Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Mor og far har gått fra hverandre, mor eier leiligheten og har kjøpt ut far. De leier også en hybel. Mor er med barna i leiligheten 60% av tiden og far er i leiligheten med barna 40% av tiden. Barna og mor har adresse hos mor og far har adresse på denne hybelen. Når de ikke har barna bor de i denne hybelen så barna slipper å flytte fram og tilbake, mor mottar støtte som aleneforsørger av nav og de bidrar sammen økonomisk til denne hybelen og leiligheten. Er dette svindel eller innafor? Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Mor mottar også bidrag og betaler alt av SFO og fritidsaktiviteter, far er med på å betale klær o.l Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Nei. Mor og far bor ikke sammen og har ikke noe forhold. Anonymkode: a01a4...7cd
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Hva syns dere om løsningen da? Det er søsteren min som skal inn i dette nå og hun er så usikker på fremtiden slik Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 Forato jeg det riktig at både mor og far har adresse på denne hybelen? I såfall er det svindel i nav's øyne. Foreldrene må ha forakjellig bostedsadresse for at mor skal kunne motta stønader som enslig forsørger Anonymkode: 7025e...a30
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Forato jeg det riktig at både mor og far har adresse på denne hybelen? I såfall er det svindel i nav's øyne. Foreldrene må ha forakjellig bostedsadresse for at mor skal kunne motta stønader som enslig forsørger Anonymkode: 7025e...a30 Mor eier og betaler leiligheten og har adresse der, men bor i hybelen når far har barna i hennes leilighet 40% av tiden. Hun har ikke adresse på hybelen, bare leiligheten Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mor eier og betaler leiligheten og har adresse der, men bor i hybelen når far har barna i hennes leilighet 40% av tiden. Hun har ikke adresse på hybelen, bare leiligheten Anonymkode: 22a65...de0 Så lenge de ikke er samboere og har samme adresse, så skal vel dette gå fint. Barnet mitt hadde samværet med tilsyn noe som gjorde at far måtte komme hjem til oss og overnatte et par ganger i mnd. Fikk dette klarert med nav på forhånd selvfølgelig, og da var det slik at far kunne overnatte hos oss en viss prosent i mnd uten at det ble ulovlig. Søsteren din kan jo bare (helst skriftlig) legge frem dette for nav for å høre hvorvidt det kommer innunder det lovlige eller ei. Anonymkode: 66108...18c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 Så lenge mor har barna 60% og de (mor og barn) er registrert på samme adresse er det ikke svindel Anonymkode: 00b34...c29
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 Det kan jeg be henne gjøre. Mor betaler leiligheten og far hybelen (det ble litt feil formulert i første innlegg ser jeg). Mor betaler SFO og fritid og det aller meste siden hun mottar støtte, hun får også bidrag fra far som går til det som trengs til barna. De har ikke et forhold. Dette gjør de for barna Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 Ift nav så er dette ikke noe problem. Utfordringen hadde jeg sett i det å måtte bo på min ex sin hybel samtidig som min ex bodde i min leilighet. Jeg ville følt at hele mitt privatliv ble invadert. I tillegg er jeg redd det hadde blitt en evig diskusjon rundt husarbeid. At det ikke var vasket og ryddet godt nok. At kjøleskapet var tomt. Osv Anonymkode: 4914f...96d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ift nav så er dette ikke noe problem. Utfordringen hadde jeg sett i det å måtte bo på min ex sin hybel samtidig som min ex bodde i min leilighet. Jeg ville følt at hele mitt privatliv ble invadert. I tillegg er jeg redd det hadde blitt en evig diskusjon rundt husarbeid. At det ikke var vasket og ryddet godt nok. At kjøleskapet var tomt. Osv Anonymkode: 4914f...96d De samarbeider ekstremt godt sammen og er veldig gode venner Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: De samarbeider ekstremt godt sammen og er veldig gode venner Anonymkode: 22a65...de0 Det er kjempepositivt å høre. Men, etterhvert så vil behovet for å treffe andre også komme. Hvordan vil din søster da føle det å legge seg i senga der ex’en har hatt andre damer? Eller hvordan vil ex’en takle det hvis hun har med noen hjem i hans seng? De har et godt sammarbeid nå og det er noe som forhåpentligvis vil vedvare. Men, jeg er nok redd at et slikt opplegg vil på sikt være med å skape mer frustrasjon og irritasjon en høyst nødvendig. Anonymkode: 4914f...96d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 Nei, det er ikke svindel og veldig fint de får det til så overgangen til skilsmissebarn ikke blir så stor for barna Kjenner faktisk tre par som har gjort på samme måte, men ingen holdt ut mer enn et år da. De voksne orket da ikke flyttingen lenger så de fikk hver sin bolig og lot ungene flytte frem og tilbake isteden. Anonymkode: a9c3e...bc1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke svindel og veldig fint de får det til så overgangen til skilsmissebarn ikke blir så stor for barna Kjenner faktisk tre par som har gjort på samme måte, men ingen holdt ut mer enn et år da. De voksne orket da ikke flyttingen lenger så de fikk hver sin bolig og lot ungene flytte frem og tilbake isteden. Anonymkode: a9c3e...bc1 Jeg trur de også gjør det som en overgangsfase, så de kan bruke litt tid på å venne barna til den nye situasjonen og at Pappan kan bruke tid på å finne en leilighet han kan kjøpe som er nærme mor. Anonymkode: 22a65...de0
3 i april Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 Nei det er ikke svindel. Flott at barna slipper å flytte. Dette fungere nok helt til enten far eller mor får seg ny partner.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 Ikke svindel, men tvilsomt at de holder ut bosituasjonen lenge. Jeg har to venner som prøvde dette, de ga opp etter ca et halvt år. Jeg ville tatt bruddet med en gang. La de voksne få hvert sitt bosted. Anonymkode: 8277f...9e0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 nei er ikke det. hvorfor blander du deg? Anonymkode: 8ac81...922
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 Noen med erfaring? Anonymkode: 22a65...de0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 Vi gjorde det på samme måte. Var helt åpen til nav om ordningen. For oss fungerte dette supert som en overgang. Både for oss, men først og fremst barna. I nesten to år bodde vi slik. Nå er vi begge etablert på nytt. Vi bor ikke slik lenger, men er naboer. Bor 40 m fra hverandre. Anonymkode: ef06d...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå