Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jentungen har vært syk omtrent sideb hun begynte i bhg etter nyttår.. Vært en uke hjenme, en uke bhg , en uke hjemme osv... Hun blir nesten frisk og så får hun en kraftig forkjølelse igjen. Sist hun hadde det hadde hun en veldig surklete hoste gikk til legen, og den var ingenting. Bare virus. Hun fikk vaksine for halvannen uke siden, 1 års kontroll ( hun er snart 14 mnd) og siden han hun vært stuoforkjøla. Snørret renner hele tiden, små gult, snørr i hele fjeset. Ser grønt ut når det stivner rundt nesa. ( det er sånn når hun våkner om morgen) har hatt veldig surklete hoste nå også, mest om natta, litt om dagen. Nå høres hosten på en måte litt 'hard og vond'" ut også. Formen ellers har vert helt fin. Har ikke drevet å målt om hun har hatt feber eller ikke hele tiden pga formen har vært fin. Men Har målt innimellom bare for p sjekke, og da har hun ikke hatt. Var i bhg noen dager forrige uke, ikke fredag og mandag. Usikker på om hun skal sendes i bhg i morgen, eller om eg skal prøve få en lege til å se på henne eller avvente litt.. Hun er jo helt fin form.. Bare Snørret og hoster.. Har hatt noen urolige kvelder og netter, men vet ikke om det har noe med det og gjøre, eller andre ting, ammeslutt, bhgstart. Storebror har en autoimmun sykdom, så vi har alltid hatt veldig lav terskel for å sjekke han hos legeb, og kommer kjapt til, da han i perioder har trengt antibiotika for å komme seg. Derfor blir eg usikker nå med henne. Om eg har "for lav" terskel, om dere skjønner... Er ikke vant til en "normal" unge med " normalt" sykdomsforløp... 😉 😊 Anonymkode: f2b7d...bc8
Musemorbr / Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Du kan godt kontakte legekontoret. Legen kan sikkert ringe deg opp når han/hun har telefontid på slutten av dagen. Så får du drøftet dette og avklart om legen ser dette som grunn til å ta tester, eller ikke. Det er ikke noe i veien for å gjøre det hvis du er bekymret. Eventuelt, hvis du har den muligheten der du bor, kan du skrive til legen over legekontoret nettside? Uansett har du veldig gyldig grunn til å ha lav terskel for bekymringer, grunnet storebroren. Kan si det sånn at jeg opplever at det meste du beskriver som vanlig og normalt for noen som har startet i barnehage, men kanskje ikke at snørret skal være gult og grønt. I hvertfall ikke over tid. Det kan jo hende det bør sjekkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå