Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere sengetøy?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen fast rutine på det, og som regel går det så lang tid at jeg ikke husker hvor lenge det er siden jeg gjorde det sist. :P Tar det når jeg føler det er behov for det. Tipper det går 3-5 uker mellom hver gang nå om vinteren.

Anonymkode: f3f22...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skryt. Majoriteten har ikke mulighet til det, og de velger å ikke svare

Bare tull å skifte sengetøy hver uke - det blir bare masse jobb, er helt unødvendig, og i tillegg er det miljøskadelig. Eneste grunnen jeg kan komme på der det er nødvendig å skifte sengetøy hver uke, er hvis man er syk eller svetter unormalt mye.

Anonymkode: 65be5...514

Dette tror jeg stemmer. Hadde først ikke tenkt å svare jeg heller, for det er litt flaut når alle andre skifter så mye oftere. Men så kom jeg på at jeg er jo anonym. ;)

Anonymkode: f3f22...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hver 14 dag hvis jeg husker det. Her sover både katt og hund oppå sengetøyet stadig vekk i tillegg

Anonymkode: e5896...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg stemmer. Hadde først ikke tenkt å svare jeg heller, for det er litt flaut når alle andre skifter så mye oftere. Men så kom jeg på at jeg er jo anonym. ;)

Anonymkode: f3f22...5a2

Jeg drar ned det inntrykket jeg og, som lar dyra vi har, sove i sengene i tillegg :D

Anonymkode: e5896...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Annenhver uke. Skifter på sengene når ungene skal være hos far i helgen. Da har jeg en fast dag som er lett å huske, og ungene kommer hjem til rent sengetøy 😊

Anonymkode: a8766...197

Samme her:-)

Anonymkode: 02695...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter sengetøy hver 2. til 4.uke. lever fint med det, vi er mye friskere enn majoriteten 😊 Har vært omringet av både influensa og omgangssyke, men friske er vi 😊

Folk som bytter en gang i uka må ha lite å gjøre. 

Anonymkode: cd3a0...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver fredag. Har astmatikere i hus så her støvsuges rom og senger blir skifta på en gang i uken. Dessuten er det lite som slår en fredagskveld bestående av rødvin, varm lang dusj, Skavlan og så rosinen i pølsa, nytt rent sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skryt. Majoriteten har ikke mulighet til det, og de velger å ikke svare. 

Bare tull å skifte sengetøy hver uke - det blir bare masse jobb, er helt unødvendig, og i tillegg er det miljøskadelig. Eneste grunnen jeg kan komme på der det er nødvendig å skifte sengetøy hver uke, er hvis man er syk eller svetter unormalt mye.

Anonymkode: 65be5...514

Majoriteten har ikke mulighet til å vaske sengetøyet sitt? Skriver du fra en flyktningleir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går aldri over 14 dager, gjerne oftere. Tar også puter og dyner i maskinen ofte, men stort sett en del pr sengetøyskift, siden slikt krever lang tromletid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sommeren annenhver uke, en gang i måneden på vinteren. Svetter aldri i sengen og sover med pysj. Dusjer alltid før jeg legger meg, så skitten er jeg heller ikke når jeg går til sengs. Føler det holder i massevis, er aldri syk heller. 

Anonymkode: 0c83b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å skifte på sengene, sist var da jeg ordnet til jul, så bør vell skifte snart da. Kom på at vi skiftet en gang i januar også  (puh) Så vil anta vi skifter ca 1 gang i mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter når vi kommer på det, ingen fast rutine. Skifter når det føles nødvendig, og det er absolutt verken hver eller annenhver uke. Å skifte og vaske sengetøy så ofte er fullstendig unødvendig og miljøfiendtlig, ikke tror jeg på at folk skifter sengetøy en gang i uka heller. Skryt, kaller jeg sånt.

Anonymkode: e13a0...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det begynner å stinke.

Når jeg har svettet mye.

Når jeg søler teen min i senga.

Altså heeelt tilfeldig. Hater rutiner, forresten😁

Anonymkode: c4f91...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver fredag/lørdag. Elsker å legge meg i nytt og rent sengetøy ❤️ Med stor vaskemaskin (12 kg) og tørketrommel, så tar det liten tid med både skift og vask. 

Anonymkode: 69002...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter stort sett hver uke, hender det går to uker om det er ekstra travelt i hverdagen. Vi er 2 voksne og 5 barn i husholdningen om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tar da virkelig ikke lang tid å skifte på senga! Tar max ett kvarter å skifte på alle 4 sengene her..

Anonymkode: ebd64...ec8

Enig at det tar kort tid, men jeg som er kronisk syk syns det er ett mareritt å skifte på senga. Tar mye krefter. 

Anonymkode: 37791...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen regel på hvor ofte jeg skifter på senga. Er jo så mye som spiller inn.

Er jeg i et forhold så kan det byttes ofte, gjerne flere ganger i uken, i hvert fall laken... av samme grunn som Pæddan ;)

Er jeg singel er det ikke nødvendig å skifte veldig ofte. Elsker å legge meg i nyvasket sengetøy, så i perioder skifter jeg en gang i uken, men går ofte to uker også. Har vært veldig lenge syk og veldig syk, og da jeg var på det dårligste hadde jeg store problemer med å greie å handle og lage mat og personlig hygiene. En gang mener jeg det gikk over tre måneder, da gråt jeg nesten av frustrasjon, for jeg begynte å hate å legge meg. Etter litt over tre måneder kom jeg på at jeg kunne skifte en og en ting, laken en dag, dynetrekk en annen og putetrekk en tredje dag.

Anonymkode: f35e0...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ca 1 gang pr mnd. 12 åringen er sengevæter, så hennes seng kan bli skiftet på opptil flere ganger i uka, men det kan også gå 1 mnd der også. Vi er aldri syke.

Anonymkode: 889f0...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter sengetøy på alle sengene i huset hver 14 dag.(så lenge det ikke det er sykdom, er møkkete, lukter svette osv)

Og etter sengetøyskift vasker jeg soverommene også🤩

Anonymkode: e2428...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...