Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jeg går med konstant dårlig samvittighet de helgene hvor vi ikke får kommet oss ut på tur.. ikke lange turer, men bare det å få tatt en skitur, gått en tur i skogen osv. det er veldig mye snø her vi bor nå.. og det blir litt tungvint kjenner jeg 😊 Men når vi først kommer oss ut er det jo herlig.. Så er det besøk av venner og besøk til venner.. bursdager.. overnattinger.. Er denne turen ut et must når det skjer mange andre ting innendørs? Anonymkode: bd982...a37
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Nei, ikke et must. Vi er friluftsmennesker og bor veldig landlig og naturskjønt til. Men er for tiden dritt lei av tur, tur og atter tur. Så vi har tatt en real pause og starter med det igjen når det frister. Anonymkode: 7ed91...79e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Det er noe vi har fått inn med morsmelka at vi må ut. Ikke få dårlig samvittighet. Gjør det som passer dere. Anonymkode: 8b0d4...231
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Langt ifra. Sønnen min er hos mormor hele denne helgen, og der går det stort sett i spill. Veksler mellom brettspill og dataspill altså. Til gjengjeld var vi ute nesten fra morgen til kveld forrige helg. Litt av alt må være greit tenker jeg. Anonymkode: 26f4a...459
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke et must. Vi er friluftsmennesker og bor veldig landlig og naturskjønt til. Men er for tiden dritt lei av tur, tur og atter tur. Så vi har tatt en real pause og starter med det igjen når det frister. Anonymkode: 7ed91...79e Samme her. Jeg har vært inne hele denne helgen her, bare for å ta et skippertak i huset (vi skal med tiden flytte ) kjenner det var godt å ikke stresse seg ut dørene, bare fordi det var sol og fint vær denne helgen. At alle jeg kjenner har erobret en topp eller to i helgen, kunne jeg ikke brydd meg mindre om, den toppen forsvinner ikke akkurat og jeg kan bestige den når som helst, men denne helgen orket jeg ikke 😀 Anonymkode: c1173...315
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er enig med dere som har svart så langt 😀 Men det er som den ene av dere sier.. dette er noe vi liksom er oppdradd til.. Det er jo litt enklere på vår, sommer og høst. Jeg elsker å gå på ski.. men datteren min gater det. Hun er en veldig innekjær person og påstår at jeg tvinger henne ut hver helg. Hun får ikke noe glede av det.. og da blir det jo ikke så lystbetont for meg heller.. Men når det er varmere i været kan vi drive med Geocaching, ha piknik og andre aktiviteter som tar fokus bort fra at vi er på tur.. Og av og til så føler jeg også behov for å vaske ned huset.. og da går gjerne dagen.. HI Anonymkode: bd982...a37
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 Man må ikke ut på tur, men jeg følte når barna var små at vi måtte komme oss ut en tur på formiddagene når vi hadde fri, omså bare 15-20 min hvis været ikke tillot mer. Enten på tur i nærområdet med akebrett/spark/sykkel/sparkesykkel/vogn, ake eller leke i hagen, på lang skitur/sykeltur, på stranda, på bærtur eller uansett. Hendte også at vi dro på besøk, enten gikk dit og var inne å lekte, eller kjørte dit. Poenget er vel at man skal komme seg litt ut hele gjengen, og ikke bli sittende inne hele helgen. Anonymkode: a9396...00d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig med dere som har svart så langt 😀 Men det er som den ene av dere sier.. dette er noe vi liksom er oppdradd til.. Det er jo litt enklere på vår, sommer og høst. Jeg elsker å gå på ski.. men datteren min gater det. Hun er en veldig innekjær person og påstår at jeg tvinger henne ut hver helg. Hun får ikke noe glede av det.. og da blir det jo ikke så lystbetont for meg heller.. Men når det er varmere i været kan vi drive med Geocaching, ha piknik og andre aktiviteter som tar fokus bort fra at vi er på tur.. Og av og til så føler jeg også behov for å vaske ned huset.. og da går gjerne dagen.. HI Anonymkode: bd982...a37 Jeg tvinger sønnen min ut nesten hver helg også, og det gjør meg ingenting. Det hadde selvsagt vært enda bedre om han ville det, men jeg vet han har godt av det, så da blir det sånn uansett. Vi går på beina da, ikke på ski, for det er det ingen av oss som liker. Men man kan jo fint ha piknik om vinteren også. Vi pleier å tenne bål når vi er fremme og grille pølser og drikke kakao. Det gjør turene litt mer fristende for min sønn i alle fall. Anonymkode: 26f4a...459
Plutselig_gravid Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 Nei. Ungene her farter mye i hverdagen, så de jubler når vi har en helg der vi bare later oss. Denne uka har vært en sånn helg. Vi har ikke gjort noe fornuftig. Eller kanskje det er akkurat det vi har Vi voksne har sett på OL, lest og småryddet, mens de fire ungene har vekslet mellom å ha venner på besøk og være på besøk.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 Selvsagt må man ut. Men det trenger ikke være tur - leike ute går bra. Anonymkode: a94de...607
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 Ja. Hvis man er på Facebook. Der lever alle det perfekte liv. Anonymkode: c2087...01f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja. Hvis man er på Facebook. Der lever alle det perfekte liv. Anonymkode: c2087...01f Ja 😂😂 Det stikker litt når den dårlige samvittigheten allerede er der.. og man skroller gjennom sider med kvikklunsj reklamer.. Jeg føler meg som en sullik... HI Anonymkode: bd982...a37
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja 😂😂 Det stikker litt når den dårlige samvittigheten allerede er der.. og man skroller gjennom sider med kvikklunsj reklamer.. Jeg føler meg som en sullik... HI Anonymkode: bd982...a37 Hehe 😅 Anonymkode: c1173...315
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 Her er vi innesnødd foreløpig, så får ikke bilen ut da veiene til boligfeltene ikke er brøytet enda og pga ulygge på hovedveien, så kommer de ikke på en stund heller. I tillegg er et barn sykt, så da passer det fint å ikke ha lyst å ta en tur ut Anonymkode: e449b...9e7
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 NEI. Det må man ikke.. jeg og mini er lite på tur i vinter halvåret,fordi her er været så ustabilt, det kan snø ene dagen,så regn den andre dagen og så kaldt den 3 dagen, så det blir frykelig glatt :/ Så vi er sjelden ute når det er snø og vinter her, men han går i bhg og er ute flere timer mandag-fredag uansett vær Anonymkode: f742a...a1d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 Vi prøver å komme oss ut hver søndag.kjente veldig på det i desember og januar da vi ikke kom oss ut pga sykdom og mange minusgrader. Vi har andre ting vi gjør lørdager og da blir det turer på søndager. Godt for alle sammen, men ser an vær og slikt først. Idag ble det tid mellom stafett og skiskyting i OL Anonymkode: d6740...7fc
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 Klart man ikke må det, i helgene gjør man det man har lyst til. Selv er jeg veldig glad i å være ute, på tur og aktiviteter og de fleste helger er vi ute på en slags tur eller aktivitet en av dagene. Men vi har også helger hvor vi har lyst til andre ting og ikke så lyst på uteaktivitet og det er helt ok. Besøk, kino, plastelina, legomesterverk, baking, lekeland, museumsbesøk, div prosjekter, rydding etc hjemme, bare slappe av og lese, se en film og la barna leke og ha venner på besøk er fint det også. Anonymkode: 3487b...ed0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er også glad i å være inne, men det er jo ekstra deilig å kose seg inne etter at man har vært ute! Vi går ut flere ganger om dagen i helgene - på ski, skøyter, slalåm eller ut for å måke mens barna leker i snøen. Barna tar seg gjerne en tur ut om kvelden også og leker med hodelykt, eller vi kan gå på skøyter på en opplyst skøytebane. Spør du meg, så mener jeg at barna bør komme seg ut om vinteren, ja. Det er sunt å røre på seg, få frisk luft og få med seg sola de timene den er oppe! Anonymkode: d84e8...65e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 Ja det er klart man må. Risikerer ellers å miste statsborgerskapet. Anonymkode: 907dc...a7d
Ariel83 Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er klart man må. Risikerer ellers å miste statsborgerskapet. Anonymkode: 907dc...a7d 🤣🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #21 Skrevet 18. februar 2018 Vi har så mye i ukedagene så når helgen kommer er vi litt daffe hele gjengen. Denne helgen har det regnet og snødd om hverandre, så har ikke fristet. Blitt en del nye armbånd og perlemotiver da 😊 har ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: 26426...7f0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #22 Skrevet 18. februar 2018 Vi har vært en liten luftetur i dyreparken i dag, men helgene før det har vi kun forlatt egen tomt for å handle i helgene. Vi er ute, fyrer i bålpanna, griller pølser, aker og leker i egen hage, men vi har ikke behov for å gå tur for å gå tur. Anonymkode: e8caf...cc6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #23 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er ikke oppdratt slik i det heletatt. Når jeg var liten gledet jeg meg til helgene uten planer. Leke ute med venner, leke inne med venner, gjøre det man vil. Akkurat slik er det også for mine barn. Her gleder de seg til helger uten lekser og tidspress for å rekke ting. De er litt ute, inne, med venner, uten venner. Akkurat det som passer oss. Føler ikke på et press i det heletatt. Anonymkode: e33de...e26
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #24 Skrevet 18. februar 2018 Vi er absolutt IKKE på tur hver helg. Men vi pleier å ha en luftetur om dagen, noen ganger bare 30 minutter med aking i hagen. Ellers er vi ofte i svømmehallen i helgene, og drar litt på besøk. Det er fint å gå tur altså, men det finnes mye som minst like morsomt. Anonymkode: c1d64...672
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #25 Skrevet 18. februar 2018 Vi er ikke på tur hver helg, det er faktisk lenge siden siden vi var på tur...Prøver å gå ut en tur hver dag på helg, men ikke alltid det går.. I helgen har det vært bra vær her, så fikk til en liten tur ut i går og en liten tur idag..Ellers kosa oss inne 😊 Anonymkode: d721d...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå