Gå til innhold

Barnehagen etterspør kuldekrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere det? 

Jeg syns det virker som bare tull jeg. Kunne selvfølgelig sendt med en vanlig hudkrem, men er det noe vits? Hun er jo ikke plaget av å ikke bruke det

Anonymkode: cd689...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg bruker det ikke på mine. 

Det er jo delte meninger om det er nødvendig eller om det bare gjør vondt verre. 

Jeg ville spurt på hvilket grunnlag de mente hun trengte det, om hun hadde problemer med tørr hud osv når det er kaldt ute, og legg til at du ikke ser noe slikt hjemme. 

Om de ikke hadde noe grunn, bare mente at ''det er noe alle har'', hadde jeg bare sagt at det trenger hun ikke bruke :-)

Anonymkode: 18112...e3f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg bruker det ikke på mine. 

Det er jo delte meninger om det er nødvendig eller om det bare gjør vondt verre. 

Jeg ville spurt på hvilket grunnlag de mente hun trengte det, om hun hadde problemer med tørr hud osv når det er kaldt ute, og legg til at du ikke ser noe slikt hjemme. 

Om de ikke hadde noe grunn, bare mente at ''det er noe alle har'', hadde jeg bare sagt at det trenger hun ikke bruke :-)

Anonymkode: 18112...e3f

Enig!

Datteren vår på 3 år har aldri brukt kuldekrem. Hvorfor smøre krem med kjemikalier på små barn? For jo, er mange rare ingredienser i kremer og huden absorberer det lett

Anonymkode: 9d1ed...ab8

Skrevet

Mine bruker kuldekrem i barnehagen. Uten blir kinnene veldig tørre og røde, den minste har dessuten litt atopisk hud, så kuldekrem er svært viktig for henne, ellers klør hun seg til blods i kinnene.Skal sies at her nesten alltid blåser inn fra ha et, så om kuldegradene ikke er så mange, så skrubbes kinnene godt likevel. Har funnet en kuldekrem som trekker godt inn og skal ha lite "farlige" stoffer.

Anonymkode: 450af...b05

Skrevet

Kuldekrem er jo bare tull! Det ville jeg sagt nei til. Mine går i friluftsbarnehage men har aldri brukt kuldekrem. 

Anonymkode: 297ed...d5d

Skrevet

Bare si nei til det😊

Anonymkode: 3306d...070

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kuldekrem er jo bare tull! Det ville jeg sagt nei til. Mine går i friluftsbarnehage men har aldri brukt kuldekrem. 

«Jeg har tålt tomater hele mitt liv, så det er bare tull å påstå at noen er allergisk mot det.»

🙄

Anonymkode: f5db1...2ab

Skrevet

Etter å ha vært ute i kulden ser ikke smårn på 6 år ut på hendene,de er skikkelig rød og sår. Vi bruker heller en håndkrem som heter ett eller annet med repair å den hjelper veldig godt. 

Anonymkode: 2a2f9...99f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Jeg har tålt tomater hele mitt liv, så det er bare tull å påstå at noen er allergisk mot det.»

🙄

Artig hersketeknikk du prøver deg på. Men du skjønner at du er på bærtur? Det du sier er jo ikke sammenliknbart med det jeg skriver. 

Nice try! 😄

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Artig hersketeknikk du prøver deg på. Men du skjønner at du er på bærtur? Det du sier er jo ikke sammenliknbart med det jeg skriver. 

Nice try! 😄

Det er ikke hersketeknikk å argumentere mot det noen andre sier. Like lite som det at DINE barn aldri har brukt kuldekrem er et godt argument for at «kuldekrem er tull», som du så fint sier. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nice try! 😄

Selvfølgelig er det sammenlignbart 😂😂😂😂

Anonymkode: 64464...218

Skrevet

Hvis du mener hun ikke trenger kuldekrem, så stå for det og ikke send med vanlig hudkrem som et kompromiss. 

Vanlige hudkremer inneholder vann, og det bør man ikke smøre i ansiktet rett før man skal være ute i kulden. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke hersketeknikk å argumentere mot det noen andre sier. Like lite som det at DINE barn aldri har brukt kuldekrem er et godt argument for at «kuldekrem er tull», som du så fint sier. 

Du må visst ha det inn med t-skje du:

Forskning viser at kuldekrem bare er tull. Det er ikke min personlige mening. Så sammenlikningen din med noe allergigreier er helt på bærtur. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det sammenlignbart 😂😂😂😂

Anonymkode: 64464...218

Selv om du putter på fire smileys i et hjelpeløst forsøk på å være nedlatende, får du ikke mer rett av den grunn. 

Det er selvsagt ikke sammenliknbart. Forskning viser at kuldekrem er tull. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må visst ha det inn med t-skje du:

Forskning viser at kuldekrem bare er tull. Det er ikke min personlige mening. Så sammenlikningen din med noe allergigreier er helt på bærtur. 

Men da kunne du ha argumentert med det i innlegget som jeg kommenterte. 

Her er det DU som er på bærtur, for du skjønner overhodet ikke poenget mitt. Poenget mitt er ikke hvorvidt kuldekrem er bra eller ikke. Poenget mitt er at å bruke egne vaner som argument for at noe er tull er helt bak mål. 

«Datteren min har aldri brukt bukser, så bukser er bare tull.». 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da kunne du ha argumentert med det i innlegget som jeg kommenterte. 

Her er det DU som er på bærtur, for du skjønner overhodet ikke poenget mitt. Poenget mitt er ikke hvorvidt kuldekrem er bra eller ikke. Poenget mitt er at å bruke egne vaner som argument for at noe er tull er helt bak mål. 

«Datteren min har aldri brukt bukser, så bukser er bare tull.». 

Herregud som du kverulerer. Jeg skrev at kuldekrem er tull, trodde virkelig alle hadde fått med seg det nå. Deretter viste jeg til egen personlig erfaring. At du sliter med leseforståelsen er ditt problem. 

Skrevet

Uansett vanninnhold bør de som trenger krem i ansiktet å bli smurt minimum 20 minutter før de går ut, slik at alt fuktighet på hud og i krem fordamper. Barnehager har en tendens til å påføre dette når de gpr ut, og det kan gi frostskader i huden. 

Det er som regel mer hensiktsmessig å smøre kinnene når de kommer inn. 

Anonymkode: 0402e...910

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud som du kverulerer. Jeg skrev at kuldekrem er tull, trodde virkelig alle hadde fått med seg det nå. Deretter viste jeg til egen personlig erfaring. At du sliter med leseforståelsen er ditt problem. 

Har ingen problemer med leseforståelse. Jeg har problemet med dårlige utsagn og dårlig argumentasjon. Trodde det var rimelig åpenbart på dette tidspunktet. Men det er kanskje du selv som sliter litt med leseforståelse her?

Skrevet

Kuldekrem er bare tull.det er som å lage ei plast maske over huden.all fukten som huden produsere legger seg i mellom maska og huden og gjør alt mye verre.

Dette har jeg fått beskjed om av en hudlege

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen problemer med leseforståelse. Jeg har problemet med dårlige utsagn og dårlig argumentasjon. Trodde det var rimelig åpenbart på dette tidspunktet. Men det er kanskje du selv som sliter litt med leseforståelse her?

Det var ikke argumentasjon, det var min egen personlige erfaring. Kan du ikke bare slutte og innse at du tok feil?

Skrevet

Jeg ser fordelen med kuldekrem når både store og små skal ut mer enn 1,5 timer og det er vind.

Smøre på morgenen eller minst 20 min før de skal ut.

Anonymkode: 2c83f...ed2

Skrevet

Jeg stiller meg uforstående til alle svar her inne som sabler ned beskyttende krem, selv om jeg generelt er stor tilhenger av forskning. 

Jeg har en gutt som hver vinter får knallrøde, sprukne kinn av kulde og vind. Jeg har tidligere trodd på dette med at kuldekrem er tull, og smurt kun på kveldene. Men har har slitt uansett. Blitt verre og verre. Så startet vi med (vannløs) kuldekrem i barnehagen, og dermed var kinnene mye bedre! Og når vi glemmer denne kremen i helgene, så blir kinnene ødelagte av en tur ut i kulden. 

Hva ville dere anbefalt til gutten min da, om ikke beskyttende krem?

Anonymkode: f069b...4e3

Skrevet

Mine unger har alle 3 eksem/atopisk eksem-hud. Den ene er spesielt hardt rammet i ansiktet og hudlegen frarådet på det sterkeste å bruke kremen dersom ikke barnehagen kunne vaske av kremen umiddelbart etter at dem kom inn. Dette hadde i ikke barnehagen kapasitet til så da har vi ikke brukt. Hudlegen sa at huden bare "kveles" av den kremen og evt irritasjon i huden derfor bare vil blusse opp dersom kremen ikke vaskes av rett etter at man har vært ute.

Anonymkode: e3b06...be4

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke argumentasjon, det var min egen personlige erfaring. Kan du ikke bare slutte og innse at du tok feil?

Tok feil om hva? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...