Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Har fått påvist B streptokokker ganske tidlig i svangerskapet via urinprøve. Googler jeg kommer det jo bare opp skumle greier og sykdom hos baby etc. Så jeg trenger noen erfaringer fra dere som har det/har hatt det :-) Gikk alt bra? Var det noe "ekstra" med det? Anonymkode: 68de2...e8b
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 (endret) Jeg fikk påvist gbs(streptokokker B ) i siste svangerskap. Du får antiobiotika intravenøst hver 4.time når du kommer på sykehuset og skal føde. Og så lenge du har fått antibiotika er det ingen fare for at barnet kan ta skade av det. Det er verre hvis man føder og det ikke er oppdaget gbs hos mor, da kan barnet ta skade, slik du helt sikkert har lest om når du googlet. Jeg husker jeg ble kjempe redd etter å ha googlet, men snakket med jordmor og hun beroliget meg med at så lenge du får antibiotika vil alt gå bra. Hun skrev GBS på det svangerskapsarket og gulet det ut. Og når jeg kom på sykehuset for å føde så skrev de GBS på tavlen med rommet mitt og jeg fikk antibiotika ganske raskt:) Det er ingenting «ekstra» med barnet mitt. Det kommer til å gå helt fint med barnet ditt også Endret 16. februar 2018 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 2 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev: Jeg fikk påvist gbs(streptokokker B ) i siste svangerskap. Du får antiobiotika intravenøst hver 4.time når du kommer på sykehuset og skal føde. Og så lenge du har fått antibiotika er det ingen fare for at barnet kan ta skade av det. Det er verre hvis man føder og det ikke er oppdaget gbs hos mor, da kan barnet ta skade, slik du helt sikkert har lest om når du googlet. Jeg husker jeg ble kjempe redd etter å ha googlet, men snakket med jordmor og hun beroliget meg med at så lenge du får antibiotika vil alt gå bra. Hun skrev GBS på det svangerskapsarket og gulet det ut. Og når jeg kom på sykehuset for å føde så skrev de GBS på tavlen med rommet mitt og jeg fikk antibiotika ganske raskt:) Det er ingenting «ekstra» med barnet mitt. Det kommer til å gå helt fint med barnet ditt også Takk for at du svarte! Det letta litt :-) Anonymkode: 68de2...e8b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 2 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev: Jeg fikk påvist gbs(streptokokker B ) i siste svangerskap. Du får antiobiotika intravenøst hver 4.time når du kommer på sykehuset og skal føde. Og så lenge du har fått antibiotika er det ingen fare for at barnet kan ta skade av det. Det er verre hvis man føder og det ikke er oppdaget gbs hos mor, da kan barnet ta skade, slik du helt sikkert har lest om når du googlet. Jeg husker jeg ble kjempe redd etter å ha googlet, men snakket med jordmor og hun beroliget meg med at så lenge du får antibiotika vil alt gå bra. Hun skrev GBS på det svangerskapsarket og gulet det ut. Og når jeg kom på sykehuset for å føde så skrev de GBS på tavlen med rommet mitt og jeg fikk antibiotika ganske raskt:) Det er ingenting «ekstra» med barnet mitt. Det kommer til å gå helt fint med barnet ditt også Så flott svar. Ikke hi Anonymkode: 69b79...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå