Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Har dere noen tips til middagsretter? Skal storhandle idag, men er helt blank! Tips mottas med takk! :-) Anonymkode: 8d30c...460
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Tomatsuppe med egg og rundstykker. Gulasj. Kyllingwok. Pølser og rotmos. Fish and chips og salat. Anonymkode: f473a...6b8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 hamburgere pølser og potet/søtpotetstappe alt av wok fisk med ris de fleste supper og gryter er billige Anonymkode: 97da6...043
Mammaaaa? Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Ovnsstekt torsk med gulrotstappe, bacon og poteter. Wok Kyllingsuppe Hjemmelagde gryter
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 Følger denne. Men pølsegryte stekte pølser og nudler chicken korma ris og kylling kylling og loff pannekaker raspeballer og pølser hjemmelaget pytt i panne (med rester fra en annen middag) og egg pasta med pesto, ost og stekte kjøttpølser macaroni med kremet ostesaus potetbåter med olje som du tar i ovnen med noe kjøtt til lasagne kjøtt/medisterkaker Tomatsuppe med egg, macaroni og Hvitløksbaguetter grøt Anonymkode: 8024a...403
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følger denne. Men pølsegryte stekte pølser og nudler chicken korma ris og kylling kylling og loff pannekaker raspeballer og pølser hjemmelaget pytt i panne (med rester fra en annen middag) og egg pasta med pesto, ost og stekte kjøttpølser macaroni med kremet ostesaus potetbåter med olje som du tar i ovnen med noe kjøtt til lasagne kjøtt/medisterkaker Tomatsuppe med egg, macaroni og Hvitløksbaguetter grøt Anonymkode: 8024a...403 Oi, så mange tips! Tusen takk - finner nok noen her! Anonymkode: 8d30c...460
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Oi, så mange tips! Tusen takk - finner nok noen her! Anonymkode: 8d30c...460 Bare hyggelig! Er egentlig veldig opptatt av dette selv, og sliter ofte med å komme på middager, men nå plutselig kom jeg på masse! Bedre med for mye enn for lite ☺️ Anonymkode: 8024a...403
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 ostesuffle med salat blomkål i form med bacon (evt pølse) og hvit saus. Kan ha litt ost på toppen spagetti og kyllingkjøttdeig løksuppe er veldig billig havregrøt makaronigrateng med pølse eller skinke fiskepinner med potet og raspa gulrøtter tomatsuppe med egg og noen hjemmelagde krutonger pasta carbonara quesadilla med kylling, løk og paprika. Salat, evt gucamole til koteletter med ovnsbakte poteter og grønnsaker Anonymkode: 75562...14f
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 Supper, lag de gjerne selv fra grunnen av, jeg har for tiden dilla på gulrotsuppe med kokosmelk, løk og chili mm(Google) Husk at supper du lager selv inneholder ofte mer næring enn de posesuppene du kjøper. De inneholder også ofte mye salt. Egg er en god proteinkilde å ha i supper dersom du ikke vil bruke pølser/kjøtt/fisk. Gryteretter, lag gjerne en stor posjon som du enten kan ha flere dager på ei uke, eller fryse ned. Ha gjerne mye bønner og grønnsaker, så kan du redusere kjøttdeig/kjøtt noe. Lapskaus kan du også lage med mindre kjøtt/pølser og mer grønnsaker. Ha generelt mye grønnsaker/salat til måltidene, da kan du redusere noe på "hovedretten" uten at det går utover helheten. Grøt er rimelig middag, da kan du jo variere med risgrøt, havregrøt, byggrøt. Semulegrynsgrøt. Fløyelsgrøt brukte foreldrene til ei barndomsvenninne av meg å lage, den lager du på samme måte som hvit saus, men den skal være tykk som grøt. Dette lærte vi på skolen at vi kunne gjøre med alle typer melsorter for å få en annen type grøt. (Husker ikke om de ble gode) Pannekaker
3 i april Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå har Coop obs tilbud på 3 kg med frosne kyllinglår til 90 kr, det er billig. Her pensler jeg lårene med olje og krydder lårene før jeg steker de i ovnen. Har ris og salat til. Lager også saus av sjyen til lårene 😁
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 kyllinglår med ris makaroniform med makaroni, skinke, hvis saus, brokkoli og ost pasta med kyllingfilet i biter og brokkoli fylte tortillalefser eller pitabrød grønnsakssuppe omelett wok med nudler, billige grønnsaker, litt kyllingfilet i biter og saus budsjettform - http://m.matfrabunnenfb.blogg.no/1478192387_budsjettform_for_fami.html Anonymkode: 75562...14f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 13 minutter siden, 3 i april skrev: Akkurat nå har Coop obs tilbud på 3 kg med frosne kyllinglår til 90 kr, det er billig. Her pensler jeg lårene med olje og krydder lårene før jeg steker de i ovnen. Har ris og salat til. Lager også saus av sjyen til lårene 😁 Rema 1000 har av og til 5 kg frosne kyllinglår til 99, ikke så lenge siden jeg kjøpte sist. Hvordan lager du saus av sjyen? Anonymkode: 75562...14f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 Oioi! Nå har jeg tips langt frem i tid - tusen hjertelig takk alle sammen! Anonymkode: 8d30c...460
3 i april Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Rema 1000 har av og til 5 kg frosne kyllinglår til 99, ikke så lenge siden jeg kjøpte sist. Hvordan lager du saus av sjyen? Anonymkode: 75562...14f Heller kraften/sjyen fra lårene oppi en kasserolle, tilsetter en buljong og vann. La dette koke opp så lager jeg jevning av vann og mel, rister godt sånn at det ikke kommer mel klumper. Hellet jevningen i den kokende sausen. La det koke en stund sånn at melsmaken forsvinner og sausen tykner 😊
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 3 timer siden, 3 i april skrev: Heller kraften/sjyen fra lårene oppi en kasserolle, tilsetter en buljong og vann. La dette koke opp så lager jeg jevning av vann og mel, rister godt sånn at det ikke kommer mel klumper. Hellet jevningen i den kokende sausen. La det koke en stund sånn at melsmaken forsvinner og sausen tykner 😊 Tusen takk Anonymkode: 75562...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå