Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Hvordan forklare barna at mamma og pappa skal flytte fra hverandre? Barna er 4 og 10år. Gode tips og råd fra noen som har gjort det tas i mot med stor takk! Anonymkode: ff628...6ed
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Ikke så mange tips, men et veldig viktig råd. La barna få vite at det ikke er noe de kunne gjort for å endre dette, at det ikke er pga dem. Gjenta flere ganger. Det er så fort gjort for barn å ta på seg skyld, så gjør det klinkende klart for dem at det er dere voksne som er skyld i dette. Anonymkode: e7aca...e85
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Den verste nyheten et barn kan få. Håper du har god grunn. Får vondt av barn som må gjennom dette. Jeg var nødt å gjøre det selv, hadde ikke noe valg. Barna mine hadde grunner til å bli lettet, men det var tungt for de. Anonymkode: 8deac...963
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 bare vær ærlig... og si at det er ikke pga dem.. Anonymkode: 44372...776
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Vær ærlig. Fortell hvorfor. Sørg for å plassere skylden hos dere voksne der den hører hjemme, men sørg for at dere når dere gjør det ikke planter ideen om skyld i hodet deres. Jeg opplevde et par ganger i løpet av barndommen at foreldrene mine var så ivrige på å forsikre meg om at noe ikke var min skyld, at de rett og slett fikk meg til å begynne å lure på om det var det. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt tanken at det var min skyld, når de da likevel begynte å forsikre meg om at det ikke var min skyld, lurte jeg på om de egentlig mente det var min skyld, for hvor skulle de ellers ha kommet på den ideen liksom... Så i stede for å si at "dette er ikke din skyld" Så ville jeg ha sagt at "dette er både mamma og pappa sin skyld" Anonymkode: 441d9...70c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Vær så konkret som mulig. Fortell hvor de skal bo, hvordan hverdagen blir osv. Helt konkrete ting. Usikkerhet gjør det værre. Fortell at de stadig skal få leke med vennene sine, være sammen med besteforeldre osv. Vær klar til å svare på spørsmål. Anonymkode: c857e...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå