Gå til innhold

Influensa type B


Daquiry

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere i dag? 

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg har influensa og ikke bare en forkjølelse. Bah. Så nå ryker helgeturen til fjells med svigers. 😕 Synd, barna hadde gledet seg sånn.

Anonymkode: 6b502...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med dere i dag? 

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg har influensa og ikke bare en forkjølelse. Bah. Så nå ryker helgeturen til fjells med svigers. 😕 Synd, barna hadde gledet seg sånn.

Anonymkode: 6b502...9ea

Så kjipt 😩

Jeg er blitt sykemeldt ut uken. Vi skal egentlig reise på vinterferie på søndag, så jeg håper jeg er frisk til da. Legen vil ha meg inn på mandag hvis jeg ikke er bedre. Hvis jeg ikke knasker Ibux og Paracet, får jeg feber, dundrende hodepine og drit vondt i øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daquiry skrev:

Så kjipt 😩

Jeg er blitt sykemeldt ut uken. Vi skal egentlig reise på vinterferie på søndag, så jeg håper jeg er frisk til da. Legen vil ha meg inn på mandag hvis jeg ikke er bedre. Hvis jeg ikke knasker Ibux og Paracet, får jeg feber, dundrende hodepine og drit vondt i øynene. 

Jeg tar ingenting. Burde jeg det? Jeg har fått for meg at hvis jeg lar feberen jobbe, blir jeg fortere frisk, men det er muligens feil, eller?

Får håpe du er bedre innen søndagen, og at ingen andre familiemedlemmer er smittet. ☺️

Anonymkode: 6b502...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar ingenting. Burde jeg det? Jeg har fått for meg at hvis jeg lar feberen jobbe, blir jeg fortere frisk, men det er muligens feil, eller?

Får håpe du er bedre innen søndagen, og at ingen andre familiemedlemmer er smittet. ☺️

Anonymkode: 6b502...9ea

Det er riktig at feberen er med på å ta knekken på viruset, men uten piller får jeg ikke sove og spise. Så ta 1g Paracet og 400mg Ibux. Det lindrer godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere andre? Jeg sliter med hodepine og bedøvde tenner 😩. Får feberfølelse hver kveld. Er så dritt lei 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daquiry skrev:

Hvordan går det med dere andre? Jeg sliter med hodepine og bedøvde tenner 😩. Får feberfølelse hver kveld. Er så dritt lei 😡

Huff stakkar. Nå har det gått en stund siden jeg hadde det, men følelsen av å være dritt lei er det jeg husker best. :P Sønnen min var syk først, så jeg hadde allerede vært innesperret med sykdom en uke da jeg fikk det selv. Så fort jeg ikke var sengeliggende lenger måtte jeg bare ut av huset, for jeg følte det satt sykdom i veggene. :P

Anonymkode: e264d...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff stakkar. Nå har det gått en stund siden jeg hadde det, men følelsen av å være dritt lei er det jeg husker best. :P Sønnen min var syk først, så jeg hadde allerede vært innesperret med sykdom en uke da jeg fikk det selv. Så fort jeg ikke var sengeliggende lenger måtte jeg bare ut av huset, for jeg følte det satt sykdom i veggene. :P

Anonymkode: e264d...697

Mistenker bihulebetennelse. Har latterlig vondt i hodet på venstre side, samt tennene er bedøvd. Hjelper ikke å gå til legen heller, så det er vel bare å holde ut 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daquiry skrev:

Mistenker bihulebetennelse. Har latterlig vondt i hodet på venstre side, samt tennene er bedøvd. Hjelper ikke å gå til legen heller, så det er vel bare å holde ut 😩

Skyll nesen med saltvann. Det beste er å spyle saltvann oppi bihulene. Drikk mye.

 

Dette gjorde jeg:

Øre nese hals legen jeg var hos, ga meg en oppskrift på hvordan skylle bihulene - og han frarådet bruk av nesehorn (da en ikke når opp i bihulene, kun nesa). 

En skulle koke opp 1 liter vann med 1 ss salt. Avkjøle dette noe, og ligge med hodet litt utenfor sengekanten, bakover. Bruke ei 20 ml sprøyte og trekke inn gjennom ene nesen mens en sprøyter saltvannet inn, og holde for det andre neseboret. Vannet kommer ned i munnen og en skal da spytte ut. Gjenta i hvert nesebor ca 5 ganger minst 2 ganger til dagen. Her er det en stor fordel å få hjelp av noen til å holde bøtta en skal spytte ut i og til å trekke opp ny sprøyte mellom hver gang.

Anonymkode: f20a2...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skyll nesen med saltvann. Det beste er å spyle saltvann oppi bihulene. Drikk mye.

 

Dette gjorde jeg:

Øre nese hals legen jeg var hos, ga meg en oppskrift på hvordan skylle bihulene - og han frarådet bruk av nesehorn (da en ikke når opp i bihulene, kun nesa). 

En skulle koke opp 1 liter vann med 1 ss salt. Avkjøle dette noe, og ligge med hodet litt utenfor sengekanten, bakover. Bruke ei 20 ml sprøyte og trekke inn gjennom ene nesen mens en sprøyter saltvannet inn, og holde for det andre neseboret. Vannet kommer ned i munnen og en skal da spytte ut. Gjenta i hvert nesebor ca 5 ganger minst 2 ganger til dagen. Her er det en stor fordel å få hjelp av noen til å holde bøtta en skal spytte ut i og til å trekke opp ny sprøyte mellom hver gang.

Anonymkode: f20a2...c2d

Au! Det høres veldig vondt ut 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daquiry skrev:

Mistenker bihulebetennelse. Har latterlig vondt i hodet på venstre side, samt tennene er bedøvd. Hjelper ikke å gå til legen heller, så det er vel bare å holde ut 😩

Bihulebetennelse skyldes som regel virus og går over av seg selv, men det kan bli bakterielt. Sist jeg hadde det fikk jeg høy feber og gikk til legen som målte høy crp, så jeg måtte ha antibiotika. Fikk også noen tabletter som skulle virke avsvellende så hevelsen i bihulene skulle gå ned og trykket/smerten bli bedre.

Anonymkode: c506f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og prøve rinexin. Tror du får den reseptfritt på apoteket. Den fikser bihulebetennelse garantert! 

Ellers er influensaen over for meg, men jeg har null energi. Alt er slitsomt. Håper det går seg til snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen nå, fikk så latterlig vondt i hodet igjen. CRP på 34, så i grenseland til bakterielt. Men legen mente at siden jeg har gått i snart en uke, så burde jeg prøve penicillin. Så nå skal den til pers! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...