Gå til innhold

Airshells og BeSafe Izi med base?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å ta vårt bilsete - BeSafe Izi Modular med base på ferie. Ser at Norwegian anbefaler noe som heter Airshells til beskyttelse av bilsete. Er det noen som har transportert et slikt sete med Airshells beskyttelse? Får setet og basen plass? Litt bekymret for nakkestøtten da denne er i isopor. Forsøkte selvsagt å kontakte selskapet, men de hadde ikke oversikten over kompatible bilseter.

Anonymkode: 14e7f...c63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke tatt med et så dyrt sete på flytur. Og har du bil med isofix på destinasjon?

Britax Two Way er et enkelt og greit sete å ta med på reise. 

Anonymkode: 19749...709

Skrevet

Det får nok plass ja, har leid Airshell to ganger selv og den var så stor at jeg kunne putta hele familien oppi. Ang nakkestøtten og evt andre ødeleggelser/skader setet kan få så ville jeg tenkt meg litt om før jeg tok med et så dyrt sete som det er meningen å skulle bruke i flere år på en flytur. Jeg kjøpte et Britax two way elite pent brukt til nettopp dette formålet selv. Det er et veldig bra sete til en ok pris, enkelt å montere/flytte og ikke særlig stort og tungt. Føler det var en lur investering, da vet vi at minste sitter trygt og fint på ferier og i tillegg har vi et helt ok sete til bruk hvis barnet skal være med noen andre eller vi har et barn på besøk. Skulle dette setet bli skadet på flytur så er det ikke 3-4 tusen og vi vet dessuten at hovedsetet som brukes mest garantert ikke er utsatt for støt og dunk så det står fast på plass i vår bil.

Anonymkode: 99b2e...a53

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får nok plass ja, har leid Airshell to ganger selv og den var så stor at jeg kunne putta hele familien oppi. Ang nakkestøtten og evt andre ødeleggelser/skader setet kan få så ville jeg tenkt meg litt om før jeg tok med et så dyrt sete som det er meningen å skulle bruke i flere år på en flytur. Jeg kjøpte et Britax two way elite pent brukt til nettopp dette formålet selv. Det er et veldig bra sete til en ok pris, enkelt å montere/flytte og ikke særlig stort og tungt. Føler det var en lur investering, da vet vi at minste sitter trygt og fint på ferier og i tillegg har vi et helt ok sete til bruk hvis barnet skal være med noen andre eller vi har et barn på besøk. Skulle dette setet bli skadet på flytur så er det ikke 3-4 tusen og vi vet dessuten at hovedsetet som brukes mest garantert ikke er utsatt for støt og dunk så det står fast på plass i vår bil.

Hvilken airshell leide du?

Et sete bør ha isofix/latch- selv om det er et reisesete. Sist ferie hatet poden leiebilsetet. Vi fikk nesten ikke reist rundt uten konstant hyling. I år tenkte vi da å ha vårt eget sete da poden liker dette. Kan det bli skader på isoporen selv om det er airshell utenpå mon tro?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke tatt med et så dyrt sete på flytur. Og har du bil med isofix på destinasjon?

Britax Two Way er et enkelt og greit sete å ta med på reise. 

Har bil med isofix/latch ja. Britax Two Way er da beltestol som ikke er all verdens i fht sikkherhet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bil med isofix/latch ja. Britax Two Way er da beltestol som ikke er all verdens i fht sikkherhet.

Den er beltefestet ja. Brukt bakovervendt er den trygg nok. Og isofix er da ikke synonymt med tryggest

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den er beltefestet ja. Brukt bakovervendt er den trygg nok. Og isofix er da ikke synonymt med tryggest

Vel, beltestoler ligger ofte langt lavere i sikkerhet enn de med isofix (Ref NAF og forbrukerombudet sine sider). Vi får ta diskusjonen i heimen.

Takk for svar!

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken airshell leide du?

Et sete bør ha isofix/latch- selv om det er et reisesete. Sist ferie hatet poden leiebilsetet. Vi fikk nesten ikke reist rundt uten konstant hyling. I år tenkte vi da å ha vårt eget sete da poden liker dette. Kan det bli skader på isoporen selv om det er airshell utenpå mon tro?

Litt dumt med isofix når man ikke er sikker på at bilen man får har isofix fester. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, beltestoler ligger ofte langt lavere i sikkerhet enn de med isofix (Ref NAF og forbrukerombudet sine sider). Vi får ta diskusjonen i heimen.

Takk for svar!

Britax two way elite er ikke en beltestol, det er et sete som kan monteres bakovervendt og som har gjort det godt i tester og som er et godt alternativ på reisefot .

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Men det er jo fordi de antar at folk ikke har iq nok til å feste setet slik det skal festes. 

Hvis man fester setet slik det skal, er sikkerheten på beltefestet og isofixfestet nøyaktig lik. 

Å feste et sete med bilens belter er noe knotete første gang. Men deretter er det svært enkelt. 

Anonymkode: afd7b...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...