Gå til innhold

Kan ikke ha sjefen som referanse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en liten bedrift. Vi er ca førti ansatte hvor jeg jobber tett på sjefen. I tillegg er det endel mellomledere. Nå har jeg blitt innkalt til intervju på drømmejobben. Problemet er at de vil ha referanse. Naturlige da ville være sjefen men hun kommer til å sabotere. Desverre. Hun orker ikke søke etter ny i min stilling og har vært helt tydelig på det. Før dette jobbet jeg som selvstendig næringsdrivende i mange år så forrige arbeidsplass er mange mange år siden. Vil det være merkelig av meg å oppgi en av mellomlederne som referanse?

Anonymkode: 9c6e6...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Mange ønsker ikke å informere nåværende sjef om at man ønsker jobbytte.. 

Anonymkode: 4153d...004

Skrevet

Helt normalt! Sist jeg søkte jobb så oppga jeg en kollega faktisk, var ingen som reagerte på det 👍

Anonymkode: 0a5d1...4c8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i en liten bedrift. Vi er ca førti ansatte hvor jeg jobber tett på sjefen. I tillegg er det endel mellomledere. Nå har jeg blitt innkalt til intervju på drømmejobben. Problemet er at de vil ha referanse. Naturlige da ville være sjefen men hun kommer til å sabotere. Desverre. Hun orker ikke søke etter ny i min stilling og har vært helt tydelig på det. Før dette jobbet jeg som selvstendig næringsdrivende i mange år så forrige arbeidsplass er mange mange år siden. Vil det være merkelig av meg å oppgi en av mellomlederne som referanse?

Anonymkode: 9c6e6...a56

Jeg kan heller ikke bruke sjefen som referanse 😬 hadde jeg hatt en mellomleder som kunne stille som referanse hadde jeg vært sjeleglad for det

Anonymkode: 916c7...c94

Skrevet

Helt vanlig. Hadde samme problem. Si det som det er på intervju. Dette er en vanlig problemstilling som det tas hensyn til. 

Anonymkode: 2816e...947

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanlig. Hadde samme problem. Si det som det er på intervju. Dette er en vanlig problemstilling som det tas hensyn til. 

Anonymkode: 2816e...947

har opplevd en gang at de som skulle ansette insisterte på sjefen min som referanse. jeg måtte bare si at det har vi ikke noen kultur for i nåværende bedrift, de insisterte videre på at det måtte være sjefen.
det opplevdes veldig arrogent for meg som jobbsøker. om der er mange søkere til en stilling, er det kun en som får jobben. de andre skal leve videre der de er.  noen ledere tar det veldig personlig at ansatte søker jobber, andre ser på det som en naturlig prosess.  min sjef var av det personlige slaget.
om du har en leder som vil tviholde på deg, er ikke den nødvendigvis en bra referanse. heller ikke om du har en leder som vil bli kvitt deg.
jeg kjente at jeg orket ikke jobbe for noen som hadde et så arrogant forhold til de som søker jobb, så jeg trakk søknaden.

Anonymkode: d656c...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...