Gå til innhold

Kolonial.no for oss med dårlig råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ukeshandler på kolonial.no, hvor god økonomi har dere?

Noen gode tips om handling der?

Ville vært veldig praktisk for oss, men redd det blir mye dyrere?

Anonymkode: 13cb3...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å sjekke opp prisene mot det dere normalt sett betaler det. Og huske at dere må betale fir levering. 

Anonymkode: 7662f...984

Skrevet

Må ikke betale for levering hvis man får levert til litt ukurante tider. Det kunne vi fått til.

Ser at ting koster jevnt over et par-tre kroner mer, men kanskje man dropper impuls og sparer på planlegging?

Skrevet

Noen av varene er dyrere andre er billigere enn eks kiwi. Men, erfaringsmessig så tror nok ikke jeg at det blir noe dyrere for min del da jeg unngår impulskjøpene som jeg ellers ville ha tatt når jeg passerer sjokoladehyllen og tilsvarende. 

Det som er hovedårsaken til at jeg bruker de er pga tiden det sparer meg. Jeg trenger ikke stresse og bruke masse tid i butikken. Ift levering så varierer prisen her jeg bor fra kr 0 og opp til 49. Bor du mindre sentralt til blir det så klart dyrere. Hentepunktet er gratis, da får man i tillegg rabatt på totalkjøpet. 

Når jeg har vært flink å planlegge så velger jeg hjemlevering. Men, trenger jeg noen av varene til dagens middag bruker jeg hentepunktet. Da har jeg bedre kontroll på når jeg får varene. 

Det eneste jeg har sluttet å kjøpe er avokado. Der har jeg stort sett hatt dårlig erfaring med det jeg har fått. 

Litt rotete skrevet, men håper du forstår. Er forøvrig alenemor med to barn i alderen +- 11 år som jobber som lærer. Har med andre ord ikke verdens romsligste økonomi. Men, denne luksusen har jeg unnet meg...

Anonymkode: 06bde...840

Skrevet

Hvis du er en av de som impulshandler og lar seg friste når en er på butikken, så er dette en genial løsning. Men da må du være stanhaftig å ikke dra innom butikken på vei hjem fra jobb 0.l

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen av varene er dyrere andre er billigere enn eks kiwi. Men, erfaringsmessig så tror nok ikke jeg at det blir noe dyrere for min del da jeg unngår impulskjøpene som jeg ellers ville ha tatt når jeg passerer sjokoladehyllen og tilsvarende. 

Det som er hovedårsaken til at jeg bruker de er pga tiden det sparer meg. Jeg trenger ikke stresse og bruke masse tid i butikken. Ift levering så varierer prisen her jeg bor fra kr 0 og opp til 49. Bor du mindre sentralt til blir det så klart dyrere. Hentepunktet er gratis, da får man i tillegg rabatt på totalkjøpet. 

Når jeg har vært flink å planlegge så velger jeg hjemlevering. Men, trenger jeg noen av varene til dagens middag bruker jeg hentepunktet. Da har jeg bedre kontroll på når jeg får varene. 

Det eneste jeg har sluttet å kjøpe er avokado. Der har jeg stort sett hatt dårlig erfaring med det jeg har fått. 

Litt rotete skrevet, men håper du forstår. Er forøvrig alenemor med to barn i alderen +- 11 år som jobber som lærer. Har med andre ord ikke verdens romsligste økonomi. Men, denne luksusen har jeg unnet meg...

Takk for flott svar :)

Kan jeg spørre hvordan frukt og grønt er ellers, bortsett fra avokado? 

Dette ville revolusjonert hverdagen vår og kanskje gitt barna mer variert mat også! Har ekstremt mye stresshandel nå!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for flott svar :)

Kan jeg spørre hvordan frukt og grønt er ellers, bortsett fra avokado? 

Dette ville revolusjonert hverdagen vår og kanskje gitt barna mer variert mat også! Har ekstremt mye stresshandel nå!

Resten av frukt og grønt har jeg stort sett vært fornøyd med. Har opplevd en gang dårlige plommer. Men, fikk da refundert penger. Det samme fikk jeg når to av egga i kartongen var sprukket. 

Jeg er også glad i å bruke oppskriftene deres som inspirasjon. Noe som har gjort det at både grønnsakspasta, couscous og pesto har i stor grad kommet inn i kostholdet vårt. 

Men, som sagt. Det er tiden jeg sparer på å kunne sitte hjemme i stolen på kvelden å planlegge for så å få alt levert på døren dagen etter som er utslagsgivende for meg. Da har jeg mye bedre tid til alt annet og spesielt mine små 😊

Skrevet

Det er bare å sjekke prisen på varene. Noe der synes jeg er svært dyrt, andre ting har helt fine priser. Men jeg netthandler oftere på meny, da de har ofte veldig bra tilbud. Og den meny butikken jeg handler fra, har relativt lave priser til å være meny butikk. Og jeg bruker flere av produktene de har hos meny, enn på kolonial.

Anonymkode: dfe17...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...