GĂ„ til innhold

Influensa type B

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ligger til sengs med dette nÄ? Jeg har ligget siden sÞndag, og lurer pÄ hvordan den arter seg for dere andre. For meg er feberen borte, men er litt gÄen i magen enda, lett hodepine og Þmhet i kroppen. Vurderer Ä gÄ pÄ jobb i morgen uansett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det er type B? Bare nygjerrig😊

Anonymkode: fe75e...d59

Skrevet

Hadde influensa for et par uker siden, men vet ikke hvilken type... Var mer eller mindre sengeliggende i en uke. Hendte jeg fÞlte meg litt bedre innimellom og trodde det var sÄ og si over, sÄ jeg prÞvde meg pÄ Ä fÄ gjort noe. Som Ä hente pÄ skolen eller sette pÄ en vaskemaskin. For sÄ Ä kollapse pÄ sofaen helt utslitt og like syk igjen etterpÄ. :P SÄ vÊr forsiktig. ;)

Anonymkode: e264d...697

Skrevet

NevÞen min pÄ 16 Är var syk forrige uke, feber og oppkast var hovedsymtomene. Han kastet opp 1-3 ganger om dagen fra lÞrdag til torsdag, var slapp, vondt i kroppen og feber. 

Ingen andre i familien ble syke.

Anonymkode: c506f...9d5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at det er type B? Bare nygjerrig😊

Fordi jeg ikke fĂžler jeg holder pĂ„ Ă„ dĂž, det gjĂžr du hvis du har A. Jeg vet at det er influensa fordi jeg hadde hĂžy feber, diarĂ© og vondt i hele kroppen. Er slapp, men ikke i nĂŠrheten sĂ„ syk som i 2011. Men syns det er rart med feber bare en dag đŸ€”. SĂ„ jeg er Ă„pen for andre forslag 😊

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde influensa for et par uker siden, men vet ikke hvilken type... Var mer eller mindre sengeliggende i en uke. Hendte jeg fÞlte meg litt bedre innimellom og trodde det var sÄ og si over, sÄ jeg prÞvde meg pÄ Ä fÄ gjort noe. Som Ä hente pÄ skolen eller sette pÄ en vaskemaskin. For sÄ Ä kollapse pÄ sofaen helt utslitt og like syk igjen etterpÄ. :P SÄ vÊr forsiktig. ;)

Hmmm, jeg vurderer Ä gÄ pÄ jobb i morgen. Er litt Þm i kroppen enda og hodepine..har ikke tatt piller siden i morges. Er litt shaky i beina...

Skrevet
2 minutter siden, Daquiry skrev:

Fordi jeg ikke fĂžler jeg holder pĂ„ Ă„ dĂž, det gjĂžr du hvis du har A. Jeg vet at det er influensa fordi jeg hadde hĂžy feber, diarĂ© og vondt i hele kroppen. Er slapp, men ikke i nĂŠrheten sĂ„ syk som i 2011. Men syns det er rart med feber bare en dag đŸ€”. SĂ„ jeg er Ă„pen for andre forslag 😊

HÞy feber osv kan man jo fÄ ved en krafig forkjÞlelse ogsÄ, og da varer det vel gjerne kortere enn ved en skikkelig influensa?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HÞy feber osv kan man jo fÄ ved en krafig forkjÞlelse ogsÄ, og da varer det vel gjerne kortere enn ved en skikkelig influensa?

Enig, men man fĂ„r ikke vondt i hele kroppen og ikke diarĂ©. Jeg hoster lett og litt tett i nesen og den renner. Jaja, fĂ„r vel ligge her til det gĂ„r over. Bare hĂ„per at det ikke tar en uke đŸ˜©

Skrevet
3 minutter siden, Daquiry skrev:

Hmmm, jeg vurderer Ä gÄ pÄ jobb i morgen. Er litt Þm i kroppen enda og hodepine..har ikke tatt piller siden i morges. Er litt shaky i beina...

Jeg fikk kastet pÄ meg svineinfluensa da den gikk. Men den gikk like raskt over - ett dÞgn. Legen sa da til meg at siden jeg hadde hatt sÄ hÞy feber sÄ hadde den tatt knekken pÄ det smittsomme. Han ba meg vurdere allmennformen, var jeg i god form var det bare Ä begynne Ä jobbe igjen. Jeg fÞlte meg 100 % frisk igjen, sÄ da ble det jobb pÄ meg. NÄr du er litt skjelven i beina fremdeles synes jeg du skal vurdere hvordan du er i morgen tidlig, og sÄ bestemme deg da. Er du fremdeles skjelven i beina i morgen synes jeg du skal ta det med ro minst i morgen ogsÄ, for gÄr du for hardt pÄ for tidlig kan du risikere Ä bli dÄrlig igjen.

Anonymkode: ace6c...b49

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk kastet pÄ meg svineinfluensa da den gikk. Men den gikk like raskt over - ett dÞgn. Legen sa da til meg at siden jeg hadde hatt sÄ hÞy feber sÄ hadde den tatt knekken pÄ det smittsomme. Han ba meg vurdere allmennformen, var jeg i god form var det bare Ä begynne Ä jobbe igjen. Jeg fÞlte meg 100 % frisk igjen, sÄ da ble det jobb pÄ meg. NÄr du er litt skjelven i beina fremdeles synes jeg du skal vurdere hvordan du er i morgen tidlig, og sÄ bestemme deg da. Er du fremdeles skjelven i beina i morgen synes jeg du skal ta det med ro minst i morgen ogsÄ, for gÄr du for hardt pÄ for tidlig kan du risikere Ä bli dÄrlig igjen.

Jþss! Det har jeg ikke hþrt fþr. Den var jo helt forjévli sier de som fikk den. Heldig du 😊. 

Skrevet
21 minutter siden, Daquiry skrev:

Hvis det er det som er forskjellen sÄ hadde nok jeg A, sÄ da kan du bare overse mitt svar lenger opp. ;) God bedring uansett. :)

Skrevet
11 minutter siden, Daquiry skrev:

Jþss! Det har jeg ikke hþrt fþr. Den var jo helt forjévli sier de som fikk den. Heldig du 😊. 

Jepp, den gangen var jeg heldig. Ikke fullt sÄ heldig i januar i fjor - kjempedÄrlig i to uker. Har redusert immunforsvar (sÄ pussig at jeg fikk svineinfluensa sÄ mildt), og det tok tre mÄneder fÞr jeg var sÄnn ca. tilbake der jeg var fÞr influensaen. Satser nÄ pÄ at jeg slipper unna de neste Ärene siden jeg hadde det sÄ hardt i fjor. Det sies at man ikke fÄr influensa mer enn ca. én gang hvert tiende Är. Det er jo noe Ä trÞste seg med nÄr man er syk ;)  (Selv om jeg ogsÄ for maaange Är siden lÄ rett ut i to uker med influensa, var en dag pÄ skolen, akkurat nok til Ä fange opp den andre typen som ogsÄ gikk, og lÄ to nye uker.)

Skrevet

Hadde feber i fem dager, litt smÄfeber i to til. Ble syk forrige mandag og var borte fra jobb fra tirsdag av. Var pÄ jobb igjen nÄ i gÄr. Men kunne godt blitt hjemme noen dager til, er veldig redusert og har fÄtt en forferdelig hoste som har satt seg skikkelig. 

Anonymkode: 67dcd...145

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NevÞen min pÄ 16 Är var syk forrige uke, feber og oppkast var hovedsymtomene. Han kastet opp 1-3 ganger om dagen fra lÞrdag til torsdag, var slapp, vondt i kroppen og feber. 

Ingen andre i familien ble syke.

Tror det er en annen type sykdom, mange pÄ jobben min har hatt den de siste ukene. Noen fikk den som oppkast, noen fikk den som diaré.

Jeg og et par andre har hatt influensa. Man blir rar i magen av det ogsÄ, men ikke sÄnn som du beskriver, tror jeg. Jeg var bare litt kvalm. I all hovedsak flere dagers feber, litt hodepine og vondt i hver eneste myskel i kroppen, og allmenntilstand som en kokt brokkoli.

Anonymkode: 67dcd...145

Skrevet

En hel uke hĂžy feber og helt utslitt. Fremdeles ikke helt i form. Tett i hue og masse snĂžrr.  Blir svett og klam av Ă„ kle pĂ„ meg.  Hodepina kommer veldig fort.  Liten anstrengelse sĂ„ trenger jeg Ă„ sove litt.  Er SÅÅ lei av Ă„ vĂŠre syk! 

Anonymkode: 22988...ce2

Skrevet
2 timer siden, Daquiry skrev:

Enig, men man fĂ„r ikke vondt i hele kroppen og ikke diarĂ©. Jeg hoster lett og litt tett i nesen og den renner. Jaja, fĂ„r vel ligge her til det gĂ„r over. Bare hĂ„per at det ikke tar en uke đŸ˜©

Jeg er nettop ferdig med influensa. Var utrolig dÄrlig i 1,5 uke. Tok over 2 uker fÞr jeg fÞlte meg bra.

Masse god bedring 

Anonymkode: f20a2...c2d

Skrevet

Vel, jeg har gitt beskjed til jobben at jeg blir hjemme i morgen ogsÄ. Kun 38 i feber, men vondt i hodet, Þynene og i ryggen. Det kommer vann ut av nesen. Har ogsÄ bedt om sykemelding fra legen. Antar at han ikke vil ha meg inn pÄ kontoret pga smitte. 

Det verste er samvittigheten ovenfor jobben. Vi er bare tre stk og de mĂ„ gjĂžre alle oppgavene mine đŸ˜©. 

Skrevet

Jeg har aldri hatt influensa, men datteren min har det. Feber, hoste, snÞrr, muskelverk, magevondt osv. pÄ femtende dag nÄ. Hun spiser nesten ikke og orker sÄ vidt Ä se litt film i senga. 

Sitter satan sĂ„ hardt den dritten! 😕

Anonymkode: e6e3c...e86

Skrevet
8 timer siden, Daquiry skrev:

Vel, jeg har gitt beskjed til jobben at jeg blir hjemme i morgen ogsÄ. Kun 38 i feber, men vondt i hodet, Þynene og i ryggen. Det kommer vann ut av nesen. Har ogsÄ bedt om sykemelding fra legen. Antar at han ikke vil ha meg inn pÄ kontoret pga smitte. 

Det verste er samvittigheten ovenfor jobben. Vi er bare tre stk og de mĂ„ gjĂžre alle oppgavene mine đŸ˜©. 

Masse god bedring. Legg fra deg dĂ„rlig samvittighet, er ikke mye du kan gjĂžre for det 🙁🙁

Anonymkode: f20a2...c2d

Skrevet

Det er ikke sÄnn at en selv ut fra symptomer kan kartlegge om en har A eller B. Generelt er A kraftigere, men ogsÄ dette vil variere fra person til person.

Skrevet

Jeg vaksinerte meg, men fikk influensa likevel, men den varte bare 3 dager. Legen mente at det kunne jeg takke vaksinen for. De dagene det stod pÄ var de verste i mitt liv, sÄ da var det kanskje Influensa type A jeg var borti?

Anonymkode: bbf3e...6c3

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er det som er forskjellen sÄ hadde nok jeg A, sÄ da kan du bare overse mitt svar lenger opp. ;) God bedring uansett. :)

Det stemmer ikke... man kan ikke si hvilken type influensa man har ute og ta en nasofaryns  prÞve. Og vaksinen har hatt effekt mot A  ( lik som i fjord) men ingen effekt mot B. 

Anonymkode: b03f7...de6

Skrevet

Hmm, kanskje det er det jeg har? Jeg er sÄ slapp, orker ingenting, vondt i hodet, diare, varm i Þynene, snÞrrete og til tider feber. Trodde jeg bare var kraftig forkjÞlet, jeg...?

Anonymkode: 6b502...9ea

Skrevet

Vel, det som skiller influensa fra forkjĂžlelse er st det kommer som kastet pĂ„ deg, hĂžy feber og vedvarende slapphet. SĂ„ nei, jeg kan ikke med sikkerhet si at det er der uten en prĂžve, men jeg tviler pĂ„ at legen vil ta i mot meg pga smitte. Han skal ringe meg i dag, sĂ„ fĂ„r vi hĂžre hva han sier. Takk til alle som Ăžnsker god bedring og god bedring til dere andre som ligger til sengs 😊

Skrevet

Jeg er rimelig sikker pÄ at jeg har influensa. Har vÊrt mye forskjÞla, men aldri sÄ dÄrlig som nÄ. 

Jeg ligger rett ut med feber pÄ 3 dagen (har ikke hatt feber siden 2009), verker i  kroppen og hode, sprenger i  ansikte, sykt slapp, hoster, tett og rennende nese. Bare Ä fÄ minste frÞkna klar og levert i bhg gjÞr meg svimmel og kjennes ut som jeg skal gÄ i bakken. Har ingen til Ä gjÞre det for meg og orker ikke ha en frisk 2 Äring hjemme. Eldste pÄ 7 ligger rett ut pÄ andre enden av sofaen med feber, kvalm, hoste, vondt i hode, vondt i bryste og vondt i magen. 

Anonymkode: 4790c...2dc

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...