Gå til innhold

38,2 i feber nå, bhg i morgen?🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sliter med endel luftveisinfeksjoner nå på vinteren. Tempen i kveld er 38,2. I morgen får de besøk av ett stort teater og barnet vil såklart være der. Hun har gledet seg lenge. Allmenntilstanden er 90% normal, hun spiser lite.

sende eller ikke hvis hun er feberfri i morgen? I prinsippet ville jeg tenkt at hun må bli hjemme pga en feberfri dag, samtidig har hun så lyst.

Anonymkode: 18f87...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Bare nei. 

Anonymkode: ea1a2...e63

Skrevet

Nei selvsagt ikke.

man sender ikke syke barn i barnehagen verken pga teater, bursdag, karneval, nissefest eller hva det nå enn er. Syke barn skal være hjemme.

Anonymkode: 6aa05...8aa

Skrevet

Nei.

Anonymkode: e3838...064

Skrevet

Om feberen kom først nå kveld, og går over i løpet av natta, så kan etter min mening sende henne i barnehagen, men hente så fort teateret er ferdig? Hadde ikke latt min lille med luftveisinfeksjon lekt ute dagen etter feber. 

Anonymkode: 4a29f...629

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sliter med endel luftveisinfeksjoner nå på vinteren. Tempen i kveld er 38,2. I morgen får de besøk av ett stort teater og barnet vil såklart være der. Hun har gledet seg lenge. Allmenntilstanden er 90% normal, hun spiser lite.

sende eller ikke hvis hun er feberfri i morgen? I prinsippet ville jeg tenkt at hun må bli hjemme pga en feberfri dag, samtidig har hun så lyst.

Nei, selvfølgelig så sender du henne ikke i barnehagen i morra. Spiller ingen rolle om hun har lyst

Anonymkode: c5ac3...7a7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om feberen kom først nå kveld, og går over i løpet av natta, så kan etter min mening sende henne i barnehagen, men hente så fort teateret er ferdig? Hadde ikke latt min lille med luftveisinfeksjon lekt ute dagen etter feber. 

hvorfor mener du det er greit?

Skrevet

Nei.

Anonymkode: d7dea...31e

Skrevet

Hvis hun er feberfri og i fin form i morgen, hvorfor skal hun ikke få dra i barnehagen? Ser de fleste sier nei. Hvorfor?

Og hva er dette med en feberfri dag?

Jeg hadde sendt om det var mitt barn, så lenge hun er feberfri og i grei form.

Anonymkode: 04c32...b8c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun er feberfri og i fin form i morgen, hvorfor skal hun ikke få dra i barnehagen? Ser de fleste sier nei. Hvorfor?

Fordi feberen kommer så lett tilbake.

Anonymkode: 479e4...f31

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi feberen kommer så lett tilbake.

Anonymkode: 479e4...f31

Men da bør de jo i prinsippet aldri sendes tilbake til barnehagen etter at de har vært syke siden de kan få feber igjen...?

Skrevet

Mål feberen imorgen tidlig er den borte altså 37°c eller mindre så kan hun i bhg, men kanskje en kortere dag enn vanlig.

Barn kan fint ha forhøyet temp på kvelden etter en dag med masse aktivitet.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du aldri hørt om en feberfri dag?

Skrevet

Nei, hun skal selvfølgelig være hjemme! 

Anonymkode: b31ff...0f0

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor mener du det er greit?

Dersom barnet har lett feber i kun noen timer, og ikke er smittsom så ser jeg ikke problemet. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men har aldri skjønt poenget!

Skrevet

Selvfølgelig kan barnet gå i barnehagen om formen er fin og barnet ikke har feber i morgen. De aller fleste leger mener at feberfri dag er overdrevent. Jeg har selv et barn med hyppige luftveisinfeksjoner, og har fått beskjed av lege at så lenge formen er bra og temperaturen er under 38˚, så kan vi sende i BHG. Dette er BHG og enig i.

Anonymkode: e98ec...bef

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom barnet har lett feber i kun noen timer, og ikke er smittsom så ser jeg ikke problemet. 

Hvordan vet du at barnet ikke er smittsomt da? Det kan jo være starten på noe

Skrevet

Om hun er feberfri imorgen ville jeg ringt bhg og spurt dem hva de mener. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan barnet gå i barnehagen om formen er fin og barnet ikke har feber i morgen. De aller fleste leger mener at feberfri dag er overdrevent. Jeg har selv et barn med hyppige luftveisinfeksjoner, og har fått beskjed av lege at så lenge formen er bra og temperaturen er under 38˚, så kan vi sende i BHG. Dette er BHG og enig i.

Anonymkode: e98ec...bef

Ungen har jo redusert matlyst også. Dette sammen med feber tilsier at sjansene er større for at det er NOE. At ungen vil i barnehagen på grunn av teater er ingen grunn. Følg reglene, så slipper kanskje vi andre å måtte være hjemme neste uke med syke barn, vi også. 

Anonymkode: b31ff...0f0

Skrevet

Hun hadde nesten 40 i feber for to dager siden. Men virker til at det går fort over. Hun har startet for fult med astma medisiner å det hjelper gjerne litt. 

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bhg kan ikke pålegge noen og ha feberfri dag, de kan anbefale det for at barnet skal ha en ekstra dag og spise og bygge krefter etter sykdom men de kan ikke kreve det.

Skrevet

Feber er ingen sjukdom i seg selv, og det er formen som burde bestemme. 

Jeg ville sagt kjør på, om hun er feberfri i morgen tidlig, og ellers i grei form. 

Anonymkode: 6658c...e60

Skrevet

Huff jeg burde virkelig finne meg ny jobb. Hva i all veden er feil med enkelte av dere freldre? Dere sender syke barn i bhg og smitter både de andre barna, oss ansatte og vi tar det med hjem til våre unger ,mann og familie.

Vi skulle bare stengt bhg nå som ca. halvparten av de ansatte var syke i stede for å strekke oss langt og ta inn vikarer på trangt budsjett.

Anonymkode: 0c14c...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...