Gå til innhold

Min snart 16 år gamle datter har fått kjæreste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og hun har spurt om de kan overnatte hos hverandre. De har ikke vært sammen mer enn en måned, de er like gamle og hun bruker prevensjon. Hun er ikke seksuelt aktiv ennå, og er veldig åpen med meg. Jeg har sagt nei, at jeg syns det er litt tidlig i forholdet for overnattinger. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: e6e65...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom ikke første spørsmål før hun var over 16, men her har jeg tillatt overnatting av alle kjønn. Både gutter, jenter og de udefinerbare. I natt var det to gutter og ei jente her, forrige helg to gutter. Synes ikke det er noe krise jeg. 

Anonymkode: 03cac...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her kom ikke første spørsmål før hun var over 16, men her har jeg tillatt overnatting av alle kjønn. Både gutter, jenter og de udefinerbare. I natt var det to gutter og ei jente her, forrige helg to gutter. Synes ikke det er noe krise jeg. 

Anonymkode: 03cac...e1a

Er jo litt forskjell med venneovernatting og kjæresteovernatting... 

Anonymkode: a37ac...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er jo litt forskjell med venneovernatting og kjæresteovernatting... 

Anonymkode: a37ac...746

Noen av de som har overnattet er kjærester også. 

Anonymkode: 03cac...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir svaret nei. Hun er 15 år og jeg hadde ikke lagt til rette for sex i vårt hjem. Jeg kunne sagt ja men da måtte de sovet på forskjellige rom. 

 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de vil ha sex har de det uavhengig av overnatting eller ei, så jeg ville svart ja. 

Anonymkode: 607cc...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen av de som har overnattet er kjærester også. 

Anonymkode: 03cac...e1a

Greit at ungdommen skal kunne bli kjent med egen seksualitet og ikke føle skam, men man bør kanskje ikke legge til rette for sexlivet til barna sine? 

Anonymkode: a37ac...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her blir svaret nei. Hun er 15 år og jeg hadde ikke lagt til rette for sex i vårt hjem. Jeg kunne sagt ja men da måtte de sovet på forskjellige rom. 

 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Jeg er littmotsatander av det å skulle ha et ønske om å gjøre det vanskelig for ungdom å ha sex. Hva er best da? På et skittent toalett på McDonald’s eller i en ren seng hjemme? 

Mamma nektet kjæresten og meg å sove på samme rom da jeg var 16. Vi hadde mye sex selv om vi ble separert hjemme hos meg. Vi måtte bare være mer kreative.

Anonymkode: 03cac...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt ja til overnatting av kjæreste. Det er jo så koselig å overnatte sammen. Hadde de ikke vært kjærester hadde jeg satt de på forskjellig rom eller sagt nei. Syns min jente skal lære at sex har man med den man er glad i og er i et forhold med. Sørger selvfølgelig for at hun er velinformert om sikker sex og grenser. Det har fungert hos oss. Har en sikker og trygg jente som har hatt en et par kjærester men hadde kkke sex med noen før den hun har nå. Hun var 16 når hun hadde sex med han og de har vært sammen i snart et år. 

Anonymkode: 20977...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk kjæreste noen dager etter 16-års dagen sin, kjæresten gikk i samme klasse men har bursdag senere på året så hun var bare 15.

Jeg sa ja til overnatting når de spurte, de hadde vel vært sammen nærmere to måneder da spørsmålet kom. De var jo alene sammen flere ganger i uka etter skolen (var med hverandre hjem fra skolen til tomme hus) så en overnatting gjør ingen forskjell når det kommer til sex. Men jeg sa til min sønn at siden han var over 16 år og i fast forhold synes jeg det var greit, men at hun måtte snakke med sine foreldre for hun var tross alt under 16 og det er litt opp til hennes foreldre hva de synes er greit.

Jeg kjenner foreldrene hennes og pappaen hennes ringte meg og spurte om det var sant at jeg synes det var greit hun overnattet her, og jeg svarte at jeg synes det var greit men at både jeg og sønnen min forsto det om han mente de skulle vente. Han sa det var greit...

De var sammen i nesten et år og var ut og inn av hverandres hjem hele tiden.

Anonymkode: 25efa...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit at ungdommen skal kunne bli kjent med egen seksualitet og ikke føle skam, men man bør kanskje ikke legge til rette for sexlivet til barna sine? 

Anonymkode: a37ac...746

Hvorfor ikke???! 

Som om sex er noe moralsk forkastelig og som burde unngås så lenge som mulig liksom? Hvorfor ikke heller lære barna at sex er en gledelig del av livet og at det hører hjemme i ethvert menneskes naturlige behov. 

Anonymkode: 20977...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt nei. Ikke fordi jeg er redd for at de skal ha sex, for det vil de ha uansett om de får sove sammen eller ikke. Men det hadde blitt nei fordi jeg synes ikke at 15 åringer trenger å ha kjæreste forhold på lik linje som voksne. De er fortsatt barn på mange måter selv om de selv tror de kan og vet alt ;) Man blir veldig psykisk og fysisk tilknyttet når man sover sammen, og de tror gjerne at forholdet skal vare livet ut. Så sterk tilknytning kan man gjerne vente litt med til man er mer moden. Forelskelsen er ofte intens nok som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er littmotsatander av det å skulle ha et ønske om å gjøre det vanskelig for ungdom å ha sex. Hva er best da? På et skittent toalett på McDonald’s eller i en ren seng hjemme? 

Mamma nektet kjæresten og meg å sove på samme rom da jeg var 16. Vi hadde mye sex selv om vi ble separert hjemme hos meg. Vi måtte bare være mer kreative.

Anonymkode: 03cac...e1a

Jeg hadde også sex med kjæresten alle mulige andre steder da jeg var 15. Poenget er vel at man ikke ønsker at ungdommen skal ha sex i eget hjem. Og det må man jo respektere. 

Jeg ønsker heller ikke at min tenåringsdatter skal ha sex på pikerommet mens vi ligger en meter unna. 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt nei frem til de faktisk er seksuelt aktive, for å unngå å legge opp til en situasjon der de kanskje plutselig blir det uten at begge i utgangspunktet ønsker/er klare for det. Fristelsen kan fort bli for stor for den ene når det er såpass tilgjengelig, og da kan det bli vanskelig for den andre å si nei.

Anonymkode: b9a7e...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det at du er redd at de skal ha sex, så kan jo det skje likeså gjerne på dagtid et annet sted, så jeg tror nok jeg hadde sagt ja. 

Anonymkode: ca26b...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ja. 13 år ville vært nei og å vente, men 15 er innafor tenker jeg. Som fler skriver, de kan dessverre ha sex uansett hvor og når. Jeg var i akkurat samme situasjon som 15-åring og lo da far nektet på det grunnlaget. Jeg lo ikke hånlig, men flira litt, ble litt rød husker jeg og sa det kunne skje hvor som helst om vi var glad nok i hverandre til det.. Det vil nok være en vanskelig "kamel" å svelge når frøkna kommer dit, men kommer fortsatt til å ha samme svar som jeg gir her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 15åring og kommer det spm så er det greit for meg. Jeg kommer til å snakke med foreldrene til kjæresten først, slik at det er greit for de også. Skal de ha sex så hadde de uansett hatt det om de sov hos hverandre eller ei, men utifra hva de har sagt så skjer ikke det nå. 

Husker selv når jeg var på den alderen at jeg var veldig glad mine foreldre og kjærestens foreldre lot oss sove hos hverandre. Det gjorde at vi var minimalt på fester og var mye hjemme. Vi gjorde mer sprell de få gangene vi var på fester enn når vi var hjemme, så jeg vil heller at mine unger har kjærestebesøk enn om de må dra på fester og gjøre andre ting. 

Anonymkode: 7a214...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex på mækkern ( å herregud 🙈hadde jeg fortrengt)

På do i idrettshallen. Ute. Hotell. 

Så jeg kommer til å si ja til overnatting .

Anonymkode: c5258...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde sex på mækkern ( å herregud 🙈hadde jeg fortrengt)

På do i idrettshallen. Ute. Hotell. 

Så jeg kommer til å si ja til overnatting .

Anonymkode: c5258...aca

Bra naiv om du tror ungdommen holder seg til senga hjemme fordi foreldrene godkjenner det. De aller fleste ungdom har sex mange andre steder selv om de får lov til å ha sex hjemme. 

Er like dumt som å si at man sender med 15 åringen en flaske vin på fest for å vite hva de drikker. Naivt!

 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra naiv om du tror ungdommen holder seg til senga hjemme fordi foreldrene godkjenner det. De aller fleste ungdom har sex mange andre steder selv om de får lov til å ha sex hjemme. 

Er like dumt som å si at man sender med 15 åringen en flaske vin på fest for å vite hva de drikker. Naivt!

 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Forskjellen er at sex ikke får en ungdom til å miste kontroll og gjøre ting de ikke ville gjort og ligge apedrita i ei grøft midtvinters. Det er sex, ikke forgiftning. 

Anonymkode: 03cac...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 16 år og over grensa. Dersom de vil ha sex så finner de en måte å ha det på. Forskjellen ligger i om de skal ha sex på et trygt sted eller om man som foreldre skal legge til rette for at ungene skal ha sex på en plass for barnet ikke har full kontroll og ingen voksne nært seg dersom noe skulle bli feil. 

Dersom mine unger er over den seksuelle lavalderen kommer jeg aldri til å nekte ungene mine ha overnatting, uansett kjønn. Fokuset mitt er at mine barn alltid skal føle seg trygge, også når de eksperimenterer med nye ting. 

Anonymkode: 8dd47...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra naiv om du tror ungdommen holder seg til senga hjemme fordi foreldrene godkjenner det. De aller fleste ungdom har sex mange andre steder selv om de får lov til å ha sex hjemme. 

Er like dumt som å si at man sender med 15 åringen en flaske vin på fest for å vite hva de drikker. Naivt!

 

Anonymkode: a8cb1...0c9

Trur poenget var att det ikkje er overnattinga som avgjer om dei har sex eller ikkje 😉 

Anonymkode: 40f21...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme da jeg vokste opp var regelen "ingen gutter på overnatting før du er 18 år". Gikk fint det :) Når mamma og pappa reiste på hytta var jeg jo alene hjemme ;) Det samme hvis hans foreldre reiste bort. Sex hadde vi jo uansett etter skoletid osv før foreldrene kom hjem. 

Anonymkode: f1200...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...