Gå til innhold

Stakkars unger..

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Traff ingen nerve hos meg, nei for her får alle som vil mat. 

Men, leser du innlegget, så ser du godt selvskrytet og «jeg er den perfekte mor» som skinner gjennom. 

Anonymkode: e6fdf...5a2

Tvert imot. Hun forteller om helt standard ting hun gjør, som innebærer et minstemål av interesse for barna og barnas velvære. Hvis du ikke klarer å mønstre såpass som dette (mat til små gjester, leker og hobby i stedet for dataspill, og kontroll av skjermtid) så ligger feilen hos deg. Det er ikke hun som gjør for mye, men du som gjør for lite. 

Anonymkode: 4d3eb...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Sølvpanter skrev:

Og hvordan skal jeg det? Jeg er jo på jobb. De slutter på skolen kl 13 de fleste dager og bruker normalt sett en halvtime på å gå hjem. Derfor antar jeg at de er hjemme ca 13.30, men jeg vet jo ikke sikkert. De kan ha brukt lenger tid noen dager og kortere andre dager. Og hvorfor skulle jeg vite det helt sikkert hver dag? Det spiller jo ingen rolle?

Jeg har sagt i fra til datteren min at hun må spise når hun kommer hjem fra skolen, og også instruert eldre søsken om å minne henne på det. Noen ganger ser jeg at hun (og venninnen) har spist fordi de ikke har ryddet etter seg, andre dager må jeg spørre og da blir ofte svaret "jeg husker ikke". Da kan jeg faktisk ikke vite det heller, men så lenge hun spiser frokost, lunsj, middag og kvelds  (helt sikkert), og vokser normalt, ser jeg ærlig talt ikke problemet dersom hun ikke spiser etter skolen en dag. Venninne bor bare noen hus bortenfor oss og kan også gå hjem om hun er sulten. Dersom jeg er tidlig hjemme en dag, lager jeg mat til dem.

Men dette får meg jo til å lure litt på om alle er overbeskyttende hønemødre som må vite noe om hvert sekund av sitt store barn sitt liv? Altså, er ikke folk flest på jobb da?

Jo. Ingen fotfølger skolebarn som er gamle nok til å slutte på SFO. (Det er bare på dib at alle unger har radiochip i øret og får sin minste bevegelse kartlagt...)

Skrevet

Selfølgelig burde ungene fått mat hos venninnen!!

Anonymkode: 18058...c0d

Skrevet

ro deg ned hi, barn på 8 kan virkelig si fra selv hvis de er sulten... Jeg ber aldri noen på mat hos oss, vi spiser sent pga mannen jobber til 20.

Anonymkode: b2b62...cd6

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei dette er en mor som går hjemme hele dagen på stønader og fars penger. Kommer gjerne til skolen i pysjen med kåpe over. Hun gjør ingen verdens ting.

Og dette var ikke ment som et skryte innlegg, men ja, så får det heller være det i noens øyne. Går heller frem som perfekt enn å lære mine barn å tigge i andres kjøkken. 

Hi

Anonymkode: 69477...98a

Akkurat her beviste du jo at det var et skryte / snakke ned om andre innlegg. 

Anonymkode: 10743...8b7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du går jo hjemme du og tydeligvis? Du er veldig dømmende, du vet jo ingenting om hun gjør noe eller ei. Har ikke falt deg inn at det kan være en grunn til at hun er hjemme på stønad?

Anonymkode: 45e54...3c9

Stemmer, jeg går hjemme med min baby, og driver mitt firma hjemmefra. 

Hun går hjemme med stønader siden hun ikke er norsk og ikke orker å lære seg et språk til. Hun er ikke suk, men sier det rett ut. Det er godt å være lat og ta livet med ro. Når man er hentet inn i landet av mannen skal man kunne nyte livet og ikke gjøre annet enn husvask og tilfredstille mannen i sengen. Ja jeg er super dømmene.. Omg, smalt fra rett kjeft

Hi

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei dette er en mor som går hjemme hele dagen på stønader og fars penger. Kommer gjerne til skolen i pysjen med kåpe over. Hun gjør ingen verdens ting.

Og dette var ikke ment som et skryte innlegg, men ja, så får det heller være det i noens øyne. Går heller frem som perfekt enn å lære mine barn å tigge i andres kjøkken. 

Hi

Jøsseball... Det lukter fordommer lang vei.

Forøvrig er det verre å lære barna å sulte i en offerrolle som du deretter kan suttre over mens du nedsnakker denne moren, enn å høflig spørre om å få en brødskive.

Anonymkode: 17aeb...a5e

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Traff ingen nerve hos meg, nei for her får alle som vil mat. 

Men, leser du innlegget, så ser du godt selvskrytet og «jeg er den perfekte mor» som skinner gjennom. 

Anonymkode: e6fdf...5a2

Det er fordi hun er den perfekte mor det😊

Anonymkode: e6bee...743

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

ro deg ned hi, barn på 8 kan virkelig si fra selv hvis de er sulten... Jeg ber aldri noen på mat hos oss, vi spiser sent pga mannen jobber til 20.

Sært

Anonymkode: e6bee...743

Skrevet
10 timer siden, Sølvpanter skrev:

Da er det noe annet, og jeg er enig i at det er rart. Kanskje det er en grunn til alle stønadene? Du får følge litt med. Dersom du tror jenta ikke får mat hjemme bør du jo melde bekymring til barnevernet. 

Enig. Hi, følg med, for det virker som om den jenta kanskje ikke blir fulgt godt nok opp i hjemmet.

Anonymkode: bc981...ea0

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun går hjemme med stønader siden hun ikke er norsk og ikke orker å lære seg et språk til. Hun er ikke suk, men sier det rett ut. Det er godt å være lat og ta livet med ro. Når man er hentet inn i landet av mannen skal man kunne nyte livet og ikke gjøre annet enn husvask og tilfredstille mannen i sengen. Ja jeg er super dømmene.. Omg, smalt fra rett kjeft

Hi

Jeg lurer veldig på hva slags stønader hun kan få når hun er gift og frisk? 

Anonymkode: f604e...cba

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Hele poenget mitt gikk deg tydeligvis hus forbi..........

Skrevet

Har hatt barn på besøk her siden ungene var 4-5 år og de har alltid spurt om mat dersom de er sultne. Er ikke alltid jeg tilbyr og da er det greit at de spør ;) Fint med barn som har matvett.

Anonymkode: 6dd00...f83

Skrevet

For noen svar og sure kjerringer. 

For meg er det en selvfølge at 7 åringen får være med på middag når hun er på besøk hos andre. Og i mitt hodet, er det i 17 tiden. De spiser 14 på skolen og er kjempesultne kl 17. 

Mitt barn ville ikke spurt om mat, for det tror jeg ikke hun tør. 

Hennes venner får alltid middag her når de er her i middagstider. Jeg ville blitt grinete om jeg hentet min klient 18 et annet sted, også var hun kjempesulten. For da synes jeg det er småseint å starte med middag. 

Bare å manne seg opp HI og snakke med moren. Hun tar det sikkert bedre enn du tror, men man kan jo lure på de svarene man får her inne ^ 

Anonymkode: c5b7b...f37

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser ikke unger før etter 20 når de har vært på skolen?? :o min 7 åring sover før 20. Min mann jobber også sent, men da spiser vi til normal tid og mannen når han kommer hjem. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt barn på besøk her siden ungene var 4-5 år og de har alltid spurt om mat dersom de er sultne. Er ikke alltid jeg tilbyr og da er det greit at de spør ;) Fint med barn som har matvett.

Anonymkode: 6dd00...f83

Kødder du nå? Så du ga ikke 4 åringer som var på besøk hele kvelden mat hvis de ikke spurte selv? Skrekk. Deg hadde ikke jeg hatt ungen min hos. Fikk ikke din egen middag heller da eller? 😂 

Skrevet

Dere som sier at dere ikke ser skryteinnlegg, er dere seriøs?

Det er jo bare en lang tirade av "Jeg gjør alt rett!"

Anonymkode: 23753...008

Skrevet

Herrejemini, vi har da forskjellige rutiner i heimen alle sammen. Vi har vår variant. Da ungene gikk i barnehagen fikk de og eventuelle vennebesøk mat når de kom hjem. Middag rekker vi aldri før i seks-sjutida, selv om andre spiser klokka fire eller fem har ikke vi mulighet til det i vår situasjon. Da ungene begynte på skolen sluttet jeg å tilby mat, nå ordner de seg selv om de er sultne før middag. Da forventer jeg også at vennene sier ifra om de er sultne. Jeg og mannen er uansett ikke hjemme før i femtida da, så vi har ingen mulighet til å styre om ungene spiser eller ikke. Det er ikke uhøflig å si til en venn jeg er sulten, kan vi spise noe!

og forresten, hvis moren til jenta er utenlandsk kan det ha noe med kultur å gjøre? Hva med å spørre henne om hva slags rutiner hun er vant med fra sitt hjemland?

Anonymkode: 5d45f...69c

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sier at dere ikke ser skryteinnlegg, er dere seriøs?

Det er jo bare en lang tirade av "Jeg gjør alt rett!"

Anonymkode: 23753...008

Du som ser skryt her - gjør du alt annerledes enn henne da? For hun lever eksakt som meg. Jeg ser på hennes handlinger som totalt standard, helt vanlige ting å gjøre. Bør jeg holde sånt for meg selv, altså? Hvis hun fortalte at barna pusser tenner hver kveld, er det også skryting?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noen svar og sure kjerringer. 

For meg er det en selvfølge at 7 åringen får være med på middag når hun er på besøk hos andre. Og i mitt hodet, er det i 17 tiden. De spiser 14 på skolen og er kjempesultne kl 17. 

Mitt barn ville ikke spurt om mat, for det tror jeg ikke hun tør. 

Hennes venner får alltid middag her når de er her i middagstider. Jeg ville blitt grinete om jeg hentet min klient 18 et annet sted, også var hun kjempesulten. For da synes jeg det er småseint å starte med middag. 

Bare å manne seg opp HI og snakke med moren. Hun tar det sikkert bedre enn du tror, men man kan jo lure på de svarene man får her inne ^ 

Men skjønner du ikke det at selv om det i ditt hode er normalt med middag i 17 tiden, så er det ikke det for alle andre?

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Du har tydeligvis heller ikke lagt sjela di i å lære norsk. Du skriver som en full sjømann, med feil i hytt og pine.
Flaut, HI. Flaut.

Skrevet

Folk har forskjellige vaner,har jeg innsett. Mime barn spiser etter skolen. Da er de sultne og jeg bruker situasjonen til å få dem til å spise sunt og riktig mat. Min venninne er ikke så nøye. Hun gir barna usunt mat,ingen problem med chips og cola,pommes fries og ketchup. Take it or leave it. 

Anonymkode: fb504...882

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
1 time siden, Fru Banderas skrev:

Du har tydeligvis heller ikke lagt sjela di i å lære norsk. Du skriver som en full sjømann, med feil i hytt og pine.
Flaut, HI. Flaut.

Det er ingenting som heter " i hytt og pine". Det heter "i hytt og vær". 

Ikke at jeg bryr meg. Jeg tenkte bare jeg skulle gjøre deg oppmerksom på det, da jeg fikk inntrykk av at språk var veldig viktig for deg.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men skjønner du ikke det at selv om det i ditt hode er normalt med middag i 17 tiden, så er det ikke det for alle andre?

Ungene har jo lunch før 12 på skolen. Samme hvor normalt det er å spise seint, så er de garantert sultne før det er gått 5 timer.

Skrevet
3 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Det er ingenting som heter " i hytt og pine". Det heter "i hytt og vær". 

Ikke at jeg bryr meg. Jeg tenkte bare jeg skulle gjøre deg oppmerksom på det, da jeg fikk inntrykk av at språk var veldig viktig for deg.

Skjermbilde 2018-01-18 kl. 00.00.28.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...