Gå til innhold

Stakkars unger..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også reagert, men ikke meldt til barnevernet kun for slik. Er folk helt på tuppa?! For alt vi vet kan det faktisk være at barnet der i hus ikke vil ha mat før middag selv om det er en del timer fra skolen og til middag (rundt 13:30 til 17:00 maks) likevel hadde jeg blitt lynings om noen meldte her uten å spørre om grunnlag på sånne småting! Vår datter går fra siste "måltid" i bhg rundt 14-tiden til ca 17:00 og middag før hun vil ha noe som helst og slik var og er jeg og. Trenger ikke være bekymring av den grunn selv om mange barn og HI(?) sine gjerne er sultne eller vil ha mat kort tid etter skolen. Blir det samme som at vi skulle tenkt "herregud matvrak, disse må ha mark stakkars. Nå må vi meldte, de får sikkert ikke behandling for det" 😖 neida jeg tenker ikke slik altså, men eksempel.. 

Så til det; jeg skjønner at du reagerer, snakk med moren om det og spør. Hadde det vært meg ville jeg spurt om noen var sultne eller sagt de måtte si ifra om de var det. Kanskje hun gjorde det? :) syns ikke du virker dømmende eller "I'm the perfect mom", mange her som skriver spesielle ting bak anonyme navn altså... Må da også legge til at i så fall er vi samme ulla altså.. hurra for sure megger🙄 (sånn bare for å sette det i perspektiv ettersom hvordan svar du får.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når barna har venner på besøk så får de alltid tilbud om mat, enten middagen vi skal ha, om det er nok, eller en skive og to. Blir de med rett hjem fra skolen så lager vi selvsagt middag til alle. Dette er da helt normalt? Opplever at dette er vanlig andre veien også. Noen ganger har der hendt at mine har kommet sultne hjem, men da er det fordi at de har takket nei fordi de ikke likte maten. Tenker at det kan være litt flaut for noen å spørr etter skive også - jeg syntes iallefall det da jeg var liten, og gikk heller sulten. Har du spurt barna dine om de fikk tilbud om mat eller om de spurte selv? Det kan jo være at de sa at de ikke var sultne?

Anonymkode: 71ab2...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...