Gå til innhold

Flere som angrer på navnevalget på barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg angrer såå! Kanskje ikke på navnet, men våre to har så like navn, og i tillegg klinger de så innmari dårlig sammen. Flere som opplever at de angrer?

Anonymkode: 2f142...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet, om det ikke er mye så bytt navn!

jeg angrer noe på mitt barns navn og hun er 5,5 så det går ikke å gjøre noe med.

Anonymkode: 5aba8...22a

Skrevet

Må si jeg lurer fælt på hva barna heter. Kan vel ikke være så ille.

Anonymkode: 819ce...444

Skrevet

Mitt barn heter William og det navnet eksploderte jo i populæritet etterpå, så ja, jeg angrer. Han legger merke til at det er mange William’er rundt omkring og sier han vil bytte navn til Leo når han blir 18! 

Anonymkode: 89eb1...58e

Skrevet

En i klassen til sønnen min byttet navn som 6 åring,det syns jeg var litt spesielt. Gutten hadde ett utlandsk navn som kunne være litt vanskelig å uttale for de som ikke kjente han,men å bytte navn på ett stort barn er spesielt. "Nå heter du ikke lenger Muhammed nå heter du Per".

Anonymkode: e0897...8e6

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må si jeg lurer fælt på hva barna heter. Kan vel ikke være så ille.

Anonymkode: 819ce...444

Det er ikke ille i det hele tatt, men heller ingen innertier. Det er den ene dattera jeg får, og jeg klarte å gi henne et navn som jeg ikke egentlig synes er så fint.

Anonymkode: 5aba8...22a

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En i klassen til sønnen min byttet navn som 6 åring,det syns jeg var litt spesielt. Gutten hadde ett utlandsk navn som kunne være litt vanskelig å uttale for de som ikke kjente han,men å bytte navn på ett stort barn er spesielt. "Nå heter du ikke lenger Muhammed nå heter du Per".

Men er du sikker på at det er foreldrene som har tatt initiativet til navnebyttet? Jeg kjenner et barn som byttet navn som 7 åring. Det var også et barn med et navn som mange syntes det var vanskelig å uttale. Her var det barnet selv som over tid hadde snakket om at det synes det var dumt å ha det navnet fordi det ble så mye styr rundt det. Når barnet hadde snakket om dette over en stund endte foreldrene opp med, etter en del fisking, å tilby barnet et nytt navn. Barnet fikk lov til å være med å bestemme hva det nye navnet skulle være, og de beholdt det originale navnet som fornavn nummer to.

Anonymkode: b6172...9ba

Skrevet

Ja, jeg angrer på yngstemann. Hun er halvannet år nå... Men mannen er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 93941...0b7

Skrevet

Hadde jeg kunne velge igjen hadde jeg kanskje gått for noe annet. Altså, jeg syns navnet er helt nydelig og hun kler det kjempegodt, men det eksploderte i popularitet like etterpå, og i tillegg er initialene hennes litt uheldige.

Anonymkode: 0036b...274

Skrevet

Ja, jeg angret. Da jenta vår var nærmere 6 mnd, så byttet vi! Da vi hadde byttet, sendt inn til navneegisteret og informert alle, så var det veldig rart. Fikk nesten en lengsel og savn etter navnet-veldig rart! Men nå: 7 år senere angrer vi ikke et sekund! 😉😊

Anonymkode: b7a27...0f2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å jeg angrer såå! Kanskje ikke på navnet, men våre to har så like navn, og i tillegg klinger de så innmari dårlig sammen. Flere som opplever at de angrer?

Anonymkode: 2f142...5b6

Hvilke navn kan BÅDE være for like, OG klinge dårlig sammen...?

Anonymkode: 3cb78...98e

Skrevet

Arne og Bjarne

Thea og Leah

kari og Mari

osv..

Anonymkode: 40b9c...e8c

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Arne og Bjarne

Thea og Leah

kari og Mari

osv..

Anonymkode: 40b9c...e8c

Er vel ikke så mange som kaller søsken for så like navn men

Anonymkode: f639b...8b4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn heter William og det navnet eksploderte jo i populæritet etterpå, så ja, jeg angrer. Han legger merke til at det er mange William’er rundt omkring og sier han vil bytte navn til Leo når han blir 18! 

Anonymkode: 89eb1...58e

Nå lurer jeg på hvor du bor, og hvor gammel gutten er. Her er det en del tenåringer som heter William, menisken så fryktelig mange. Leo/Leon er det derimot utrolig mange av i bhg og opp til ungdomsskolen. 

Anonymkode: 05305...aae

Skrevet

Litt. Valgte et navn som var veldig populært da hun ble født, nærer preg av at vi var unge, men hun er fornøyd så da er det greit.

Anonymkode: b00f4...bf9

Skrevet

Nei, men ene barnet snakket veldig om hvor mye hun ville bytte navn når stesøster byttet navn og hennes søster igjen ville bytte. De hadde mange venner som byttet navn på samme tid, så jeg regnet med det var litt "mote". De hadde en kamp med sine foreldre ang navn, så jeg sa til mitt barn at hun fikk gjøre det hun ville når hun var 16år. Da kan ungene skifte navn selv. Det gikk ikke så lang tid før eldstebarnet angret etter hun hadde byttet navn, og syns det var en nedtur å skifte tilbake. Mitt barn har endt opp med å bli veldig fornøyd med sitt navn, det kler henne og hun er ingen andre enn det hun heter. 

Jeg tenkerr navnskifte skal ungene gjøre selv om de ønsker. Navn er også identitet, og vi foreldre endrer dette om vi skifter bare pga vi ikke er helt fornøyd. 

Anonymkode: f3cb6...ecb

Skrevet

Ja, veldig! Barnet er 7 år, men jeg har ønsket å endre det helt fra dag 1. 

Anonymkode: 4ac13...02a

Skrevet

Har egentlig aldri vært komfortabel med eldste sitt navn, men det var det eneste vi var sånn halvveis enige om. Nå er han 8, og han liker navnet sitt. 

Anonymkode: b2de1...926

Skrevet

Angrer på at jeg ikke tenkte på at det kunne brukes som dobbeltnavn. Han har et typisk dobbelt-navn navn🙄 klinger heller ikke godt med de andres navn. Han har 2 stavelser, de andre har 3. Men han er fornøyd selv og passer til navnet😊. Han har et vanlig navn..

Anonymkode: 0a95a...acf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, veldig! Barnet er 7 år, men jeg har ønsket å endre det helt fra dag 1. 

Anonymkode: 4ac13...02a

Hvorfor i alle dager ga du henne det navnet da?

Anonymkode: f7dd6...799

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du nevner det, jeg gikk i bhg med en som hadde et umulig navn. Davi begynte på skolen hadde han skuftet til Per. Helt ok,det.

Anonymkode: 27143...e2b

Skrevet

Ja, angrer på navn nummer to. Første navnet er jo det vi bruker,  så er ikke så galt heller. Vi tenkte lenge på å bytte andrenavnet (ca fra barnet var 2 til 6 år). Men har nå slått det fra oss siden han er fornøyd selv.  Merker det satt langt inne å endre et navn han har fått, for da sier vi jo at det navnet han hadde ikke var fint

Anonymkode: 4af5e...80d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vel ikke så mange som kaller søsken for så like navn men

Anonymkode: f639b...8b4

Jeg vet om flere, og for oss som ikke kjenner de veldig godt er det umulig å huske hvem som er hvem... 

Anonymkode: 50d4e...3c0

Skrevet

Blir veldig nysgjerrig på hvilke navn dere angrer på!

Jeg angrer litt. Liker barnas navn veldig godt. Men så tenker jeg at jeg egentlig ville hatt mer tradisjonelle norske navn på jentene. Blir overrasket over at vi valgte iris og ruby. Ikke aktuelt å bytte :)

Anonymkode: 09289...453

Skrevet

Hva er greia med at søsken-navn skal passe så bra sammen? Barna vokser jo opp, og splitter seg etterhvert... 

Mine søstre og jeg feks har navn med samme forbokstav....dette var viktig for mor, og hun brukte evigheter på å få til match. Men vi lever jo alle forskjellige liv med forskjellige venner , så all den energien hun brukte blir liksom litt bortkastet syntes jeg 😂 

Mine har navn som tilfeldigvis funker sammen, men ikke «med vilje». Ene endte opp med dobbeltnavn og andre ikke :) Han med dobbeltnavnet var jeg usikker på i starten, når det sto alene, men med navn nr to ble det perfekt for meg/oss.(han er for liten til å mene noe om det enda ☺️)

Anonymkode: dbbdd...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...