Gå til innhold

Hypotetisk sett... Dersom jeg faller fra. (Barn/stefar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har vært i livet til min sønn fra han var 3 mnd. Vi har nå bodd sammen ogvært gifte i alle disse år, og min sønns biologiske far har mistet samværsretten av diverse årsaker. Han har fortsatt foreldreansvar.

Dersom jeg faller fra.. er det mulig for min mann å beholde omsorgen for min sønn? Han ønsker dette sterkt, og jeg har skrevet viljeserklæring. Vi har to barn sammen i tillegg til mitt særkullsbarn.

Grunnen til at tankene svirrer er at jeg var i en alvorlig ulykke for ett år siden, og det satte ting i perspektiv. Jeg var ikke langt fra døden.

Hvordan går vi frem? Far til barnet mitt kjemper med nebb og klør for å få omsorgen tilbake, men det skjer ikke. Det ønsker heller ikke sønnen min som nå er 12 år. Han ser på min mann som den trygge havn.

Anonymkode: 9468a...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann har vært i livet til min sønn fra han var 3 mnd. Vi har nå bodd sammen ogvært gifte i alle disse år, og min sønns biologiske far har mistet samværsretten av diverse årsaker. Han har fortsatt foreldreansvar.

Dersom jeg faller fra.. er det mulig for min mann å beholde omsorgen for min sønn? Han ønsker dette sterkt, og jeg har skrevet viljeserklæring. Vi har to barn sammen i tillegg til mitt særkullsbarn.

Grunnen til at tankene svirrer er at jeg var i en alvorlig ulykke for ett år siden, og det satte ting i perspektiv. Jeg var ikke langt fra døden.

Hvordan går vi frem? Far til barnet mitt kjemper med nebb og klør for å få omsorgen tilbake, men det skjer ikke. Det ønsker heller ikke sønnen min som nå er 12 år. Han ser på min mann som den trygge havn.

Anonymkode: 9468a...186

Hvis barnet ditt er 12 år, så kan han vel neppe tvangsflyttes. 

Anonymkode: dca34...2dc

Skrevet

Mannen din må bare sloss for det, kontakte barnevernet osv.

Barnet selv skal høres når det er så stort, og at mannen din har fungert som far i alle år vil telle mer enn genetiske bånd i et slikt tilfelle. Er far fradømt retten til samvær? Det endres jo ikke selv om du skulle falle fra.

Anonymkode: 04013...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...