Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Jeg var 40% sykemeldt før sommeren (lærer). I denne perioden var jeg eksaminator ved en eksamen. Det medførte fire timer utenom 60% arbeidstid. Jeg tenkte ikke over det. Så fikk jeg beskjed fra merkantilt at de hadde oppdaget dette, og st jeg ikke hadde fått betalt. Fikk dette på lønn for januar. Nå kom jeg plutselig på: Bør dette meldes til NAV? Er bare snakk om noen hundre, men det er jo utenom det NAV fikk opplyst at jeg tjente i sykemeldingsperioden. Og hvis ja - hvordan gjør jeg det, helt konkret? Sende et brev med informasjon og utskrift av lønnsslipp? Anonymkode: e9cac...f42
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 på kravet om sykepenger fyller du ut hvor mye du har jobbet. Hvis du jobbet mer enn 60% og lit være å skrive det, er det teknisk sett å gi uriktig informasjon gir å kreve sykepenger. det du skulle ha gjort var å oppgi st du jobbet 65%. På den måten hadde du gått riktig lønn og arbeidsgiver hadde fått riktig refusjon. Arbeidsgiver burde jo gi beskjed om at de har mottatt feil refusjon. Du kan sende en e-post til Nav og melde fra selv. For så få timer blir det neppe snakk om krav om tilbakebetaling Anonymkode: 4d973...471
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: på kravet om sykepenger fyller du ut hvor mye du har jobbet. Hvis du jobbet mer enn 60% og lit være å skrive det, er det teknisk sett å gi uriktig informasjon gir å kreve sykepenger. det du skulle ha gjort var å oppgi st du jobbet 65%. På den måten hadde du gått riktig lønn og arbeidsgiver hadde fått riktig refusjon. Arbeidsgiver burde jo gi beskjed om at de har mottatt feil refusjon. Du kan sende en e-post til Nav og melde fra selv. For så få timer blir det neppe snakk om krav om tilbakebetaling Anonymkode: 4d973...471 Hvis det bare er snakk om noen få timer, blir 65% feil, det også. Anonymkode: f8f3d...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå