GÃ¥ til innhold

Rettigheter i forb med partners operasjon 💉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Mannen min skal opereres (planlagt) om noen uker. Problemet er at vi har små barn, og den uken inngrepet er planlagt har jeg flere senvakter. Uheldigvis er de vi vanligvis bruker som barnevakter også satt ut av spill denne uka, så har derfor problem med å komme meg på senvakt. 

Har jeg noen rettigheter ift til dette? Jobber full stilling innen kommunal helse. Føler det blir feil å bruke syk barnepasser, har rett på f4 dager i forb med påska, men har ikke lyst å bruke opp disse på dette heller...

Noen med erfaringer?

Hilsen samvittighetsfull arbeidstaker (som også er litt stressa pga min kjæres operasjon).

Anonymkode: a4d28...05c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få bytte vakter, snakk med leder.

Anonymkode: e3a59...140

Skrevet

Er det umulig å bytte til dagvakter?

Anonymkode: 7670b...f8b

Skrevet

Syk barnepasser er den rettigheten du har. Det er jo akkurat slike situasjoner som er grunnen til at man har den rettigheten.

Ellers f4, avspassering, feriedager eller velferdspermisjon uten lønn.

Anonymkode: 66703...f10

Skrevet

Jeg ble opr i høst, og da brukte mannen min syk barnepasser dager. Var planlagt, så vi snakket med arb.giver til mannen og sa vi kom til å bruke det. Det var greit. 

Anonymkode: 1ddc9...1b9

Skrevet

Du har rett på sykt barnepasser dager, det er den rettigheten du har.

Men det kan vel hende noen av kollegaene dine er greie med deg og bytter vakt?

Anonymkode: fedec...c1b

Skrevet

Hvis du ikke får byttet til dagvakter, så bruker du "syk barnepasser". Har vel ikke så mange andre muligheter.

Anonymkode: 14e66...fb1

Skrevet

Min mann ble akutt syk for noen år siden, dagen etter det skjedde hadde jeg kveldsvakt og meldte om syk barnepasser. Forklarte situasjonen, fikk bytte til dagvakt de dagene det gikk, og tok syk barnepasser på kveldsvakter hvor det ikke gikk å bytte. Har også familie som hadde mulighet å være med barna noen ettermiddager.

Dette var noe som vedvarte 2-3 uker, da mannen ikke var istand til å ta vare på 2 små barn med en gang han kom hjem igjen heller.

Siden det ikke er akutt med din mann, så har du jo god tid til å planlegge med sjefen din allerede nå.

Anonymkode: 225bb...42f

Skrevet

Å snakke med sjefen er alltid lurt! Slike ting har en fin tendens til å ordne seg når den ansatte kommer i god tid,slik at det er mulig for arbeidsgiver å planlegge ditt bytte. Når det ennå er noen uker til han skal opereres kan du jo tilby deg å jobbe inn/bytte motsatt i ukene frem til operasjonen.

Skrevet

Takk alle for innspill. Skal legge frem problemet for sjefen i morra. Hun bruker å være forståelsesfull...😊

Hadde null sykedager pga barn i fjor, så føler at jeg har litt å gå på...

Anonymkode: a4d28...05c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...