ikke venter 2 år selvfølgelig. 2. Nei. Det mener jeg ikke at den gjør. Kanskje samboeren har andre formeninger om det, men de har ikke jeg hørt noe om i såfall. 3. Vi har full åpenhet med hverandre, men å sjekke telefonloggene til hverandre har aldri skjedd før. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spurte samboeren om hvorfor han lurte på dette. Hvorfor han hadde behov for nummeret, og om HI ikke stolte på meg. Da fikk jeg svaret: «nei, jeg stoler på deg ja. Bare lurer av ren nysgjerrighet». Istedenfor lyger HI meg rett oppi ansiktet og sjekker telefonloggen min bak ryggen min. Anonymkode: ff397...e90 Dette er en gal, gal mann. Kom deg ut av forholdet. En som driver så tett kontroll av deg er ikke rett i hodet! Anonymkode: bc483...ed6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det er irrelevant. Anonymkode: ff397...e90 Er det rart at folk lurer, det er du som er hi og derfor blir folk forvirret Anonymkode: dd79e...2f4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Nei. Dette har vi snakket om lenge, og vi har blitt enige om at det er fullt og helt opp til meg hvordan jeg gjør det, og når. Så lenge jeg ikke venter 2 år selvfølgelig. 2. Nei. Det mener jeg ikke at den gjør. Kanskje samboeren har andre formeninger om det, men de har ikke jeg hørt noe om i såfall. 3. Vi har full åpenhet med hverandre, men å sjekke telefonloggene til hverandre har aldri skjedd før. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Anonymkode: ff397...e90 Men hvordan har han tilgang til telefonloggen din? Anonymkode: dd79e...2f4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Nei. Dette har vi snakket om lenge, og vi har blitt enige om at det er fullt og helt opp til meg hvordan jeg gjør det, og når. Så lenge jeg ikke venter 2 år selvfølgelig. 2. Nei. Det mener jeg ikke at den gjør. Kanskje samboeren har andre formeninger om det, men de har ikke jeg hørt noe om i såfall. 3. Vi har full åpenhet med hverandre, men å sjekke telefonloggene til hverandre har aldri skjedd før. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Anonymkode: ff397...e90 Da mener jeg at det samboeren din gjorde var HELT uakseptabelt. Hvis min hadde sjekket min logg uten å avtale dette med meg på forhånd (kan ikke forestille meg en eneste situasjon hvor noe slikt skulle være nødvendig av ham å sjekke!), da hadde jeg tatt det som et tegn på at det var enorme tillitsproblemer i forholdet. Jeg hadde også satt store spørsmålstegn ved en slik manns kontrollbehov. Kort sagt - dette er en mann jeg IKKE ville vært sammen med. Han lyver, han stoler ikke på deg, han respekterer deg ikke, han tråkker over dine grenser. Dette er helt klart grunner som er mer enn nok til brudd for min del. Hadde han innsett og innrømmet at det han gjorde var galt OG beklaget OG vært villig til å være med i parterapi så kunne jeg vurdert å forsøke videre hvis vi hadde barn sammen. Hvordan er forholdet ellers? Anonymkode: 91b6e...765
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det rart at folk lurer, det er du som er hi og derfor blir folk forvirret Anonymkode: dd79e...2f4 Ja. Jeg skrev feil. No biggie. Folk skjønner vel greia nå? Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan har han tilgang til telefonloggen din? Anonymkode: dd79e...2f4 Automatisk pålogging på pcen. Jeg har jo ingenting å skjule. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da mener jeg at det samboeren din gjorde var HELT uakseptabelt. Hvis min hadde sjekket min logg uten å avtale dette med meg på forhånd (kan ikke forestille meg en eneste situasjon hvor noe slikt skulle være nødvendig av ham å sjekke!), da hadde jeg tatt det som et tegn på at det var enorme tillitsproblemer i forholdet. Jeg hadde også satt store spørsmålstegn ved en slik manns kontrollbehov. Kort sagt - dette er en mann jeg IKKE ville vært sammen med. Han lyver, han stoler ikke på deg, han respekterer deg ikke, han tråkker over dine grenser. Dette er helt klart grunner som er mer enn nok til brudd for min del. Hadde han innsett og innrømmet at det han gjorde var galt OG beklaget OG vært villig til å være med i parterapi så kunne jeg vurdert å forsøke videre hvis vi hadde barn sammen. Hvordan er forholdet ellers? Anonymkode: 91b6e...765 Skjønner veldig godt det du sier. Og er enig. Forholdet er supert ellers. Jeg ble rett og slett utrolig sjokkert. Nå har jeg ligget i sengen på soverommet i snart 2 timer, mens han var i et annet rom. Spent på om han sier noe når han kommer å legger seg..jeg forventer en unnskyldning. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #20 Skrevet 20. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner veldig godt det du sier. Og er enig. Forholdet er supert ellers. Jeg ble rett og slett utrolig sjokkert. Nå har jeg ligget i sengen på soverommet i snart 2 timer, mens han var i et annet rom. Spent på om han sier noe når han kommer å legger seg..jeg forventer en unnskyldning. Anonymkode: ff397...e90 Håper du får en unnskyldning. Men han bør legge seg langflat - og du bør ikke gi deg før han har kommet med en ordentlig og troverdig forklaring på hvorfor han plutselig sjekket deg, hvorfor han mente han hadde rett til å sjekke din logg. Nei, vet du, den mannen tror jeg skjuler noe selv. Siden det var så lettvint for ham å sjekke din logg så vil jeg tro det er langt fra første gangen han gjør det. Jeg ville ikke latt ham ha tilgang til dine personlige kontoer på sosiale medier, jeg ville byttet passord på ALT. Jeg vil tro han har kontrollert deg tidligere. Alternativet er jo at han føler dine problemer påvirker forholdet i enorm grad, men da burde han i så fall ha sagt det, og da trenger dere parterapi. Det at han ikke har gjort det gjør at jeg vil tro det er det jeg skrev i andre avsnitt som gjelder. Anonymkode: 91b6e...765
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #21 Skrevet 20. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper du får en unnskyldning. Men han bør legge seg langflat - og du bør ikke gi deg før han har kommet med en ordentlig og troverdig forklaring på hvorfor han plutselig sjekket deg, hvorfor han mente han hadde rett til å sjekke din logg. Nei, vet du, den mannen tror jeg skjuler noe selv. Siden det var så lettvint for ham å sjekke din logg så vil jeg tro det er langt fra første gangen han gjør det. Jeg ville ikke latt ham ha tilgang til dine personlige kontoer på sosiale medier, jeg ville byttet passord på ALT. Jeg vil tro han har kontrollert deg tidligere. Alternativet er jo at han føler dine problemer påvirker forholdet i enorm grad, men da burde han i så fall ha sagt det, og da trenger dere parterapi. Det at han ikke har gjort det gjør at jeg vil tro det er det jeg skrev i andre avsnitt som gjelder. Anonymkode: 91b6e...765 Jeg spurte han jo hvorfor han sjekket, og svare var fordi han ikke trodde på lat jeg hadde ringt. That’s it. Nei. Jeg legger meg bare. Jeg orker ikke å bruke noe mer krefter på dette. Om han vil si unnskyld eller ikke får være opp til han, men jeg håper selvfølgelig han beklager seg. Anonymkode: ff397...e90
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #22 Skrevet 21. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spurte han jo hvorfor han sjekket, og svare var fordi han ikke trodde på lat jeg hadde ringt. That’s it. Nei. Jeg legger meg bare. Jeg orker ikke å bruke noe mer krefter på dette. Om han vil si unnskyld eller ikke får være opp til han, men jeg håper selvfølgelig han beklager seg. Anonymkode: ff397...e90 Da sa han også at han ikke tror deg, ikke har tillit til deg. Og så viste han at han ikke respekterer deg. Jeg tror han skjuler noe. Og at det forholdet ikke er særlig godt. Det er ikke rasjonelt av ham å mistro deg slik og så gå bak din rygg for å sjekke dine personlige data! Anonymkode: 91b6e...765
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå