Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Sykt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet på 8 år er sykt. Moderat feber hele helgen. Var på skolen på fredag, da hun kom hjem hadde hun 37,7 i temp. Har hatt mellom 37,5 og 38 hele helgen. God almenntilstand. Leker, har vært ute og lekt hele helgen. Vondt i halsen og vondt i hodet

Ingen kan passe henne og jeg MÅ ut i et viktig møte i morgen. Blir borte kanskje 4 timer inkludert kjørevei. Hva gjør jeg?

1) lar henne være hjemme alene de timene jeg er borte

2) sender på skolen med smertestillende så jeg kan dra

3) tar henne med meg i møtet

Det et ikke aktuelt å avlyse møtet da dette er viktig for vår økonomiske fremtid

Anonymkode: fa3e2...1b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt henne med i møtet med IPad og ørepugger.. 

Anonymkode: 289b9...362

Skrevet

Jeg hadde tatt henne med på møte. 

Ta med iPad, lesestoff og annet hun kan aktiviseres med og ta det som en tur. Hadde aldri sendt på skolen eller latt henne vært alene når jeg hadde vært så langt borte. 

Anonymkode: 30d5b...734

Skrevet

Jeg kan ta henne med, men er litt usikker på hva de sier til det. Jeg har ikke iPad, men kan ta med en bok.

Skrevet

La henne velge selv? Om hun er vant til å være alene hjemme er det ingen problem om hun er det i morgen også? Sett henne foran TV med chips og brus så klarer hun seg fint med så lav feber?

Anonymkode: ea255...864

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La henne velge selv? Om hun er vant til å være alene hjemme er det ingen problem om hun er det i morgen også? Sett henne foran TV med chips og brus så klarer hun seg fint med så lav feber?

Anonymkode: ea255...864

Ja. Men jeg tenker litt at med en helt vanlig allmenntilstand så kan hun gå på skolen også? Hun slutter 12.00 og er da hjemme rett før meg eller omtrent samtidig. Det tar 2 min å gå til og fra skolen.

Skrevet

Hvis hun har vært ute og lekt hele helgen,så tyder det jo på at allmenntilstanden er bra. Så jeg ville ha sendt henne på skolen. Kan hun være ute og leke hele helga kan hun gå på skolen også.

Skrevet
10 minutter siden, Spanskeflua skrev:

Hvis hun har vært ute og lekt hele helgen,så tyder det jo på at allmenntilstanden er bra. Så jeg ville ha sendt henne på skolen. Kan hun være ute og leke hele helga kan hun gå på skolen også.

Det var egentlig min første tanke. Helt til min mor mente det var noe annet å være syk hjemme og syk på skolen. Hodepinen har forsvunnet med smertestillende

Skrevet

Om det ikke er vinterferie hos dere i morgen ville jeg tatt henne med på møtet.

Anonymkode: 20a18...bca

Skrevet

Mi kunne fint vært hjemme mens jeg var på møte og hun ville foretrukket det 

Anonymkode: c5a2d...d61

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det ikke er vinterferie hos dere i morgen ville jeg tatt henne med på møtet.

Anonymkode: 20a18...bca

Det er ikke vinterferie. Men ser ikke at situasjonen ville vært noe annet om det var vinterferie (foruten at jeg da ikke kunne sendt henne på skolen da)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mi kunne fint vært hjemme mens jeg var på møte og hun ville foretrukket det 

Min er ikke vant til å være hjemme mer enn en time eller to. Jeg er arbeidsledig og med dette møtet forsøker jeg å få en slutt på det

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min er ikke vant til å være hjemme mer enn en time eller to. Jeg er arbeidsledig og med dette møtet forsøker jeg å få en slutt på det

Da hadde jeg iallfall ikke møtt opp med ungen på slep. Skole eller alene i noen timer, om du ikke får barnepass

Skrevet

Jeg hadde helt klart sendt barnet på skolen når allmenntilstanden er så god som du beskriver og skoledagen hennes er slutt klokka 12. Du kan jo gi henne en paracet på morgenkvisten hvis hun har behov for det.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg iallfall ikke møtt opp med ungen på slep. Skole eller alene i noen timer, om du ikke får barnepass

Det er mitt det jeg føler på. Komme med et sykt barn i et sånt møte... de fleste setter vel ikke pris på det? 

Jeg får ikke barnepass. Kjenner ingen som er hjemme på dagtid. 

Skrevet
4 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

Jeg hadde helt klart sendt barnet på skolen når allmenntilstanden er så god som du beskriver og skoledagen hennes er slutt klokka 12. Du kan jo gi henne en paracet på morgenkvisten hvis hun har behov for det.

Ja, det vil hun selvsagt få om hun har hodepine. Hun skal være på skolen i 3,5 timer, jeg skal være borte ca 4, så da er vi hjemme nesten samtidig og paraceten har ikke sluttet å virke heller.

Skrevet

Send henne på skolen. 

Anonymkode: b921b...d57

Skrevet

send henne på skole med paracet 

Anonymkode: 28c54...c9f

Skrevet

Ville sendt henne på skolen med paracet. Om hun fremdeles er i dårlig form, så hadde jeg hatt henne hjemme fra tirsdag. I hvertfall ikke tatt henne med på møte

Anonymkode: 1cc10...e84

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mitt det jeg føler på. Komme med et sykt barn i et sånt møte... de fleste setter vel ikke pris på det? 

Jeg får ikke barnepass. Kjenner ingen som er hjemme på dagtid. 

Hvis JEG var et sykt barn, ville jeg heller vært på skolen eller hjemme. Man blir sliten av biltur og å kjede seg på møte. 

Anonymkode: 2f786...67f

Skrevet

37,7 er jo ikke feber sånn sett. Hvertfall normal kveldstemperatur hos oss. I og med at hun også har vært aktiv hele helgen hadde jeg sendt på skolen. Evt m en Paracet. Mange som er småforkjølet for tiden men blir man skikkelig dårlig orker man ikke leke. 

Regner med du uansett har tatt en avgjørelse nå da 😊

Lykke til på møtet idag!

Skrevet

En 8 åring klarer fint å være alene i 4 timer. Regner med du ikke har kjørevei på flere timer. 

Anonymkode: 87abe...d3b

Skrevet

Jeg har tatt en avgjørelse ja. Hun fikk høyere feber i natt og nå klarer hun ikke svelge, så da ble hun holdt hjemme. «Flaks» for meg er det at storesøster på 16 fikk fri fra skolen i dag fordi læreren ble syk og de ikke fikk tak i vikar, så da fikk jeg barnevakt likevel. Kjørte mellomste på skolen og drar snart i møtet. Så ordnet det seg

Skrevet

hun kan da være hjemme alene

Anonymkode: 4165e...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...