Gå til innhold

Hvis man søker opp noen på fb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de finne ut at man har søkt på dem da?

Anonymkode: 06968...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan komme opp som venneforslag.

Skrevet

Ja, du kommer mye fortere opp som venneforslag hos dem. Jeg merket dette veldig godt da jeg byttet jobb (jobber som lærer). Plutselig helt sinnsykt mange nye venneforslag. Til og med når jeg er på møter med ulike instanser gjennom jobben, kan en av møtedeltakerne plutselig komme som venneforslag... uten at vi har noen felles kjente. Da har de søkt meg opp.

Anonymkode: 54deb...00f

Skrevet

Man kan få opp folk man har vært i nærheten av. Telefonen har innbygd GPS. Det betyr ikke at personene har snoka på dere på FB 😂

Anonymkode: ab562...47d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan få opp folk man har vært i nærheten av. Telefonen har innbygd GPS. Det betyr ikke at personene har snoka på dere på FB 😂

Anonymkode: ab562...47d

Eller folk du en eller annen gan har sendt e-post til... eller folk som er med i de samme gruppene... eller folk som liker de samme sidene... osv.

Anonymkode: 31e6d...d96

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kommer mye fortere opp som venneforslag hos dem. Jeg merket dette veldig godt da jeg byttet jobb (jobber som lærer). Plutselig helt sinnsykt mange nye venneforslag. Til og med når jeg er på møter med ulike instanser gjennom jobben, kan en av møtedeltakerne plutselig komme som venneforslag... uten at vi har noen felles kjente. Da har de søkt meg opp.

Anonymkode: 54deb...00f

Det har de ikke! Hvis stedstjenster er påslått vil telefonen registere at dere har vært i nærheten av hverandre!

Facebook ser deg!

Anonymkode: 09789...fa7

Skrevet

Frisøren min startet i ny egen salong og fordi hun ikke hadde visittkort fikk jeg privatmobilnummeret hennes. Så ringer jeg henne etter et par måneder og hun tar ikke telefonen. Samme dag kom hun opp som venneforslag. 

Da har hun garantert googlet nummeret mitt (vi var ikke såå godt kjent) og søkt meg opp på face.

Var ikke i nærheten av hennes salong den dagen. Nekter å tro at det var tilfeldig. 

Anonymkode: b5ac6...296

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Frisøren min startet i ny egen salong og fordi hun ikke hadde visittkort fikk jeg privatmobilnummeret hennes. Så ringer jeg henne etter et par måneder og hun tar ikke telefonen. Samme dag kom hun opp som venneforslag. 

Da har hun garantert googlet nummeret mitt (vi var ikke såå godt kjent) og søkt meg opp på face.

Var ikke i nærheten av hennes salong den dagen. Nekter å tro at det var tilfeldig. 

Hadde heller ingen felles kjente på Facebook.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at hun kom opp som venneforslag var nok at du ringte henne. De fleste har både telefon og e-post registrert på Facebook. 

Anonymkode: 31e6d...d96

Skrevet

Dere er sykt paranoide. Skremmende at såpass mange er overbeviste om at folk har søkt på dem, da er det vel mange som tror det om meg også. Som allerede nevnt: venneforslag baseres på sted, telefonnummer, e-post - rett og slett alt som er på telefonen og PC-en din. 

Anonymkode: b2e9a...3ea

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke søkt deg opp på face. Telefonen kobler selv hvem som ringer opp mot face. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er sykt paranoide. Skremmende at såpass mange er overbeviste om at folk har søkt på dem, da er det vel mange som tror det om meg også. Som allerede nevnt: venneforslag baseres på sted, telefonnummer, e-post - rett og slett alt som er på telefonen og PC-en din. 

Anonymkode: b2e9a...3ea

Det er mer fasinerende at folk ikke skjønner/vet/interesserer seg for hvordan de store selskapene misbruker informasjon på telefonen deres og sporer all aktiviteten deres. 

Skrevet

Søker man opp personer mer enn én gang, kommer det opp som venneforslag. Det samme om du har mobil/mailkontakt med noen. 

Anonymkode: 284a0...812

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var nok fordi du ringte henne. Har hun nr sitt på facebook så dukker hun opp. Men facebook går på mye rart når de skal finne venneforeslag. Om f.eks din veninne har en venn som liker en side, og du liker denne eller bare ser på den så kan den personen dukke opp som venneforeslag. Dere kan ha vært i samme butikk, kan ha snakket med samme person på nettet, du kan like samme side som de, det er MYE de går på, og det å søke de opp skal ikke være en del av de. De samarbeider vel også med google og apple, så har du smart telefon og du er i samme lokale ser facebook det som et hint om at dere kan bli venner, hvertfall om dere er der over flere timer.

Skrevet

Nei, årsaken er at du hadde ringt henne. 

Anonymkode: 7267d...e00

Skrevet

Det er mer fasinerende at folk ikke skjønner/vet/interesserer seg for hvordan de store selskapene misbruker informasjon på telefonen deres og sporer all aktiviteten deres. 

Enig, folk vet åpenbart utrolig lite om dagens teknologi...

Anonymkode: 7267d...e00

Skrevet

Jeg har ikke koblet/logget face og insta sammen, men likevel dukker alle nye venner på face opp som forslag på insta! Irriterende, men sikkert ikke til å unngå

Anonymkode: fbadc...331

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke koblet/logget face og insta sammen, men likevel dukker alle nye venner på face opp som forslag på insta! Irriterende, men sikkert ikke til å unngå

Anonymkode: fbadc...331

Men da regner jeg med at du har en smarttelefon?

Skrevet

Finnes det ikke en egen app som ser hvem som har vært inne på din profil?

Anonymkode: b75cb...b21

Skrevet

Jeg tenker... samme det vel ! 

Anonymkode: 54e6d...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...