Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Vurderer å ta barnehagelærer utdanningen, har smått erfaring fra bhg da jeg gikk barn og ungdom vg2 før påbygg, men ønsker flere synspunkter og erfaringer, siden jeg bare var i praksis i noen uker. Trives du på jobb? Er det ekstremt mye stress? Tar du ofte med deg jobben hjem (om du er ped.leder)? Med det, mener jeg jobbarbeid, ikke mentalt. Ellers, kan du se deg selv bli gammel i jobben? Angrer du på at du startet å jobbe i barnehage/tok utdanningen din, eller er du glad? Om ja til den over, hva ville du valgt om igjen? Hvilke syn hadde du på å jobbe i barnehage før du tok utdanningen din/ble assistent, vikar? Trodde du det var enklere, koseligere og mindre stress? Gjerne legg til om det er noe der ønsker å tilføye! Blir glad for alle svar, om du er vikar, pedagogisk leder, assistent eller bua arbeider! Helst skriv hva du er, så det er lettere å sammenligne. Anonymkode: 47f82...bff
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Er nyutdannet barnehagelærer, jobbet som assistent i ti år før jeg nå er ped.leder. Elsker jobben min ❤️ Kan være stress til tider, men vi har ett ekstremt godt arbeidsmiljø, avlaster hverandre, og gir og får mye ros, vi gir mye av oss selv alle sammen. Så de dagene noen er syk og vi er mindre folk, så hjelper vi hverandre på avdelingene 👍🏻. Er veldig lite sykefravær, og har en vikar som er superflink. Det mest stressende og styr er møter med ppt og bv, men for meg gjør det ingenting å jobbe noen timer ekstra, har en kontordag/plan-dag annenhver uke, men i perioder blir det mer, sitter i perioder mye på kveldstid, så ja, tar med jobben hjem. Så for meg nå er det den rette jobben, og vil bli der, mye på grunn av mine kollegaer og sjef. Anonymkode: 53740...4ea
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Denne tråden om barnehagelærer kan være inspirerende: http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/144341385-alle-som-er-utdannet-barnehagelærer-vær-så-snill-responder/ Anonymkode: 05a64...fbb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Trives du på jobb? Veldig Er det ekstremt mye stress? I perioder, ja. 4 timer plantid er altfor lite Tar du ofte med deg jobben hjem (om du er ped.leder)? Med det, mener jeg jobbarbeid, ikke mentalt. Oh yes, veldig mye «gratisarbeid» utenom plantid i perioder Ellers, kan du se deg selv bli gammel i jobben? For ett år siden ja, nå med en kronisk fysisk diagnose nei. Angrer du på at du startet å jobbe i barnehage/tok utdanningen din, eller er du glad? Glad for det men er barnevernspedagog i bunn så har noe annet å falle tilbake på også Om ja til den over, hva ville du valgt om igjen? Hadde jeg valgt i dag pga diagnosen jeg har fått hadde jeg valgt noe mer kontorrelatert.. Hvilke syn hadde du på å jobbe i barnehage før du tok utdanningen din/ble assistent, vikar? Trodde du det var enklere, koseligere og mindre stress? Hadde jobbet mye i bhg så visste hva jeg gikk til. Jobber som pedagogisk leder. Anonymkode: ac420...54f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Masse stress . Halvsyke barn . Små 1 åringer med 9 timersdager. Kaos og slitsomt. Skygg unna Anonymkode: d1931...b22
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Jeg jobber som assistent, og har jobbet som det i 2,5 år nå. jeg er ikke utdannet, men har alle barne-og ungdomsarbeider fagene fra den gang jeg gikk den linjen på vg2 JA det er utrolig mye stress, men man har jo en utrolig viktig og fin jobb, og alle de små gullkornene som dukker opp iløpet av en dag, gjør at alt er verdt det! Det at du med en bitteliten ting kan bli en hverdagshelt, DEN følelsen er noe veldig fint å ta med seg hjem hver dag!! Jeg tror nok kanskje ikke jeg konmer til å bli gammel i denne jobben. Men jeg har en sykdom (utmattelsessykdom) som gjør at jeg blir veldig fort sliten. Jeg har allerede redusert stilling, fra 100% til 60% på 2,5 år, så jeg lurer på hvor jeg er om 2,5 år til... MEEN det er en utrolig fin og givende jobb, så jeg sier KJØR PÅ!!❤️ Anonymkode: fe8f7...9b0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 Tusen takk for at dere har svart, både det positive og negative! Setter stor pris på det, og det hjelper meg å se mer hva det er jeg hopper ut i, før jeg starter å studere. Valget er mellom sykepleier og barnehagelærer, huff. Må kanskje bare lese mitt mer om begge deler. Men akkurat nå bikker det mest mot barnehagelærer! HI Anonymkode: 47f82...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå