Gå til innhold

Et spm ang omgangen/noroviruset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt noroviruset som uvelkommen gjest i huset nå å alle mann låg nede for telling. Eller rettere sagt; alle unntatt meg! 

Jeg slapp unna med diare et par timer mens resten fikk full pakke. 

Det jeg lurer på er følgende: jeg har ikke kastet opp siden jeg var barn (unntatt et par ganger da jeg var gravid) selv om jeg jobber i helsevesenet å er ganske eksponert der samt at jeg har barn på skole/barnehage. 

Er det noen fler enn meg som berger "billig" unna?

Anonymkode: 7d4d4...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far og mannen min er sånn. Faren min kan ikke huske at han noen gang har kastet opp. Mannen blir også svært sjeldent syk av slik. Selv om alle vi andre i huset ligger rett ut.

Anonymkode: 98a6a...2f9

Skrevet

Rart, men min eldste sønn har heller ikke hatt omgangssyken mer enn et par ganger gjennom sitt nå åtteårige liv. Muligens vært smittet flere ganger med løs mage som eneste symptom  

Fint for oss! Jeg blir som regel heller ikke smittet når en av småsøsknene hans får det. De har hatt det oftere. Grusomt å ligge der og spy døgnet gjennom!! 

Anonymkode: f4d0e...287

Skrevet

Lenge siden jeg har hatt omgangssyken, selv om jeg tørker og vasker oppkast/diare etter syke barn.  

Skrevet

Jeg kaster opp veldig sjelden . Kan godt få diaré. Jobbet i helsevesenet i mange år, og tørket mye for å si det mildt. Her hjemme vasker jeg og ved sykdom . Ved omgangssyke er det alltid mannen og barna som får det og en sjelden gang jeg 

Anonymkode: 6a39a...4bf

Skrevet

Man reagerer vel forskjellig. Når min datter har omgangssyken starter det med at hun klager over at hun "rister" når hun våkner, etterfulgt av å sitte blek og stille i sofaen. Vet jo hva som kommer så hun har en bøtte ved siden av seg. Hun kaster opp, så er det hele over, og vi fortsetter dagen som om hun aldri har vært syk. Hun har vel hatt omgangssyken rundt 10 ganger i sitt liv, aldri noensinne hatt diare. Jeg derimot, får begge deler og varer i 2-3 dager. Men jeg har aldri blitt smittet av henne, og hun aldri av meg, til tross for at vi sover i samme seng, drikker av samme glass/flasker osv (og vi gir F i ekstra hygiene når det pågår) Jeg har hatt omgangssyke 2 ganger i voksen alder, første da jeg var 25 og andre gang da jeg var 27. Siste før det var vel da jeg var 10 år eller noe. 

Anonymkode: f892c...a71

Skrevet

Jeg har hatt barn med omgangssyke liggende oppå meg hele natten uten å bli smittet. Noen ganger har jeg fått en litt stikke de smerte øverst i magen, men ikke noe mer enn det. Men jeg brekker meg og kan kaste opp pga lukten av opplast eller mugg, så jeg er ikke en sånn som aldri kaster opp. Jeg blir bare ikke smittet av omgangssyke

Anonymkode: ed952...74f

Skrevet

Her får vi sjelden skikkelig omgangssyke, selv om vi stadig får beskjed fra barnehagen om at mange har det. Minstemann på 5 århar hatt det to ganger - men har sluppet «billig unna» hver gang. Han har startet på ettermiddagen med litt kvalme og uvelhet. Kort tid etter må han kaste opp - og kaster opp alt han evnt måtte få i seg av mat og drikke resten av kvelden. Beholder kun bittelitt væske av gangen. Ingen diaré. Så er han helt fin igjen etter en natts søvn (og får to fine dager hjemme med mamma eller pappa pga barnehagens 48-timersregel). Hverken jeg, manne eller de to andre barna (begge tenåringer) har hatt omgangssyke på sikkert 10 år. Det er stor, stor forskjell på folk og familier. Hos min søster får de «alt» av viruset og sykdommer som er og går, og flere av dem ligger rett ut hver gang...!

Anonymkode: d9cb5...3c5

Skrevet

Jeg har ikke kastet opp siden barneskolen (er nå 34), og eldste sønnen min på 12 år har faktisk aldri kastet opp i hele sitt liv! Han blir veldig lett smittet av forkjølelse, men aldri fått omgangssyken selv om han f.eks har satt ved siden av klassekamerater som har kastet opp både i klasserommet og på skolebussen, omtrent på han.

Anonymkode: 99422...71a

Skrevet

sønnen på 13 har aldri hatt det,mens vi andre 5 har ligget rett ut med dette

Anonymkode: 21475...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...