Gå til innhold

Har tre gutter og lyst på et fjerde barn- men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for kommentarer om at vi ønsker oss jente og derfor får et barn til. Og det er ikke sant!! Jeg innrømmer at på gutt nr to ønsket jeg litt jente, men helt ærlig gjør jeg ikke det nå. Dessuten håper jeg det blir gutt, kjipt å være eneste jenta i flokken.  Og livet som mor til gutter er for meg magisk💙

Men hvordan svare dersom folk kommer med slike kommentarer? Uansett hva jeg sier så kommer ikke folk til å tro på meg. 

Om det har noe å si? Litt, for jeg synes det er så unødvendig å kommentere og blir lei meg på vegne av barnet i magen... 

Anonymkode: 764f8...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- vi får fire barn fordi vi ønsker oss fire barn

- det er jo ikke jeg som tok opp tema kjønn, det var du

- er det ei jente, er det koselig, er det en gutt, er det også koselig.

- det hadde vært koselig med fire gutter da, men blir det ei jente så er hun også velkommen

- nei, det er ikke så viktig for oss. Hadde det vært viktig, hadde vi spyttet i noen kroner for en design-baby, haha, eller latt det være i det hele tatt, vi vet jo at vi ikke kan velge

Forslag til hva du kan si. Ikke bry deg om hva andre tenker og mener, alle vil alltid si noe uansett. Det er sikkert noen som tenker nå og at du sikkert er skuffet fordi du «bare» har gutter. Folk er rare, ikke la dem styre og bremse dine drømmer.

Anonymkode: 6dda6...b3a

Skrevet

Om noen sier noe slik så svarer du med ekte forundring "hva mener du?"  

Anonymkode: 7019a...38a

Skrevet

Du kan ikke basere livet ditt på hva andre måtte mene!! Du ønsker fire barn uavhengig av kjønn. Sånn er det..

Anonymkode: 5b794...1a0

Skrevet

Da svarer du: å så du foretrekker jenter selv altså? Da blir de så opptatt av å forsvare seg at du ikke trenger å si stort mer 😄

Anonymkode: 496f9...4be

Skrevet

Enkelte guttemødre er så sensitive. 

Jeg har 3 jenter og venter nummer 4. Spiller ingen rolle for meg om andre tror jeg vil ha flere barn i håp om en gutt. 

Anonymkode: 44a47...4f6

Skrevet

Hvorfor i alle dager bryr du deg om det???

Det er bare small talk. Ikke noe vondt ment. Spiller det virkelig noen rolle??

Anonymkode: a76bb...ef1

Skrevet

Bare si det du sier her, at du blir lei deg på vegne av barnet i magen at noen impliserer at jeg ønsker meg en jente.. Da skammer folk seg litt for å si det ;-)

Anonymkode: a022d...b81

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enkelte guttemødre er så sensitive. 

Jeg har 3 jenter og venter nummer 4. Spiller ingen rolle for meg om andre tror jeg vil ha flere barn i håp om en gutt. 

Anonymkode: 44a47...4f6

... og sensitive jentemødre eksisterer nesten ikke. Tror kanskje det er forska på forskjell i sensitivitet mellom jentemødre og guttemødre!

Anonymkode: 88c1e...9d3

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ønsker deg en gutt til. Jeg er mamma til en jente og to gutter og er sjeleglad for at jeg ikke har tre jenter. De er alle tenåringer nå og min største bekymring er jenta. Hun er mye mer utsatt enn brødrene sine på alle mulige måter. Det er ikke lett å være tenåring og jente idag. 

Anonymkode: 3d833...a65

Skrevet

hadde ikke brydd meg så mye hva andre mener jeg... jeg har 5 og hadde 3 gutter fra før, og fikk samme kommentare hele tiden, det jeg sa var ja vi ønsker oss 4 barn, så kjønn spiller mindre rolle, vi fikk tvillingersjenter og er veldig lykkelig for det idag,men hadde blitt like glad for en av hver eller gutter også, i dag er de 17,16 ,14 og 4 år.

Anonymkode: cb2d2...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...