Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 1. Hus ca 15 min kjøring fra jobb/skole. Landlig, men ingen kø. Stort hus, stor tomt, masse sol, badestrand rett ved, stor lekeplass ved tomt, store terrasser, dobbel garasje, det lille ekstra som peis, badekar, jacuzzi osv. 2. Lite hus og liten tomt. Sentralt. Rett ved butikker, busstasjon, tog, skole. Gode solforhold. Standard innredning. Carport. Prisen er nesten akkurat den samme Anonymkode: fa229...1c1
KellyTaylor Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Nr 1. 15 min vei til skole /jobb er da ingenting om en har bil.
hopla Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Betyr nr 1 at ungene må kjøres til venner, eller kan de gå selv? For jeg hadde aldri valgt et hus hvor alle vennebesøk må avtales..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Hus ca 15 min kjøring fra jobb/skole. Landlig, men ingen kø. Stort hus, stor tomt, masse sol, badestrand rett ved, stor lekeplass ved tomt, store terrasser, dobbel garasje, det lille ekstra som peis, badekar, jacuzzi osv. 2. Lite hus og liten tomt. Sentralt. Rett ved butikker, busstasjon, tog, skole. Gode solforhold. Standard innredning. Carport. Prisen er nesten akkurat den samme Anonymkode: fa229...1c1 Er nr 2 nærme jobb og? Anonymkode: 7b14e...6a1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Hva er ulempen med nr 1 og 2 da?? Anonymkode: ca714...431
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Hvordan er bussforbindelsen til nr 1 da, sykkelsti osv. Jeg har to tenåringer som stort sett er opptatt hver eneste ettermiddag med trening, venner osv og hadde helt klart valgt det alternativet som gjorde det enklest for barna å være sosiale. Ser at de barna som alltid må kjøres, alltid må avtale vennebesøk med foreldre osv er mye mer hjemme uten å ha noen å være sammen med enn de som bare kan stikke innom venner. Min 9-åring f.eks leker sjelden med de i klassen som bor en bilvei unna, siden hun trener tre dager i uken er det litt tid før og etter trening, men ikke nok til at vi avtaler med andre foreldre. Venner som bor i samme gate derimot kan hun leke med en time før trening o.l. veldig mye enklere for både liten og stor. Anonymkode: b7e4d...a6e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Nummer 2, hvis ikke nr1 er et område med mange andre på samme alder. Anonymkode: 28f01...f76
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er ulempen med nr 1 og 2 da?? Anonymkode: ca714...431 1. Må kjøre til alt. Få venner i nærområdet. Mer vedlikehold som snømåking og gressklipping. 2. Alt i gangavstand, men mindre plass og naboen tettere på. Anonymkode: fa229...1c1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 Jeg ville garantert valgt nr 2. 15 minutter er langt unna venner og aktiviteter for barna Anonymkode: 7b14e...6a1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Må kjøre til alt. Få venner i nærområdet. Mer vedlikehold som snømåking og gressklipping. 2. Alt i gangavstand, men mindre plass og naboen tettere på. Anonymkode: fa229...1c1 Hadde aldri valgt et alternativ hvor ungene ikke hadde lekekamerater i nærområdet. Anonymkode: b7e4d...a6e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Må kjøre til alt. Få venner i nærområdet. Mer vedlikehold som snømåking og gressklipping. 2. Alt i gangavstand, men mindre plass og naboen tettere på. Anonymkode: fa229...1c1 Hmmm vanskelig den... hva med å sette opp en liste med fordeler og ulemper og hva dere prioriterer mest? Kanskje lettere å se hva som får flest pluss/minus? Jeg hadde valgt nr en fordi for oss er stor tomt, badeplass, sol viktig. Vi bor litt øde og småen er bare 4 år så har ikke startet med å være hos venner enda. Foreløpig tenker jeg at min får lekt nok med vennene i Bhg og senere på skolen. Så kan de leke litt etter skoletid før henting. Blir det veldig vrient ja da får vi ta det derfra. Hva er viktigst for dere? Ta det derfra. Anonymkode: ca714...431
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 Jeg hadde valgt nummer en. Det hadde krevd at jeg var innstilt på å leke taxicervice fram til ungene var store nok til å komme seg rundt selv med buss, kanskje også lenger, avhengig av busstilbudet. Men jeg leker gladelig taxicervice for å slippe å bo sentralt. Jeg trives mye bedre med naturen nært, og blir sliten av å ha naboene tett på meg. Jeg vet også at for min egen del så er det lettere å finne på ting sammen med ungene når naturen er i nærheten, nærhet til badeplass ville trukket mye, stor tomt og stor lekeplass også! Men du må jo ta en avgjørelse i forhold til hva som er viktig for dere. Hvor kommer du til å slappe best av? Hvor mye kommer dere eventuelt til å bruke den store tomta, badestranda osv? Synes du det er greit å være ubetalt taxisjåfør i x antall år? Vil du plages av å ha naboene nært? Anonymkode: 591dd...5ab
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 2! Med mindre dereer helt avhengig av så stor plass, som i helt nødvendig. Anonymkode: 449fe...001
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #20 Skrevet 17. februar 2018 1, uten tvil! Heller kjøre unger hit og dit enn å bo tett på folk. Anonymkode: 17f5d...9f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #21 Skrevet 17. februar 2018 Så gøy å se hva folk svarer. Vi bor på nr 1 i dag, men nå som ungene er større og behovet for sosialt øker, vurderer vi nr 2 . Det går ikke buss utenom skolebuss her, så må kjøre tenåringen på absolutt alt. Det er noen barn i området, men det er kun på alder med minste. Anonymkode: fa229...1c1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #22 Skrevet 17. februar 2018 Vi bor i ditt eksempel nr. 1, og ville aldri byttet det ut. Men så har barna lekekamerater i et mindre byggefelt i nærområdet, som barna går til på fem minutter. De tar buss til skolen og tar buss eller blir kjørt og hentet til aktiviteter og venner som bor lengre unna. Anonymkode: ba55c...3ea
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #23 Skrevet 17. februar 2018 2. Orker ikke kjøre barna til alt, og trenger ikke mye plass. Det er gull verdt å bo sentralt. Anonymkode: e154e...5a6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #24 Skrevet 18. februar 2018 Ville valgt 2. Har akkurat valgt det selv. Vi var litt frem og tilbake. Men har kjøpt et lite rekkehus på rett over 100 kvm. Har kun akkurat det vi trenger av plass og soverom. Men orket ikke tanken på vedlikehold og taxivirksomhet på alternativ 1. I tillegg er det splitter nytt. Så lenge til vi må oppgradere noe. Er i gang med tilvalg og slikt nå. Gangavstand til skole, venner og «sentrum» i området her. Anonymkode: 603ca...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå