Gå til innhold

Hvor dårlig allmenntilstand kan en voksen ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før han/hun bør dra til legen? Hva er OK og hva er faresignaler? 

Anonymkode: a1c8e...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sløv, slapp. Høy puls (vedvarende over 100-110). Puster fort. Tegn på dehydrering. Får ikke drukket. Tisser lite. Mm

Anonymkode: 58a94...62c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sløv, slapp. Høy puls (vedvarende over 100-110). Puster fort. Tegn på dehydrering. Får ikke drukket. Tisser lite. Mm

Anonymkode: 58a94...62c

Hvor lenge og ofte må man sjekke pulsen da? Har 104 nå, men har bare sjekket 1 gang.:) så det viktigste er å få i seg væske? Drikker farris, tåler ikke frukt/saft eller brus. 

Skrevet

Jeg gikk til legen da jeg slet med å puste, hadde skyhøy feber, hostet opp blod og det som verre var. Hadde ikke planer om å dra dit, men endte med sykehus i 14 dager i stedet.

Anonymkode: f37ae...472

Skrevet

orker man å skrive på forum er man definitivt frisk nok :sjenert:

Anonymkode: 88001...5a8

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

orker man å skrive på forum er man definitivt frisk nok :sjenert:

Anonymkode: 88001...5a8

Får bruke det som målestokk ;) da jeg var innlagt med lungdemboli samt dvt så orka jeg å skrive på internett, da. 

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk til legen da jeg slet med å puste, hadde skyhøy feber, hostet opp blod og det som verre var. Hadde ikke planer om å dra dit, men endte med sykehus i 14 dager i stedet.

Anonymkode: f37ae...472

Ok, feberen er kun på 38,4 :) men helt slått ut. Har hostet blod, men det er pga blodkar i halsen som sprekker pga trykk når jeg hoster, har opplevd det før. 

Det som bekymret meg litt var også at jeg har økt risiko for blodpropp (hatt mange). Men husker ikke hva legene sa om forkjølelse eller influensa. Drikker vann så.. :)

Når jeg sovner våkner jeg at at jeg ikke får puste helt og er dritkvalm. Men er vel pga tett nese? Leste at kroppen trenger mer oksygen når en har feber og derfor reagerer sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...