Gå til innhold

Kunne mannen din glemt ovnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir bekymret. Mannen min har alltid vært en surrekopp.. men han glemmer å skru av plater og ovnen.. der har skjedd flere ganger..

Han sliter også med å gjennomføre en oppgave.. avledes lett..

Jeg vet at han er ekstremt stresset for tiden.  Men kan det være bare det?

Blir nesten redd for at han skal svi ned huset når jeg ikke er hjemme..

Anonymkode: 0f94a...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har funnet et par svidde grandiser, ja. Har begynt å sette frem mikromat på benken om han er alene hjemme. Han har aldri glemt seg med ungene rundt bena. 

Anonymkode: 64747...4f6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har funnet et par svidde grandiser, ja. Har begynt å sette frem mikromat på benken om han er alene hjemme. Han har aldri glemt seg med ungene rundt bena. 

Jeg kom hjem og fant stekeovnen på i dag. Det oste på kjøkkenet.

Jeg vet han måtte løpe raskt ut døra, men jeg blir litt fortvilet av at det går an...

HI

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom hjem og fant stekeovnen på i dag. Det oste på kjøkkenet.

Jeg vet han måtte løpe raskt ut døra, men jeg blir litt fortvilet av at det går an...

HI

Skjønner godt følelsen din. Satt med den selv, helt til jeg glemte kaffetrakteren selv en dag alt gikk unna litt for fort. Vi er bare mennesker, men har fått innarbeidet rutiner hos begge på å sjekke apparater og å dra ut kontakter før leggetid. Prøv å snu det til noe positivt. Og husk å bytte batterier i røykvarslerne. ;)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt følelsen din. Satt med den selv, helt til jeg glemte kaffetrakteren selv en dag alt gikk unna litt for fort. Vi er bare mennesker, men har fått innarbeidet rutiner hos begge på å sjekke apparater og å dra ut kontakter før leggetid. Prøv å snu det til noe positivt. Og husk å bytte batterier i røykvarslerne. ;)

Jeg er ikke sur.. men sitter og kjenner på følelsen av at det kan være noe alvorlig galt..

Er det helt vanlig altså? Å surre sånn? 

Noen er kanskje bare så vimsete.. men det er akkurat som om jeg føler det er verre nå enn før..

Og røykvarsleren hjelper jo lite når man ikke er hjemme...

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke sur.. men sitter og kjenner på følelsen av at det kan være noe alvorlig galt..

Er det helt vanlig altså? Å surre sånn? 

Noen er kanskje bare så vimsete.. men det er akkurat som om jeg føler det er verre nå enn før..

Og røykvarsleren hjelper jo lite når man ikke er hjemme...

Koble til brannvarslere til alarmselskap. Da hjelper det. 

Om det er verre nå må du jo ta en prat med ham, men at alle kan ha mer glemske perioder enn vanlig ser jeg ikke som uvanlig. Normalt sett har jeg selv ganske god kontroll på det meste, men akkurat den dagen hadde jeg det ikke. Lite søvn over lang tid, mange stressende faktorer i livet og vips var det ute av hodet mitt. Mannen min derimot er generelt vimsete. Vi er forskjellige, men er du bekymret tar du selvsagt affære.  

Skrevet

Jeg var forresten heller ikke sur. Mer oppgitt og redd over at det gikk an å glemme noe slikt. 

Skrevet

Jeg tenker st det viktige her, i forhold til at du lurer på om noe kan være galt, er om dette er en forandring i hans handlingsmønster eller om han har vært sånn så lenge du har kjent ham. Det at du får en magefølelse på st noe er galt KAN bety st dette er atypisk for ham. Da kan det være greit å kanskje ta det opp med ham. 

Jeg ville gjort det, men jeg er samtidig sterkt påvirket av at min far har fått diagnostisert Alzheimer i relativt ung alder, og jeg vet st han følte han hadde, eller bekymret seg for at han hadde, symptomer på dette tidlig. Så jeg sier ikke at det er dette som er feil med din mann, bare at mitt svar er sterkt preget av det. 

Anonymkode: e5a1c...5cf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir bekymret. Mannen min har alltid vært en surrekopp.. men han glemmer å skru av plater og ovnen.. der har skjedd flere ganger..

Han sliter også med å gjennomføre en oppgave.. avledes lett..

Jeg vet at han er ekstremt stresset for tiden.  Men kan det være bare det?

Blir nesten redd for at han skal svi ned huset når jeg ikke er hjemme..

Kjøp en ovnvakt eller hva det heter 😊

Mannen min skrur alltid av ovnen før maten er ferdig, for å spare penger 🤣 grandisen blir stekt på ettervarme .

Anonymkode: b7996...a28

Skrevet

Ekstremt stress, som du sier din mann har for tiden, kan gi symptomer som ligner på demens. Dvs. kroppen til din mann sier nå tydelig fra at han ikke kan fortsette å stresse så mye som han gjør uten at det får følger, og det kan få alvorlige følger.

Snakk med ham, finn ut hvordan stresset hans kan fjernes eller minimeres NÅ. Og i tillegg bør han ta seg en tur til legen, det er mange ting som kan gi slike symptomer, og de fleste er ikke alvorlige, men mange kan bli alvorlige om de ikke tas hensyn til (f.eks. diabetes).

Stressreduksjon, stressmestring og lege!

Anonymkode: 79eb9...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...