Gå til innhold

Far er i pappapermisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 uker. Han får betydelig mindre inntekt disse ukene... 

Hva skjer med bidraget han må betale gjennom nav? Burde det vært justert i disse 10 ukene? (Bidrag til eldste barnet)

Anonymkode: 031cb...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok han ikke dette med i beregninga da han valgte å få et barn til? At han/dere ville få mindre utbetalt i permisjonen?

Tror jeg ville ha sett om jeg kunne kutta på andre områder enn penger til barnet mitt, aktså...

Anonymkode: df8ee...a39

Skrevet

Fordi dere valgte 80 prosent lønn skal de andre barna hans lide? Stemorsyndrom ass... 

Anonymkode: 1cb14...481

Skrevet

Om han skal søke om redusert bidrag via nav så må dere ut med ca.700 for beregning, behandlingstiden er ca 8 uker og de tar utgangspunkt i lønnen han har hatt frem til nå. Det er snakk om 2,5 mnd og det kom vel ikke som noe overraskelse hva han betaler i bidrag. 

Anonymkode: 0635b...006

Skrevet

Jeg tipper dette ikke handler om 80%, men om dekning inntil 6G? Jeg klarer ikke oppvise noe sympati da, altså, og vi er i samme situasjon. Har selvsagt spart for å dekke inn lønnsgapet på forhånd. 

Anonymkode: bae98...8ba

Skrevet

Høres ut som noe som var fullt mulig å planlegge for. Og det gjelder to måneder. Tror jeg ville tenkt at det andre barnet får få det bidraget det pleier å få. 

Anonymkode: ed61e...77b

Skrevet

Hvorfor så negative? 

Det var far som lurte på dette, og jeg tenkte å forhøre meg. Jeg sa til far at bidraget blir nok ikke justert. Og det ser ut som jeg har rett i det

Hi

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så negative? 

Det var far som lurte på dette, og jeg tenkte å forhøre meg. Jeg sa til far at bidraget blir nok ikke justert. Og det ser ut som jeg har rett i det

Hi

Du kan ikke forvente bedre når du spør her Hi. Her er masse mødre som mottar bidrag og som mener at barn nummer 1 alltid skal bli favorisert. Jeg har flere barn med samme mann, men her måtte eldste også tilpasse seg økonomisk når vi fikk flere. Gudforby at det skjer særkullsbarn :ironi:

Anonymkode: be987...492

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke forvente bedre når du spør her Hi. Her er masse mødre som mottar bidrag og som mener at barn nummer 1 alltid skal bli favorisert. Jeg har flere barn med samme mann, men her måtte eldste også tilpasse seg økonomisk når vi fikk flere. Gudforby at det skjer særkullsbarn :ironi:

Anonymkode: be987...492

Godt poeng. Potten skal jo fordeles på flere når man får flere barn. Sånn er det jo bare.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng. Potten skal jo fordeles på flere når man får flere barn. Sånn er det jo bare.

Joda, men det er faktisk lovlig å tenke seg om også, f.eks. hvor mange barn har man råd til å ha. 

Anonymkode: 107b1...0b6

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi dere valgte 80 prosent lønn skal de andre barna hans lide? Stemorsyndrom ass... 

Anonymkode: 1cb14...481

Jeg tipper at dette dreier seg om far som har mer enn 6G i inntekt. Da dekker ikke NAV det overskytende og dersom ikke arbeidsgiver heller gjør det går man betydelig ned i lønn. Hadde min mann tatt ut pappaperm i dag hadde han redusert månedslønn med meg enn 50%. (Og for ikke å bli halshugd - han har ikke barn med andre og jeg er ingen ond stemor).

Anonymkode: 1d27a...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...