Gå til innhold

Er det kjipt å be foreldrene hente barnas sekker på skolen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære meg, her var det utrolig mange vanskelige folk. 

Klart jeg hadde hentet sekken til mitt barn. Det skulle da bare mangle. Jeg skulle jo uansett hentet barnet. Jeg kunne tatt med sekkene til alle de vanskelige mødre også, og kjørt de hjem til dem. 

Blir helt totalt matt av slike tiltaksløse og vanskelige folk. 

Anonymkode: b3b1f...ec4

Skjønner du virkelig ikke, der du sitter på den høye hesten din, at ikke alle henter ungene på sfo?

Anonymkode: 17aaf...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med litt planlegging hadde ikke jeg syntes det var noe vanskelig å la sekken bli igjen til neste dag. Jeg hadde ikke stresset med å hente sekken på Sfo. 

Anonymkode: b7664...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke kjipt.

Be de som har anledning hente sekkene, så tar dere med til de som det blir et problem for. Det trenger ikke være alle eller ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du virkelig ikke, der du sitter på den høye hesten din, at ikke alle henter ungene på sfo?

Anonymkode: 17aaf...07c

Helt seriøst er det vel ikke vanskelig å stikke innom skolen en dag. Tviler på at alle bor to busser og tjue minutter å gå fra skolen . For de av dere som mener at det ikke er noe problem for ungene å ha med seg sekkene . Har dere vært på teater før ? Ti skolesekker tar ganske mye plass. 

Anonymkode: 6bcc6...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal arrangere bursdag og tar med alle jentene rett fra sfo. Vi skal ut og spise og så på teater. 

Mer det uhøflig å be foreldrene hente barnas sekker selv på skolen denne dagen slik at vi slipper å drasse med alle disse? 

Anonymkode: 0f887...164

Klart dere kan.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler jo om hvordan du presenterer dette overfor foreldrene;) Skriv hyggelig at du håper at det er ok at foreldrene henter sekkene da det kan bli trangt på teateret/spisestedet - men, de som ev. har problemer med å hente kan si fra til dere så tar dere med. Av 10 stk kan det ikke være mange det er snakk om.

For øvrig blir jeg stadig overrasket hvor mange mennesker her inne som helt seriøst ser ut til å tro at alle lever som dem😳 Det er MANGE faktorer som påvirker logistikken - avstand, trafikk, arbeidstid, antall barn, aleneforelder eller ikke, sykdom, etc... 

Anonymkode: eb997...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du virkelig ikke, der du sitter på den høye hesten din, at ikke alle henter ungene på sfo?

Anonymkode: 17aaf...07c

Høy hest har jeg i stallen, så sitter ofte på den. Men vanskelig er jeg hvertfall ikke.  

Her kryr det jo av ekstremt vanskelig og lite løsningsorientert kvinnfolk. Men jeg skrev jo at jeg kunne kjøre hjem sekkene til dere som ikke gidder å hente sekkene selv. Så ordner det seg for dere også. 

Anonymkode: b3b1f...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man svarer ja eller nei på dette, tenker jeg kommer helt an på hvordan man ellers henter barnet. Mine skolebarn reiser med skolebussen 30 min en vei til skolen.Skolen ligger i byen, vi bor på landet. Teater og restaurant ligger også i byen. Så det ville betydd at jeg måtte kjøre tilsammen to timer for å hente først sekk og så barnet. Det hadde jeg ikke klart å presset inn i tidsskjemaet vårt, med mindre det var en fredagkveld og da hadde jeg også syntes det ble.i meste laget.

Anonymkode: 505d6...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt at du synes det hadde vært fint å  slippe sekkene. Dere som synes det er vanskelig å rekke sekkene på sfo, er  dere så vrange? Og hvordan kan dere ikke rekke det? Hvis ikke HI hadde traktert med teater og mat måtte dere faktisk tatt ansvar for ungene deres. Og sekkene.  Og leksene og matboksen.  Det et da ikke vanskelig? 

Anonymkode: fff58...d52

Mine barn går hjem og har bare SFO til 2.trinn. Fra 2.trinn har de også gått hjem og vært hjemme til vi kommer hjem. Vi dro innom SFO en gang i uken og sjekket klær osv.

HI, barna kan fint ha med sekken på ryggen. Skjønner det er drass, men da vet du at alle kommer hjem med tingene sine uansett. Veldig hyggelig måte å feire bursdagen på!

Anonymkode: 463a0...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo èn ting at barna kan bære sekkene sine selv, det er vel ikke noe problem. Det som er mer pesete er å styre med 10 sekker på restaurant og teater. Eller ser dere for dere at jentene sitter med sekken på ryggen mens de spiser og mens de ser teater også?

Siden alle går på sfo måtte de fleste (alle?) sikkert hentes der hvis de IKKE skulle i bursdag. Forskjellen for disse foreldrene blir at de henter en sekk i stedet for en sekk og en unge. Enklere for dem. 

Ærlig talt altså...

Anonymkode: 13ba3...d88

På teatret kan barna ha sekken stående på gulvet mellom bena. Null problem. På restauranten kan sekken henge på stolryggen deres. Heller ikke noe problem, og det er vel det den gjør når de er på skolen? 

Anonymkode: 873df...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dere vanskelige kan jo selvsagt velge å takke nei til invitasjon. Og så forklare ungene deres at mamma og pappa er ubrukelige så du får dessverre ikke gå i bursdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Altså, dere vanskelige kan jo selvsagt velge å takke nei til invitasjon. Og så forklare ungene deres at mamma og pappa er ubrukelige så du får dessverre ikke gå i bursdag. 

Det er sannelig ikke bare de som sier at dette faktisk fører til problemer for dem som er «vanskelig» her. Her i denne tråden er begge leire like sta og vanskelig spør du meg. Det er jo ingen som klarer å se at det finnes nyanser her og at folk har forskjellig utgangspunkt for svarene sine. 

Og for ordens skyld; jeg har ingen formening om dette da jeg faktisk skjønner at dette for noen er helt uproblematisk, mens det for andre byr på utfordringer. Jeg har bidratt med forslag til hvordan løse det for de barna som må ha med sekken sin. Føler i alle fall det er mer konstruktivt enn å kalle folk vanskelige og være frekk. Utrolig at det skal bli slik i hver eneste tråd her inne. 

Anonymkode: 873df...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hvordan dere bor som noen sier. Hvis noen bor 30 min unna som ei over her, så kan det jo bli litt pes. Men da hadde jeg bare sørget for at leksene var gjort på forhånd (hvis de har ukeplan) og latt sekken bli til neste dag.

Hos oss bor alle i klassen i gangavstand fra skolen, så det hadde nok ikke vært noe problem for noen. De som ikke rekker det før sfo stenger kunne bare fått naboen til å ta med sekken f.eks. Mitt barn pleier å gå hjem selv, men jeg hadde gladelig tatt en ekstra tur for å hente sekken for en bursdag.

Anonymkode: 0414c...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis det planlegges litt i forkant slik at leksene er gjort (hi spør i god tid), barna tar med seg verdisaker og vått tøy (Evt i en liten veske/pose), og neste dag får med seg matpakke og drikke i papir eller annen boks -Hva er da problemet med å la sekken henge på skolen til neste dag?

...har ikke skolebarn selv, men glemte igjen sekken på skolen maaaaange ganger.(og det gikk bra med meg, fullførte artium og greier) Så jeg spørr oppriktig, ikke sarkastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke fått hentet sekken, da skolen har stengt når vi er ferdige på jobb. Barna våre tar skolebuss, og ingen av dem går på SFO. (Men da de gjorde det tok de bussen hjem fra sfo også).

Vi hadde derimot, helt uten problem, gjort leksene til den dagen på forhånd, og sendt barnet på skolen med niste, uten sekk, dagen etter selskapet. Å ha skolesekken på skolen over natten gjør ingenting. 

Anonymkode: e605f...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde ikke fått hentet sekken, da skolen har stengt når vi er ferdige på jobb. Barna våre tar skolebuss, og ingen av dem går på SFO. (Men da de gjorde det tok de bussen hjem fra sfo også).

Vi hadde derimot, helt uten problem, gjort leksene til den dagen på forhånd, og sendt barnet på skolen med niste, uten sekk, dagen etter selskapet. Å ha skolesekken på skolen over natten gjør ingenting. 

Anonymkode: e605f...05f

Men dette fordrer jo både praktisk sans og velvilje, noe enkelte ser ut til å mangle fullstendig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stenger de skolen i tre-firetiden, så det hadde vært vanskelig for oss fått hente sekken. Alternativt måtte alle gått på SFO for å legge dem der, men det Blir da plutselig mye å organisere. Hva med å foreslå på innbydelsen at alle har  gjort leksene i forkant, og avtale med lærere at sekkene blir igjen på skolen. Det er ikke krise om en matpakke skulle bli glemt å bli tømt.

Anonymkode: 2327e...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her stenger de skolen i tre-firetiden, så det hadde vært vanskelig for oss fått hente sekken. Alternativt måtte alle gått på SFO for å legge dem der, men det Blir da plutselig mye å organisere. Hva med å foreslå på innbydelsen at alle har  gjort leksene i forkant, og avtale med lærere at sekkene blir igjen på skolen. Det er ikke krise om en matpakke skulle bli glemt å bli tømt.

Anonymkode: 2327e...8db

Ser nå at alle skulle bli med hjem fra SFO, så se bort fra svaret mitt:-) Men går alle på SFO da?

Anonymkode: 2327e...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er ikke på SFO så hun hadde gått hjem, med sekken, etter skolen. Og så måtte hun gå tilbake til skolen når SFO er ferdig. Null stress:) 

Anonymkode: cb284...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt alvorlig hva er problemet? Fy søren så mange kjipe folk det er rundt om. Håper ikke dere er representative for befolkningen.  

En bursdag vet man som regel om i god tid. Da gjør man lekser til dagen etterpå i god tid. De fleste setter seg vel ikke med lekser klokken 20 etter en bursdag uansett? Så pakker man lunchen i en ny matboks slik at barnet bare kan kaste den gamle om den ikke var spist opp. Den verken råtner eller lukter vondt etter 24 timer. Så lar man sekken stå på skolen. HVA er problemet?????????

I verste fall om dette ikke går og man bor fire busser, et fly og tre bybaner unna skolen så lar man barnet ta med sekken. Det kan umulig gjelde mer enn et par. 

Kan man prøve å gjøre seg litt mindre vanskelig?

Anonymkode: c54e2...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men helt alvorlig hva er problemet? Fy søren så mange kjipe folk det er rundt om. Håper ikke dere er representative for befolkningen.  

En bursdag vet man som regel om i god tid. Da gjør man lekser til dagen etterpå i god tid. De fleste setter seg vel ikke med lekser klokken 20 etter en bursdag uansett? Så pakker man lunchen i en ny matboks slik at barnet bare kan kaste den gamle om den ikke var spist opp. Den verken råtner eller lukter vondt etter 24 timer. Så lar man sekken stå på skolen. HVA er problemet?????????

I verste fall om dette ikke går og man bor fire busser, et fly og tre bybaner unna skolen så lar man barnet ta med sekken. Det kan umulig gjelde mer enn et par. 

Kan man prøve å gjøre seg litt mindre vanskelig?

Anonymkode: c54e2...8a9

Her må det være rom fra begge sider på å ikke være vanskelige. Alt kommer an på måten hi spør på. Hun må også kunne gi rom for at noen har med seg sekken, dersom logistikken faktisk ikke går opp for noen foreldre. Vi har alle forskjellig livssituasjon, og det må godtaes begge veier. Tror de fleste foreldre ville synes denne bursdagen var en opplevelse som de svært gjerne ville barnet skulle få være med på, og dermed strukket seg langt for å få logistikken til å gå opp. Men er det egentlig så stort problem med disse sekkene da, de er jo ikke så veldig store.

Anonymkode: 505d6...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de hente sekkene selv. Ikke frekkt i det hele tatt. Den vanlige rutinen deres er uansett å stikke innom skolen for å hente sin unge. Så å stikke innom skolen for å hente sekken slik at ungen slipper å dra den med seg er helt supert. Å si at det er frekkt å be foreldrene hente sekken til sin egen unge er frekkt det. Her blir ungene påspandert teater og kos, også skal enkelte se på det som frekkt at de må løfte en finger for å gjøre det enklere for den som skal ta ungene med seg. Det er frekkt det!

Hadde dratt å hentet sekken og tenkt på hvor gøy dette var for ungene. 

Anonymkode: 53c17...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be de hente sekkene selv. Ikke frekkt i det hele tatt. Den vanlige rutinen deres er uansett å stikke innom skolen for å hente sin unge. Så å stikke innom skolen for å hente sekken slik at ungen slipper å dra den med seg er helt supert. Å si at det er frekkt å be foreldrene hente sekken til sin egen unge er frekkt det. Her blir ungene påspandert teater og kos, også skal enkelte se på det som frekkt at de må løfte en finger for å gjøre det enklere for den som skal ta ungene med seg. Det er frekkt det!

Hadde dratt å hentet sekken og tenkt på hvor gøy dette var for ungene. 

Anonymkode: 53c17...1e5

Det er litt frekt å gå ut i fra at alle foreldre drar innom skolen for å hente barna sine. Mange barn går hjem selv, så da vil det å dra innom skolen være et ekstra moment som ikke alle foreldre har mulighet til å gjøre. Jeg synes ikke det er frekt å spørre, men man må være åpen for at ikke alle kan gjøre det!

Anonymkode: b7664...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt frekt å gå ut i fra at alle foreldre drar innom skolen for å hente barna sine. Mange barn går hjem selv, så da vil det å dra innom skolen være et ekstra moment som ikke alle foreldre har mulighet til å gjøre. Jeg synes ikke det er frekt å spørre, men man må være åpen for at ikke alle kan gjøre det!

Anonymkode: b7664...605

Men om du ikke kan det, og heller ikke har kapasitet til å komme på en løsning som overflødiggjør sekken en ettermiddag, bør du ikke da kunne si at «Pia kan ikke delta i denne bursdagen, da vi desverre er helt inkompetente foreldre»?

Anonymkode: b9ba2...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...