Gå til innhold

Klager dere på varer eller tjenester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som den sutre-kjerringen for tiden. Jeg er møkk lei av å måtte klage på ting som ikke er gjort rett, men er det kun jeg som er slik? Det begynte i høst da vi skulle bytte kjøkken. Sigdal har gjort så mange feil at jeg ikke gidder å nevne alle en gang, men jeg begynner å lure på om jeg heller bare skulle levd med en benkplate som manglet 7 cm, ikke tett rund vask og benkplate så den sveller, manglende skapdører, manglende lys, skeive fliser osv. Jeg er så lei av å klage at jeg lurer på om jeg bare skal la det kjøkkenet være også heller begynne å spare til et nytt.

Opplevde også at elektrikeren gjorde feil samtidig, han klippet av ledningen på lampen selv om jeg han ikke å gjøre det så der må jeg ut å kjøpe en ny lampe. Elektrikeren ba jo også om lov til å stikke på noen andre hasteoppdrag, men det var før jeg var klar over at hvert slikt oppdrag kostet meg 3000.

Kjenner jeg har mest lyst til å bare sette meg ned å grine og å gi blaffen i alt. Si at det er flere som klager på ting som går galt da. Nå skal det sies at rørlegger og de som slipte gulvene mine gjorde en fantastisk jobb. Jeg har sendt klage til Forbrukerrådet om Sigdal, men det kan jo ta laaaaang tid så enn så lenge så sitter vi der med et ubrukelig kjøkken.   

Anonymkode: 652a8...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var konstellasjonen av kjiphet, da.  tror jeg hadde notert alt og sendt en liste til både de med kjøkkenet og til eletrikeren, men opplysning om at forbrukerrådet vil bli kontaktet dersom de ikke fikser opp etter seg snarest.

jeg har aldri klaget på noe - jeg gjør all oppussing i huset selv. el anlegget også. enda jeg ikke er eletriker. har en elektriker som kommer og godkjenner det jeg har gjort.
rørlegger får jeg være, siden jeg har brønn.

Anonymkode: c3c82...3aa

Skrevet

Jeg klager hvis det er noe, ja. Men aldri ubegrunnet. Men da vi hadde hatt elektriker hjemme og telleren i sikringsskapet fikk feil vei etterpå, sa jeg ganske tydelig ifra. 

Nå bygger vi hus, og det har vært noen småting ala "det skal gå fint, null problem" på spørsmål om store fliser gir økt leggekostnad og "det kommer et påslag på 20.000" et par måneder etterpå. Da sier jeg også ifra. Vi har en veldig god dialog ellers, så når det har vært småting, så har det gått greit. 

Hørtes du om du hadde hatt mange kjipe opplevelser. Klag i vei! 

Anonymkode: a3b3a...150

Skrevet

Det kommer an på hva det er, men hadde klaget på alt det du nevner der ja. 

Anonymkode: 93d67...652

Skrevet

Ja visst klager jeg! Betaler jeg i dyre dommer for en vare eller tjeneste, skal det leveres til forventet kvalitet. Vi kledde om huset og flyttet på et vindu. Snekkeren plasserte vinduet 10 cm feil, og måtte gjøre jobben på nytt. De 10 cm var avgjørende for innredning av rommet, og (dyre) møbler vi allerede hadde... (altså ikke interessert i å kjøpe nye møbler fordi snekkeren hadde gjort en feil...)

Anonymkode: e6905...c8f

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja visst klager jeg! Betaler jeg i dyre dommer for en vare eller tjeneste, skal det leveres til forventet kvalitet. Vi kledde om huset og flyttet på et vindu. Snekkeren plasserte vinduet 10 cm feil, og måtte gjøre jobben på nytt. De 10 cm var avgjørende for innredning av rommet, og (dyre) møbler vi allerede hadde... (altså ikke interessert i å kjøpe nye møbler fordi snekkeren hadde gjort en feil...)

Anonymkode: e6905...c8f

Nå satte du i gang tanker hos meg... vi har nettopp fått installert ny heve-skyvdør til terrassen. Den erstattet to vinduer. Vi sa høyden vi ville ha, men hadde aldri drømt at karmen bygget SÅ mye ned på høyden. Nå når den er montert, ser vi jo at høyden er det absolutte øvre målet, og vindusflaten starter 10 cm nedenfor der vindusflatene var før. Dette er utrolig lavt og vi ser ikke himmelen lenger når vi står midt på kjøkkenet. Er utrolig skuffet, men ville dere klaget på dette?

Anonymkode: 9abda...861

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå satte du i gang tanker hos meg... vi har nettopp fått installert ny heve-skyvdør til terrassen. Den erstattet to vinduer. Vi sa høyden vi ville ha, men hadde aldri drømt at karmen bygget SÅ mye ned på høyden. Nå når den er montert, ser vi jo at høyden er det absolutte øvre målet, og vindusflaten starter 10 cm nedenfor der vindusflatene var før. Dette er utrolig lavt og vi ser ikke himmelen lenger når vi står midt på kjøkkenet. Er utrolig skuffet, men ville dere klaget på dette?

Anonymkode: 9abda...861

Ikke hvis feilen er at dere ikke tenkte på at karmen bygget. Da har jo ikke håndverkeren gjort noe feil.

Anonymkode: 8ce26...9e8

Skrevet

Takk jenter! Godt å høre at jeg ikke er helt crazy her. Kjøkkenet skulle ferdig til konfirmasjonen i september i fjor og de har fått flere sjanser til å rette opp feilene sine noe de ikke har klart. Har bestilt takstmann nå som kommer og ser på det på tirsdag, blir spennende å se hva han sier. 

Anonymkode: 652a8...226

Skrevet

Klart jeg klager! Og disse tingene du nevner er det helt selvfølgelig at man klager på, du har jo betalt og dette er åpenbare feil. Kjipt at så mye gikk galt på en gang. :/ Men det er ikke du som er kjip, og ikke gi opp!

Anonymkode: 49014...b58

Skrevet

Nå svarer jeg litt generelt og ikke til selve innlegget ditt.
Jeg klager dersom det er grunn til å klage, men jeg er også nøye på det motsatte (som svært få er flinke til da mange tar ting for gitt), jeg gir ros når jeg er fornøyd! Er så mange som klager på småtteri og tar sin egen frustrasjon ut på andre. I din situasjon er det selvfølgelig grunn til å klage. Mange som er redd for konflikter osv som lar være, og det er jo trist. Betaler man for en vare eller tjeneste skal man absolutt forvente at man får det man betaler for! Men jeg skulle ønske folk generelt ble flinkere til å rose når de oppleverer noe positivt, det skjer så sjeldent. De som jobber i servicerelaterte yrker kjenner jo til dette. Tenk så hyggelig å bli kalt inn på sjefens kontor for å bli møtt med en lang mail med ros fra en kunde. Eller at kunden personlig dukker opp med en vinflaske eller blomster og takker. Det er jo dette som holder servicen og motivasjonen genuint oppe. 
Begge deler er bra. Klage der det faktisk er grunnlag, og gi ros når det er noe ekstra!

Anonymkode: a27a7...5ba

Skrevet

Selvfølgelig klager jeg. Jeg betaler ikke i dyre dommer for å sitte igjen med fliser som har fuger som varierer fra 3mm til 1,5 cm, bare fordi flisleggeren ikke gadd å være nøyaktig. Jeg kranglet også på den regninga der en håndverker skulle ha kjøregodtgjørelse for 10 km. Firmaet hans lå i samme bygget som jeg bodde, riktignok på baksida, så om jeg tok i litt, så var det kanskje 20 meter å gå, og han hadde ikke bilen med seg, for det sa han selv at ikke var nødvendig siden det gikk fortere å gå tilbake om han skulle hente noe. Forklaringa var at han hadde "blandet to jobber". Troverdig.

Klag du, HI, og selv om det er et ork, så ikke gi deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...